• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 18:34:41 följande:
    Plutteli, du är ett troll. Om du läst det ur en bok så får du åtminstone meddela vad boken heter och vem som skrivit den! Det kan väl inte vara så svårt!? Nej du, ditt 10% kan du ta och stoppa upp där solen inte skiner.
    F.ö: Dina ständiga personliga påhopp börjar bli tröttsamma och du lägger dig på en intelligensnivå värdig en amöba, allt finns inte alltid nödvändigtvis i färdiga siffror men tänker man själv kan man få ut dem ändå (tex lite enkel matematik, antal barn med turners syndrom + antal födda hermafroditer osv. så får man fram ungefär hur många som föds totalt med fel på könskromosomerna)
  • Jellybeanbaby
    Plutteli skrev 2012-07-22 18:39:13 följande:
    Ja, vem fan vill vara ett subjekt, vi får nog kapa han och hon orden ur vår vokabulär illa kvickt! Usch och fy alltså! Alla ska vi minsann vara Man och Kvinna så det så. "Vad ville kvinnan?", "Varför ville flickan inte ta på sig blöjan?", "Men herregud, pojken har ju bajsat på sig! Varför byter du inte blöja på vår son, pojken kan ju få sår i rumpan!"

Hon och Han är ju helt onödiga ord!

Och nej, jag är inte ett troll, det står i denna bland annat: www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127130...
    (Med tanke på att jag, bokstavligt talat, läst över 1000 böcker är det liiite svårt att komma ihåg exakt vad man läst i vilket bok och vem som skrev den hela tiden)
    Eh what?

1. Jag tycker inte dina alternativ såg särskilt konstiga ut
    2. Är hon och han onödiga ord? Hahaha! Men inte "hen"?
    3. Du behöver inte skryta till mig att du läst 1000 böcker. Jag vill bara ha titel och författare på den boken där det påstås att 10% av befolkningen inte är en "hon" eller en "han". Innan du kan förklara detta för mig så går vi på 0,33% och inga jävla 10% för det där 0,33% finns det iaf källa till.

PS jag går ur den här tråden nu. JA jag hatar ordet "heeeeeen" - jävla ord. Men det är inte jag som startat tråden och jag hade aldrig för avsikt att "kapa" den. Så. Hejdå.
  • Anonym
    Plutteli, du är ett troll. 
    Man känner andra som man känner sig själv.
  • Anonym
    Plutteli, du är ett troll. Om du läst det ur en bok så får du åtminstone meddela vad boken heter och vem som skrivit den! Det kan väl inte vara så svårt!? Nej du, ditt 10% kan du ta och stoppa upp där solen inte skiner.

Jag är så sabla trött på den här debatten! "Hen" kommer aldrig ta sig in i vardagsspråkbruket hos den genomsnittlige svensken, och "hen"-förespråkarna borde se sig besegrade! Fan vad jag blir trött.
    Jag förstår inte vem som skulle VILJA subjektifieras ens?
    Tips: engagera dig inte i saker du är trött på. Du är själv med och driver debatten, vilket är kontraproduktivt för dina egna motiv.

Du är med och bidrar till att hen hamnar i rampljuset och får spridning.
  • Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 18:43:34 följande:
    Eh what?

1. Jag tycker inte dina alternativ såg särskilt konstiga ut
    2. Är hon och han onödiga ord? Hahaha! Men inte "hen"?
    3. Du behöver inte skryta till mig att du läst 1000 böcker. Jag vill bara ha titel och författare på den boken där det påstås att 10% av befolkningen inte är en "hon" eller en "han". Innan du kan förklara detta för mig så går vi på 0,33% och inga jävla 10% för det där 0,33% finns det iaf källa till.

PS jag går ur den här tråden nu. JA jag hatar ordet "heeeeeen" - jävla ord. Men det är inte jag som startat tråden och jag hade aldrig för avsikt att "kapa" den. Så. Hejdå.
    1. Nä precis, alltså behövs inte han eller hon!
    2. Han och Hon är precis lika onödiga som Hen. Precis som Hen är det "hittepåord". Alltså är orden precis lika fel egentligen, bara det att just du hunnit vänja dig vid två av dem.
    3. Det var inget skryt, bara ett konstaterande och en förklaring till varför jag inte bara kunde rapa upp vilken bok och vilken författare det gällde. Nu kom jag ju på det så du har inget att gnälla över. Läs boken, du kan nog lära dig nått.

0.33% är hermafroditer/intersexuella, du räknar alltså bort ALLA som "bara" har fel på könskromosomer! Enkel matematik faktiskt att det är fler än 0.33% eftersom ett enda av kromosomfelen har nästan så många (män med kvinnlig könskromosomuppsättning, ca 0.20% av alla pojkar föds med det felet, antagligen fler eftersom många inte diagnostiseras eftersom det inte ger några märkbara defekter) .
  • Anonym (eva)

Vad menar ni med "subjektifieras" och att vi inte vill vara subjekt...? Menar ni pronomen?

• Plutteli
    Anonym (eva) skrev 2012-07-22 19:06:45 följande:
    Vad menar ni med "subjektifieras" och att vi inte vill vara subjekt...? Menar ni pronomen?
    Nu hakade jag på Bönan, men vad hon egentligen mena vet jag inte.

"Den" och "Det" kan vara subjekt precis som "Hon" och "Han", "Adam" eller "Eva" beroende på situation. Dessutom är det bättre att vara ett subjekt än ett objekt tvärt emot vad Bönan säger. Subjekten GÖR något, objekten är föremål för handling.

Tex i följande mening: "Boris sparkar på bollen" så är BORIS ett SUBJEKT, dvs den som utför en handling medan BOLLEN är ett OBJEKT, alltså "den" som utsätts för handlingen. Alltså är det bättre att subjektifieras än att objektifieras. Tror Bönan blandat ihop det lite ;) (Grammatiklektionen här var mest riktat till Bönan eftersom jag misstänker att hon läser här ändå ;) )
  • Anonym (Höna)

Hen är ett engelskt ord och betyder "höna" punkt.

• PerG

Fart är ett engelskt ord och betyder prutt! Punkt!

Anonym (Höna) skrev 2012-07-22 19:59:32 följande:
    Hen är ett engelskt ord och betyder "höna" punkt.

• Anonym (Höna)

Tur att "idiot" är samma på båda språken

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!