• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 22:44:03 följande:
    AHA! Intressant.

Så om en som borde vara man är en "forever pojke"
    Och en som borde vara kvinna är en "forever flicka"
    så passar de alltså inte in i din definition av vem som har sllida jämte penis! Intressant! För att, förstår du, för mig är de ändå av det manliga versus det kvinnliga könet! Finns inga andra att välja emellan.

Och än en gång tar du upp disparata versioner av vad som nästintill är hermafroditer. Låt mig repetera statistiken jag fann:
    0,33% av befolkningen är hermafroditer i USA. 0,33. EN TREDJEDELS PROCENT! Inte trettiotre procent, inte en tredjedel av befolkningen utan EN... TREDJEDELS.... DEL... AV EN HUNDRADEL!

MAO jag skiter högaktningsfullt i vad du kallar dig själv. Jag skiter högaktningsfullt u vad du känner dig som. Jag skiter fullt i vem du har sex med eller hur du har sex.

Vi definierar mänskligheten som MAN - alt.pojke, de är av samma kön
    eller KVINNA - alt. flicka, de är avsamma kön.

Och en tredjedels hundradel, dessa stackars jävlar, dessa ödets nyck, som är födda med både och. Dem kallar vi hermafroditer, och ska vi vara riktigt uppfinningsrika så kan vi kalla denna KOMBO av de två kända könen för ett "tredje kön".

MEN EGENTLIGEN FINNS DET INGET TREDJE KÖN! För de hermafroditiska och div disparata avarter du tar upp korrigeras med mediciner, hormoner osv för att få ett normalt liv.

Förstår du nu hur jag tänker?
    Fast DIN definition av man vs kvinna är inte den medicinska definitionen av man vs kvinna, det är det jag försöker få fram till dig men det går förjävla trögt. DU anser att man = har snopp. Kvinna = har fitta. Och 0.33% som har båda. Jag säger att det finns 10% av alla i befolkningen som inte är antingen man eller kvinna. Jag har aldrig pratat om att det finns ett uttalat tredje kön, bara att det finns de som inte är man eller kvinna. De är könlösa, tvåkönade eller ser sig själva som innehavare av ett tredje kön. De som föds med "fel" kön i förhållande till kromosomer får ingen behandling alls, vad fan får du det ifrån? Beroende på vad de känner sig som lever de sina liv som det könet, enklast för dem som känner sig som det kön de ser ut att vara, svårare för de som inte gör det, ännu svårare för de som inte föds med ett kön alls...

Att vara hemafrodit betyder inte automatiskt att du föds med en blandning av två kön på utsidan av kroppen, du kan födas utan nått alls. Som sagt, bara ett hål, inga testiklar, ingen livmoder, inga äggledare, ingen klitoris. Vad har man för kön om man saknar alla könsdelar?

Hos 10% av befolkningen går det inte att säga rakt av "Du är man, du är kvinna" för det är inte säkert det stämmer. Ska vi dra in hormoner i det hela är det betydligt större variation än så.
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Hen-rik) skrev 2012-07-21 23:15:46 följande:
    Försök med att blanda in din egen hjärna i leken. Och lite tankeverksamhet. Så inser du att alla inte ens definerar kön som du gör.

Och sen kanske du lär dig att användnigen av hen inte handlar om "hermafroditer". Utan om en språkförenkling.

Testa tänka utanför lådan. 
    Glöm din dröm! Det finns fortfarande två, TVÅÅÅÅ kön. Och en kombo i mycket mindre omfattning.
    Jag skiter väl i att den där tönten drar upp folk som är gravt handikappade. Det säger mer om denne än om mig.
  • Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 23:20:27 följande:
    Glöm din dröm! Det finns fortfarande två, TVÅÅÅÅ kön. Och en kombo i mycket mindre omfattning.
    Jag skiter väl i att den där tönten drar upp folk som är gravt handikappade. Det säger mer om denne än om mig.
    De flesta med variationer på könskromosomerna har inget annat "fel" än att de är infertila, så hur är det att dra in gravt handikappade för att ett fåtal av de som har "fel" könskromosomer har inlärningssvårigheter? Gravt handikappad är man om man inte kan leva ett något sånär normalt liv utan ständig hjälp.
  • Anonym (Hen-rik)
    Plutteli skrev 2012-07-21 23:18:59 följande:
    Fast DIN definition av man vs kvinna är inte den medicinska definitionen av man vs kvinna, det är det jag försöker få fram till dig men det går förjävla trögt. DU anser att man = har snopp. Kvinna = har fitta. Och 0.33% som har båda. Jag säger att det finns 10% av alla i befolkningen som inte är antingen man eller kvinna. Jag har aldrig pratat om att det finns ett uttalat tredje kön, bara att det finns de som inte är man eller kvinna. De är könlösa, tvåkönade eller ser sig själva som innehavare av ett tredje kön. De som föds med "fel" kön i förhållande till kromosomer får ingen behandling alls, vad fan får du det ifrån? Beroende på vad de känner sig som lever de sina liv som det könet, enklast för dem som känner sig som det kön de ser ut att vara, svårare för de som inte gör det, ännu svårare för de som inte föds med ett kön alls...

Att vara hemafrodit betyder inte automatiskt att du föds med en blandning av två kön på utsidan av kroppen, du kan födas utan nått alls. Som sagt, bara ett hål, inga testiklar, ingen livmoder, inga äggledare, ingen klitoris. Vad har man för kön om man saknar alla könsdelar?

Hos 10% av befolkningen går det inte att säga rakt av "Du är man, du är kvinna" för det är inte säkert det stämmer. Ska vi dra in hormoner i det hela är det betydligt större variation än så.

Ta Caster Semanya som exempel. Löparstjärnan som nu är Sydafrikas fanbärare i London-OS. Sprang ifrån alla de andra tjejerna på 800m. Ser ganska grabbig ut - blev avstängd och utsatt för massa könstester. Det visade sig att hon hade både mutta och livmodern, men ev också ngn form av interna testiklar, fast inte fungerande som normala mans-testiklar. Får fortsätta tävla som kvinna, efter mycket om och men.Kategoriseras inte som hermafrodit.
  • Veladis
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 23:20:27 följande:

Ditt språk säger ganska mycket om dig. I indien finsn det tre juridiska kön. Före upplysningstiden fanns det bara ett i Europa. Män och ofärdiga män (dvs kvinnor).
  • Plutteli
    Anonym (Hen-rik) skrev 2012-07-21 23:26:19 följande:
    Ta Caster Semanya som exempel. Löparstjärnan som nu är Sydafrikas fanbärare i London-OS. Sprang ifrån alla de andra tjejerna på 800m. Ser ganska grabbig ut - blev avstängd och utsatt för massa könstester. Det visade sig att hon hade både mutta och livmodern, men ev också ngn form av interna testiklar, fast inte fungerande som normala mans-testiklar. Får fortsätta tävla som kvinna, efter mycket om och men.Kategoriseras inte som hermafrodit.
    Precis. Det finns miljontals variationer på könen om man drar in hormoner i det hela också. Det finns kvinnor med två fungerande livmödrar tex, är de dubbel kvinna då? Det finns män med extra testiklar, män med livmoder och kvinnor med testiklar osv osv osv. Variationerna är som sagt oändliga och vad man har mellan benen är inte det enda som avgör vad för kön man har. I sjukvården definieras det främst utifrån vad patienten säger att den har för kön, därefter genom att kolla kromosomerna i ett DNA test, aldrig någonsin genom att dra ner brallan och kolla mellan benen på patienten. 
  • Faber

Så jag antar att Pernilla Wiberg inte är kvinna?

*Politiskt korrekt sidfot*
  • Jellybeanbaby
    Veladis skrev 2012-07-21 23:27:43 följande:
    Ditt språk säger ganska mycket om dig. I indien finsn det tre juridiska kön. Före upplysningstiden fanns det bara ett i Europa. Män och ofärdiga män (dvs kvinnor).
    Adam och Eva, min vän, Adam och Eva...
  • Jellybeanbaby
    Plutteli skrev 2012-07-21 23:22:23 följande:
    De flesta med variationer på könskromosomerna har inget annat "fel" än att de är infertila, så hur är det att dra in gravt handikappade för att ett fåtal av de som har "fel" könskromosomer har inlärningssvårigheter? Gravt handikappad är man om man inte kan leva ett något sånär normalt liv utan ständig hjälp.
    Fel. Snackar vi extra kromosomer här så snackar vi ganska så rejäl Downs syndrom etc.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:33:50 följande:
    Ok skitsamma om ni tycker att engelskans inflytande i Sverige är oviktigt (vilket det inte är). Det var bara en parentes. Tycker hur som helst att "hen" är helt onödigt och har aldrigt känt att jag saknat detta ord innan det fanns.
    Och jag har aldrig känt att jag saknar barn. Ska jag starta hundraen gnälltrådar om att ingen borde skaffa barn..?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!