• MissTurnip

Jag hatar HEN!!!

Låt mig bara säga att kort och gott föredrar människor vad de är vana med, och är ibland fientliga mot förändring. 
    Jag tycker att "hen" är ett bra ord, speciellt i min familj just nu. Vi ska få ett barn till och vill inte få reda på könet ännu. Själv tycker jag att "den" känns lite fel i munnen, så vi kallar alltid bebisen för "hen", eller trean (eftersom det är det tredje barnet).
    Nu till transsexuella människor; jag är själv inte transsexuell och har inte mycket erfarenhet av dessa, men om hon, han, hen är vad de vill bli kallade så får de väl vara det!
    Ärligt talat, ni får störa er så mycket ni vill på "hen", som jag stör mig på andra ord; t. ex. gastronom eller linjär; men inte startar jag upp en hattråd för det...?

• MissTurnip

För er som inte visste (och tydligen är det många) så finns det mer kön än bara man och kvinna. Det är vetenskapligt bevisat. Det kallas intersexualism och om man har det kallas man för hemafrodit (en blanding av Hermes och Afrodite). Man föds helt enkelt med både manligt och kvinnligt underliv, och man kan se ut som en kille eller tjej oavsett. Man kan också vara transsexuell, alltså vara född man/kvinna men vara det motsatta könet i huvudet. 
    Snälla, "hen" är inte en epidemi spridd av  regeringen eller ordböcker för att neutralisera könen, utan (imo) för att ge plats till de som inte är "han" eller "hon". 

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!