• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Faber
    Plutteli skrev 2012-07-22 10:05:20 följande:
    Tja, så vitt jag vet definierar hon sig som kvinna så då är det väll klart hon är en kvinna. Betyder det automatiskt att alla andra som ser ut som tjejer/kvinnor också måste vara det?
    Har du ett kvinnligt könsorgan så är du kvinna, allt annat är av akademisk betydelse. Antag att Jennifer Lopez skulle svära som en bortsbindare, gå bredbent och syssla med boxning samt tugga tobak och anse sig själv som man. Hon är fortfarande en kvinna.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-22 13:40:44 följande:
    Har du ett kvinnligt könsorgan så är du kvinna, allt annat är av akademisk betydelse. Antag att Jennifer Lopez skulle svära som en bortsbindare, gå bredbent och syssla med boxning samt tugga tobak och anse sig själv som man. Hon är fortfarande en kvinna.

Det här är vad läkarvetenskapen har att säga om detta:

">

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • mama no1
    Precis!
  • Plutteli
    Om hon har ett kvinnlig könsorgan, manliga könskromoromer och testiklar vad är hon då?
    Det kön du har är det kön du säger att du har, vad som finns eller inte finns mellan benen är av sekundär (om ens det) betydelse. (F.ö känner jag få män som svär som borstbindare, går bredbent, pysslar med boxning och tuggar tobak... ser inte vad det har för betydelse för könet?)
  • Jellybeanbaby
    Äntligen en vettig person.

Trots allt förbannat snack om kromosomer så finns det FORTFARANDE bara två kön samt en kombo! Jag förstår inte vad det är "hen"-förespråkarna försöker uppnå? Förstår någon?
  • Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 16:20:42 följande:
    Äntligen en vettig person.

Trots allt förbannat snack om kromosomer så finns det FORTFARANDE bara två kön samt en kombo! Jag förstår inte vad det är "hen"-förespråkarna försöker uppnå? Förstår någon?
    Hen= Ett ord som använd när man inte vet könet på en person, alt när könet inte har en betydelse eller om personer som inte är man eller kvinna.

Kön: Två olika alt. blandningar av dessa två. Dvs ca 10% av befolkningen är INTE antingen man eller kvinna utan blandningar av dessa två och hos majoriteten syns det inte på utsidan! För att underlätta hade det varit bättre med ett tredje juridisk kön för alla de som inte är man eller kvinna eftersom det trots allt är en betydande del av befolkningen.
  • Jellybeanbaby
    Plutteli skrev 2012-07-22 16:28:41 följande:
    Hen= Ett ord som använd när man inte vet könet på en person, alt när könet inte har en betydelse eller om personer som inte är man eller kvinna.

Kön: Två olika alt. blandningar av dessa två. Dvs ca 10% av befolkningen är INTE antingen man eller kvinna utan blandningar av dessa två och hos majoriteten syns det inte på utsidan! För att underlätta hade det varit bättre med ett tredje juridisk kön för alla de som inte är man eller kvinna eftersom det trots allt är en betydande del av befolkningen.
    Fast det ÄR ju inte en betydande del av befolkningen. Jag vill ha källa på de där 10 procenten. Enligt min källa är det mycket lägre än så!
  • PerG

Varför ballar många "hen"-trådar ut i att handla om intersexuella/transsexuella egentligen? Det är väl bara en liten del av vad man kan använda hen till. Det stora handlar ju snarare om att ha ett pronomen som inte är könsbestämt (antingen för att könet är okänt eller för att det är irrelevant)?

• Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 16:37:09 följande:
    Fast det ÄR ju inte en betydande del av befolkningen. Jag vill ha källa på de där 10 procenten. Enligt min källa är det mycket lägre än så!
    10% ÄR en betydande del. Det stämmer att bara runt 0.33% är hermafroditer, men inräknat de med kromosomavvikelser är det ca 10% (svårt att säga exakt eftersom alla inte upptäcks). Du är så fokuserad på de som har missbildade könsorgan medan du helt vill blunda för de som kroppsligt ser precis ut som ett visst kön, men känner sig som det motsatta och har könskromosomerna som stämmer överens med vad de känner sig som. F.ö, på vilket sätt skadar det DIG att de som inte är man eller kvinna får må lite bättre över att det finns ett tredje juridisk kön eller slippa kallas för "hon" eller "han" när det inte överensstämmer med vad de ser sig som?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!