• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • FMGA
    Faber skrev 2012-07-21 13:29:28 följande:
    Jag sa aldrig att du jagade onda män, jag sa att du inbillar dig att onda män jagar dig så fort du inte får medhåll i dina politiska åsikter.
    Jaha.

Först konspirationer där batikhäxorna spelar en central roll i spridandet av statsfeminismen.

Och nu har du  fått för dig att jag anser mig vara förföljd av onda män så fort jag inte får medhåll i mina åsikter.

Kan du inte försöka ta dig samman och diskutera istället för att fantisera -  annars är risken uppenbar att du får för dig att resa till Blåkulla på jakt efter batikhäxornas hemliga styrdokument. 
  • The Green Witch
    Anonym (Håller med TS) skrev 2012-07-21 13:24:07 följande:
    Skulle mitt barn bli kallad hen på dagis så har jag och min kille pratat om att vi lugnt skulle kunna leta efter andra dagis som säger HAN och HON. För det är ju det vi är och alltid kommer vara.
    Om du hade läst på hur ordet hen bör användas hade du inte behövt framstå som en ignorant idiot i detta forum.
  • MissTurnip

Låt mig bara säga att kort och gott föredrar människor vad de är vana med, och är ibland fientliga mot förändring. 
    Jag tycker att "hen" är ett bra ord, speciellt i min familj just nu. Vi ska få ett barn till och vill inte få reda på könet ännu. Själv tycker jag att "den" känns lite fel i munnen, så vi kallar alltid bebisen för "hen", eller trean (eftersom det är det tredje barnet).
    Nu till transsexuella människor; jag är själv inte transsexuell och har inte mycket erfarenhet av dessa, men om hon, han, hen är vad de vill bli kallade så får de väl vara det!
    Ärligt talat, ni får störa er så mycket ni vill på "hen", som jag stör mig på andra ord; t. ex. gastronom eller linjär; men inte startar jag upp en hattråd för det...?

• EnAnonumius
    MissTurnip skrev 2012-07-21 14:26:39 följande:
    Låt mig bara säga att kort och gott föredrar människor vad de är vana med, och är ibland fientliga mot förändring. 
    Jag tycker att "hen" är ett bra ord, speciellt i min familj just nu. Vi ska få ett barn till och vill inte få reda på könet ännu. Själv tycker jag att "den" känns lite fel i munnen, så vi kallar alltid bebisen för "hen", eller trean (eftersom det är det tredje barnet).
    Nu till transsexuella människor; jag är själv inte transsexuell och har inte mycket erfarenhet av dessa, men om hon, han, hen är vad de vill bli kallade så får de väl vara det!
    Ärligt talat, ni får störa er så mycket ni vill på "hen", som jag stör mig på andra ord; t. ex. gastronom eller linjär; men inte startar jag upp en hattråd för det...?
    Tja jag vet flera för "hen"-dagarnas tid som hade en stor portion fantasi om de inte visste könet på barnet inte gillade  att använda "den". Glad

* Junior
    * Liten
    * Tillskottet (med varm ton i tonfallet)

Själv visste ju jag inte heller könet på sonen när jag bar honom. Kallade honom för "kravallen" eller "busfröt" då det var full rulle i magen nästan så gott som 24/7.
    Vilket är en talande egenskap hon min son än i dag  "full rulle" och han är då 24år nu.

P.S
    Trean tycker jag låter mysigare och bättre.. Mycket bättre och mysigare  än "hen" faktiskt. 
    Du vet "Three is a magic number" Flört
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Anonym

Jag vet att "hen" inte är tänkt att användas könsneutralt utan i de fall man inte känner till könet, tex bebis i magen eller om man träffar nån med bebis i barnvagn och vill fråga vad hen heter. Men jag tycker ändå det är ett väldigt fult och onödigt ord. Har aldrig känt att det saknats. Tycker det är helt okej att tex säga "vad heter beisen/barnet/nytillskottet". Finns massor av bättre synonymer. Man behöver inte säga "den" bara för att man inte säger "hen".
    Kommer aldrig att använda det och jag hoppas, antagligen helt tröstlöst, att det dör ut...
    Undrar vem som kan ta äran/skulden för att ha myntat det? Tungan ute  

• Faber
    FMGA skrev 2012-07-21 13:51:24 följande:
    Jaha.

Först konspirationer där batikhäxorna spelar en central roll i spridandet av statsfeminismen.

Och nu har du  fått för dig att jag anser mig vara förföljd av onda män så fort jag inte får medhåll i mina åsikter.

Kan du inte försöka ta dig samman och diskutera istället för att fantisera -  annars är risken uppenbar att du får för dig att resa till Blåkulla på jakt efter batikhäxornas hemliga styrdokument. 
    Det är väl klart du anser ju att jag fantiserar när jag hävdar att ordet har politisk laddning, du protesterar så mycket och använder härskartekniker så jag kan bara dra slutsatsen att du egentligen vet att det är så men av en eller annan anledning vill du inte erkänna det.
    .
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    The Green Witch skrev 2012-07-21 14:25:22 följande:
    Om du hade läst på hur ordet hen bör användas hade du inte behövt framstå som en ignorant idiot i detta forum.
    Du tycks inte fatta att det finns två grupper som ogillar ordet.

1) De som bara tycker det är fult och onödigt.

2) De för vilket ordet symboliserar en politisk rörelse vars ideologi de inte sympatiserar med.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Dorian Ertymexx
    Lavish skrev 2012-07-21 08:58:37 följande:
    Alltså, jag tror ju knappast att "de" har en vision om att alla ska bli olyckliga .

Jag tror att visionen är att alla normer ska bort, men jag tror att det är omöjligt. På samma sätt som det var omöjligt för alla i Sovjet att vara likvärdiga "kamrater" på riktigt. En norm som kräver gränsöverskridande tror jag gör fler olyckliga än den motsatta.

Det är ju trevligt att DU inte tolkar in saker om mig för att jag gillar att baka och klä mig i kjol. Men jag har fått kritik för båda sakerna utifrån att jag sitter fast en könsroll och yada yada.

Och det är väl egentligen en del av problemet jag ser. "Hen" är egentligen en man. Kanske en man som gillar strumpbyxor och läppstift, men fortfarande en person som till större delen ska uppfylla ett manligt ideal av att ta för sig, vara "rationell" och satsa på sig själv. Normen är fortfarande manlig även om man inte behöver vara man för att uppfylla den.

Det är också omöjligt att marknaden ska lösa alla problem, att staten ska bli liten och tynande och att ekonomin växer i all oändlighet. Märkligt hur vissa utopier sågas och andra är oantastliga.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!