• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • LunaLunatic
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:33:50 följande:
    Ok skitsamma om ni tycker att engelskans inflytande i Sverige är oviktigt (vilket det inte är). Det var bara en parentes. Tycker hur som helst att "hen" är helt onödigt och har aldrigt känt att jag saknat detta ord innan det fanns.
    Kan du acceptera att vissa tycker ordet är jättebra och vill använda det?
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Jellybeanbaby
    LunaLunatic skrev 2012-07-21 20:37:17 följande:
    Personligen tycker jag ordet är provokativt och kan inte låta bli att se ned på de som använder det.
  • Anonym (hon)
    LunaLunatic skrev 2012-07-21 20:37:17 följande:
    Ja, man är väl så illa tvungen. Ordet har ju invaderat varenda lilla tidningskrönika.
  • Anonym (hon)
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 20:45:22 följande:
    Personligen tycker jag ordet är provokativt och kan inte låta bli att se ned på de som använder det.
    Håller med! Det är provocerande pga att man helt plötsligt måste acceptera något som det faktiskt inte finns något behov av.
  • Jellybeanbaby
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:46:26 följande:
    Ja, man är väl så illa tvungen. Ordet har ju invaderat varenda lilla tidningskrönika.
    Så länge det bara är några sketna left-wing-journalister som använder ordet och några dito bloggare så tycker jag inte att det invaderat "varenda tidningskrönika". T ex Aftonbladet och DN har hittills klarat sig oskadda, medan t ex Nöjesguiden och queer-publikationer är olidliga att läsa.
  • LunaLunatic
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:47:35 följande:
    Håller med! Det är provocerande pga att man helt plötsligt måste acceptera något som det faktiskt inte finns något behov av.
    Folk har länge skrivit h*n. Uppenbarligen finns behovet.
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Jellybeanbaby
    LunaLunatic skrev 2012-07-21 20:50:44 följande:
    Folk har länge skrivit h*n. Uppenbarligen finns behovet.
    Nix! Ordet "den" eller "denne" fungerar utmärkt.
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 20:28:37 följande:
    Tja, med tanke på att en känd skådis heter Dick van Dyke så... Flört
    Kuk van Flata.
  • Limited Edition

"Hen" är jättebra då man inte vet kön och inte automatiskt vill använda "han"". Älskar "hen" och använder det när det behövs.

• LunaLunatic
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 20:51:10 följande:
    Nix! Ordet "den" eller "denne" fungerar utmärkt.
    Nix? Vadå, folk har inte använt "h*n"? 
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!