• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 20:17:08 följande:
    For the record... "Fanny" betyder inte fitta, "pussy" etc, betyder fitta, "fanny" betyder bakpartiet inkl höfterna. Stjärten mao.
    For the record... Du uttalar dig om väldigt många saker du klart och tydligt saknar kunskap om.

Lie down before you hurt yourself. 
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-07-22 17:56:03 följande:
    Hahaha, skulle "basisk" vara neutralt? Nej nu får du nog gå om högstadiekemin.
    Nu får du vara lite snäll, jag skrev ju trots allt: "Kanske?"
    Det rätta är "surt, neutralt, basiskt" va? Jag kände på mig att jag hade fel. Jag tyckte aldrig om kemin.
    Anonym skrev 2012-07-22 17:57:52 följande:
    For the record... Du uttalar dig om väldigt många saker du klart och tydligt saknar kunskap om.

Lie down before you hurt yourself.
    Hörrudu jag har bott i England. Jag har fått lära mig från engelsmän vad "fanny" betyder och de har aldrig sagt annat! Att det skulle betyda "fitta" är säkerligen ett amerikanskt påfund. T o m Monty Python använder ordet "fanny" som betydelse "bakdel".
    PerG skrev 2012-07-22 17:54:00 följande:
    Jo, om man vill "objektifiera" en person könsneutralt kan man använda den och det. Om man inte vill det så får man använda...... hen?
    Jag förstår inte... en kvinna vill väl inte bli beskriven som ett neutrum? Inte en man heller, väl? Vad är det för konstig värld du lever i? Det är Man, Pojke, Kvinna, Flicka och sen är det de här andra konstiga Tiina Rosenberg-typerna och transorna m fl som vill vara "hen"... låt dem leka i deras sandlåda då. Låt dem kalla sig för subjekt istället för objekt. Subjekt är lägre än objekt, ett objekt är åtminstone nåt, subjekt - där tas du som person ur ekvationen! Men jag är kvinna och jag vill bli beskriven främst med mitt namn, men om andra talar om mig så vill jag att de säger "hon". Inte "hääääääään".
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 23:20:27 följande:
    Glöm din dröm! Det finns fortfarande två, TVÅÅÅÅ kön. Och en kombo i mycket mindre omfattning.
    Jag skiter väl i att den där tönten drar upp folk som är gravt handikappade. Det säger mer om denne än om mig.
    Att du ser på personer som avviker från normen som gravt handikappade är så tragiskt att jag inte vet vad jag ska säga.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-07-22 18:04:40 följande:
    Att du ser på personer som avviker från normen som gravt handikappade är så tragiskt att jag inte vet vad jag ska säga.
    Det är inte jag! Det är andra som menar att dessa stackare har fler kromosomer, färre kromosomer etc etc. och beskriver dem som handikappade! INTE JAG!
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 18:05:55 följande:
    Det är inte jag! Det är andra som menar att dessa stackare har fler kromosomer, färre kromosomer etc etc. och beskriver dem som handikappade! INTE JAG!
    DU fick information om olika variationer bland könskromosomer, som du överhuvudtaget inte ville ta till dig, och sedan var det DU som gjorde tolkningen att dessa människor är "gravt utvecklingsstörda".

Du förtjänar en medalj för din okunnighet, inskränkthet och ignorans.
  • PerG
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 18:03:44 följande:
     Jag förstår inte... en kvinna vill väl inte bli beskriven som ett neutrum? Inte en man heller, väl? Vad är det för konstig värld du lever i? Det är Man, Pojke, Kvinna, Flicka och sen är det de här andra konstiga Tiina Rosenberg-typerna och transorna m fl som vill vara "hen"... låt dem leka i deras sandlåda då. Låt dem kalla sig för subjekt istället för objekt. Subjekt är lägre än objekt, ett objekt är åtminstone nåt, subjekt - där tas du som person ur ekvationen! Men jag är kvinna och jag vill bli beskriven främst med mitt namn, men om andra talar om mig så vill jag att de säger "hon". Inte "hääääääään".
    Ena stunden låter det som att du förstår syftet med hen, men tycker det är onödigt. I nästa sekund (som nu) låter det som du missförstår det hela kapitalt.. Jag antar helt enkelt att du VILL missförstå det bara för att... ja varför?
  • Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 17:35:02 följande:
    Jag vet inte hur många gånger jag måste säga detta för att det ska gå in i din tjocka skalle:
    SKITER I VAD DU KÄNNER DIG SOM! Vi delar FORTFARANDE in människan i maskulinum och femininum! För din skull kan vi föreslå en till, nämligen en avart!
    Jag behöver inget tredje kön för egen del, vad har du fått det ifrån? Men till skillnad från dig kan jag se behovet hos ANDRA. Är du så satans rädd om ditt kön att du tror att det utplånas för att ANDRA inte är antingen man eller kvinna? Varför ska det tredje juridiska könet kallas för en avart? Varför göra det så respektlöst som möjligt istället för omvänt med respekt för individerna?

Ungefär 0.3% av alla barn som föds diagnostiseras direkt med en kromosomavvikelse. Senare ökar siffran när barnen blir större och avvikelserna kan upptäckas. Många som har fel på könskromosomerna upptäcks aldrig eftersom det inte märks på personen. 10% är en uppskattning vilket jag läst om i en bok, inte på nätet. Google it ;)
  • Jellybeanbaby

Plutteli, du är ett troll. Om du läst det ur en bok så får du åtminstone meddela vad boken heter och vem som skrivit den! Det kan väl inte vara så svårt!? Nej du, ditt 10% kan du ta och stoppa upp där solen inte skiner.

Jag är så sabla trött på den här debatten! "Hen" kommer aldrig ta sig in i vardagsspråkbruket hos den genomsnittlige svensken, och "hen"-förespråkarna borde se sig besegrade! Fan vad jag blir trött.
    Jag förstår inte vem som skulle VILJA subjektifieras ens?

• Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 18:03:44 följande:
    Nu får du vara lite snäll, jag skrev ju trots allt: "Kanske?"
    Det rätta är "surt, neutralt, basiskt" va? Jag kände på mig att jag hade fel. Jag tyckte aldrig om kemin.

Hörrudu jag har bott i England. Jag har fått lära mig från engelsmän vad "fanny" betyder och de har aldrig sagt annat! Att det skulle betyda "fitta" är säkerligen ett amerikanskt påfund. T o m Monty Python använder ordet "fanny" som betydelse "bakdel".

Om andra talar om dig så vet du i 99% av fallen inte vad de kallar dig ;)
    Vad händer om de inte kallar dig kvinna utan kanske, o hemska tanke: FÖRÄLDER (om du nu har barn dvs)! Eller inte vet ditt namn? Eller helt enkelt ger blanka fan i vad du har för kön? Imploderar världen om du inte i första hand är en kvinna, i alla lägen, jämt, 100% av tiden? Är du på nått vis mer kvinna för att folk ständigt påtalar det? Blir du mindre kvinna om nån säger hen istället för "den" om dig ifall de inte vet kön/ditt namn?
  • Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 18:34:41 följande:
    Plutteli, du är ett troll. Om du läst det ur en bok så får du åtminstone meddela vad boken heter och vem som skrivit den! Det kan väl inte vara så svårt!? Nej du, ditt 10% kan du ta och stoppa upp där solen inte skiner.

Jag är så sabla trött på den här debatten! "Hen" kommer aldrig ta sig in i vardagsspråkbruket hos den genomsnittlige svensken, och "hen"-förespråkarna borde se sig besegrade! Fan vad jag blir trött.
    Jag förstår inte vem som skulle VILJA subjektifieras ens?
    Ja, vem fan vill vara ett subjekt, vi får nog kapa han och hon orden ur vår vokabulär illa kvickt! Usch och fy alltså! Alla ska vi minsann vara Man och Kvinna så det så. "Vad ville kvinnan?", "Varför ville flickan inte ta på sig blöjan?", "Men herregud, pojken har ju bajsat på sig! Varför byter du inte blöja på vår son, pojken kan ju få sår i rumpan!"

Hon och Han är ju helt onödiga ord!

Och nej, jag är inte ett troll, det står i denna bland annat: www.adlibris.com/se/product.aspx
    (Med tanke på att jag, bokstavligt talat, läst över 1000 böcker är det liiite svårt att komma ihåg exakt vad man läst i vilket bok och vem som skrev den hela tiden)
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!