• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Jellybeanbaby
    Plutteli skrev 2012-07-21 20:05:03 följande:
    Hur jävulsk satans uttjatat är inte det där förbannade icke argumentet?

Barn = LADOR på engelska, vem fan vill ta hand om lador? Inte jag, jag har ungar!
    Fanny= Fitta. Hur FAN kan man döpa sitt barn till fitta? Va,va va???
    Alfons= Hallick (på norska), HUR kan man med att ge sitt barn det namnet?
    Bus= Buss, kör alla ungar som busar bussar? Eller?

Nä seriöst, vad "Hen" betyder på ett ANNAT språk är för fan helt jävla ovidkommande!
    For the record... "Fanny" betyder inte fitta, "pussy" etc, betyder fitta, "fanny" betyder bakpartiet inkl höfterna. Stjärten mao.
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 20:07:21 följande:
    Jo, det finns. Det finns XXX, XXY, XXXY etc etc etc. Och då har vi bara talat kromosomer, inte morfologi, könshormon och annat som kan vara "fel".
    Jag skiter väl i nåt missvisande könshormon!!! Vad har de mellan benen?
    Hur tror du egentligen att man definierar "Kön"?

Sen vill jag ha källa på allt det här som jag aldrig hört talas om förr, XXYY XXXY ABCD osv
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 20:17:08 följande:
    For the record... "Fanny" betyder inte fitta, "pussy" etc, betyder fitta, "fanny" betyder bakpartiet inkl höfterna. Stjärten mao.
    Inte på brittisk engelska, där är fanny vagina.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • LunaLunatic
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 20:20:10 följande:
    Och lite OT undrar jag hur tusan Fanny kan vara ett namn i engelsktalande länder...
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 20:20:10 följande:
    crap då har jag missat nåt.
    Christ said "Love thy neighbor" etc, and for the next 2000 years people are killing each other over HOW he said it./T Jones
  • Avena
    SystrarnaByller skrev 2012-07-21 20:08:11 följande:
    Hen är ett bra ord.
    Eller hur!?

Förvånansvärt många verkar dock inte förstå att det inte handlar om att ta bort våra allas våra kön och identiteter och olikheter utan helt enkelt om att lägga till ett ord i svenska språket som faktiskt har fattats fram till nu.

Heja hen!
  • Dorian Ertymexx
    LunaLunatic skrev 2012-07-21 20:26:13 följande:
    Och lite OT undrar jag hur tusan Fanny kan vara ett namn i engelsktalande länder...

Tja, med tanke på att en känd skådis heter Dick van Dyke så... Flört
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • LunaLunatic
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 20:28:37 följande:
    Tja, med tanke på att en känd skådis heter Dick van Dyke så... Flört
    Randy är ett bra namn också...
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Anonym (hon)

Ok skitsamma om ni tycker att engelskans inflytande i Sverige är oviktigt (vilket det inte är). Det var bara en parentes. Tycker hur som helst att "hen" är helt onödigt och har aldrigt känt att jag saknat detta ord innan det fanns.

• Anonym
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:33:50 följande:
    Ok skitsamma om ni tycker att engelskans inflytande i Sverige är oviktigt (vilket det inte är). Det var bara en parentes. Tycker hur som helst att "hen" är helt onödigt och har aldrigt känt att jag saknat detta ord innan det fanns.
    Tror du att hen härstammar från Engelskans höna eller vad menar du?
    Har det något med saken att göra alls eller försöker du att rädda ansiktet på något sätt? 
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!