• Plutteli

Jag hatar HEN!!!

Ts har fel, så förvånande. Inte bara har hen (haha) fel i hur "hen" skall användas, hen har även fel i hur många biologiska kön det finns!

• Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 19:32:05 följande:
    SKÄMTAR du med mig? "Förvånansvärt många"? Where do  you get off??? Det är väl ca 0,01 % som föds med både och.

USA: What percentage of babies born in the US are hermaphrodites having sexual characterictics of both male and female?
    0.033% to 0.05%

Källa: wiki.answers.com/
    Räknar man alla som föds som hemafroditer med blandade kön samt alla som föds med allehanda roliga variationer av könskromosomer (Tex ser ut som helt som en kvinna men har XY kormosomer) så är det ca 10% av befolkningen som INTE är rakt av man/kvinna. Sug på den!
  • Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 19:44:39 följande:
    Ursäkta, men ud är ju körd i botten. Ska man räkna manhaftiga flickor som pojkar? Och feminina pojkar som flickor??? Du har visst inte tagit din medicin.

hermafrodit = någon som FÖDS med bägge KÖN.
    Ok, så en person som har kromosomer som en MAN, men kropp som en KVINNA är vad? En kvinna för att det är så hen ser ut trots att hen är infertil och har kromosomer och hormoner som en man?
    Det handlar inte om att vara feminin som kille eller manhaftig som tjej det handlar om att de har FEL hormoner för sitt kön om det bara skulle finnas två kön, fattar du?
    När man kollar vad för KÖN en person har tar man ett blodprov och tittar på KROMOSOMERNA. Har en person XX är det en kvinna även om personen haft en snopp sen den dagen hen föddes, har personen XY är det en man även om personen hade en fitta när hen kom ut ur morsans mage. Vad för kön har då en person som har XXY? Eller XXYY? Eller YYX? Bara för att ta några av variationerna som finns.
  • Plutteli
    Plutteli skrev 2012-07-21 19:58:52 följande:
    Ok, så en person som har kromosomer som en MAN, men kropp som en KVINNA är vad? En kvinna för att det är så hen ser ut trots att hen är infertil och har kromosomer och hormoner som en man?
    Det handlar inte om att vara feminin som kille eller manhaftig som tjej det handlar om att de har FEL hormoner för sitt kön om det bara skulle finnas två kön, fattar du?
    När man kollar vad för KÖN en person har tar man ett blodprov och tittar på KROMOSOMERNA. Har en person XX är det en kvinna även om personen haft en snopp sen den dagen hen föddes, har personen XY är det en man även om personen hade en fitta när hen kom ut ur morsans mage. Vad för kön har då en person som har XXY? Eller XXYY? Eller YYX? Bara för att ta några av variationerna som finns.
    Å med detta menar jag alltså rent medicinsk vad personerna kategoriseras som XX= kvinna, KY= man. Vad personen sedan KÄNNER sig som är nått heeelt annat!
  • Plutteli
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:00:48 följande:
    Jag hatar också ordet "hen", men det allra töntigaste är ju ändå att det betyder "höna" på engelska. Vadå neutralt?
    Hur jävulsk satans uttjatat är inte det där förbannade icke argumentet?

Barn = LADOR på engelska, vem fan vill ta hand om lador? Inte jag, jag har ungar!
    Fanny= Fitta. Hur FAN kan man döpa sitt barn till fitta? Va,va va???
    Alfons= Hallick (på norska), HUR kan man med att ge sitt barn det namnet?
    Bus= Buss, kör alla ungar som busar bussar? Eller?

Nä seriöst, vad "Hen" betyder på ett ANNAT språk är för fan helt jävla ovidkommande!
  • Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 20:01:59 följande:
    jag håller helt med. antingen XX eller XY och sen finns den där ovanliga sorten som är en kombo.
    Nåt annat finns inte. DET HAR INTE ATT GÖRA MED SEXUALITET ELLER ATT EN MAN KÄNNER FÖR ATT KLÄ SIG SOM EN KVINNA.

Herregud, är folk så här dumma i huvudet?
    Ja, jag börjar undra faktiskt.

Så en person med XXYY är en kombo av man kvinna alltså? En som har XXY är lite mer kvinna då eller?
    Du borde höra av dig till högsta hönsen inom medicinsk forskning så de vet att de kan sluta fundera på det hela för det finns bara två kön fast att de bevisat annat ;)

Du har verkligen inte fattat ett enda skit.
  • Plutteli
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:33:50 följande:
    Ok skitsamma om ni tycker att engelskans inflytande i Sverige är oviktigt (vilket det inte är). Det var bara en parentes. Tycker hur som helst att "hen" är helt onödigt och har aldrigt känt att jag saknat detta ord innan det fanns.
    Vet du, det finns en enkel lösning på det problemet : DU skiter i att använda order! Vi som gillar det använder det men du slipper. Simpelt!
  • Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 20:18:31 följande:
    Jag skiter väl i nåt missvisande könshormon!!! Vad har de mellan benen?
    Hur tror du egentligen att man definierar "Kön"?

Sen vill jag ha källa på allt det här som jag aldrig hört talas om förr, XXYY XXXY ABCD osv
    Tja, "män" med kvinnlig uppsättning könshormon har ofta inga testiklar och en underutveklad penis som ser mer ut som ett hål på ett litet litet skaft. "Kvinnor" med manliga kromosomer har ofta en minimal penis (mer typ en klitoris på skaft) med ett hål under.
    Sen finns det de som är riktigt tvåkönade och i teorin skulle kunna befrukta sig själva samt de som inte har ett fungerande kön på något vis, de som pga fel på kromosomer/hormoner aldrig kan komma i puberteten, andra som bara har ett hål de kissar ur och inget kön alls osv. osv.
    Jag pratar alltså KROMOSOMER inte hormoner! Två vitt skilda saker!
  • Plutteli
    LunaLunatic skrev 2012-07-21 21:03:58 följande:
    Och jag ogillar säga "den" om folk. Det är otroligt provokativt om någon skulle säga "den" om mig eller mitt barn, som om jag eller han/hon (hen) var ett livlöst ting.
    Japp, "den" för mig är nått man möjligen säger om ett dött djur, för mig är det oerhört nedvärderande.

F.ö är ju den precis lika könlöst som "hen" så om alla säger "den" måste det ju också ge ett könlöst samhälle eller?
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:47:35 följande:
    Håller med! Det är provocerande pga att man helt plötsligt måste acceptera något som det faktiskt inte finns något behov av.
    DU tycker inte det finns nått behov, andra av oss gör det. Vem fan är du att diktera hur andra ska prata? Går du runt i vardagen också och säger till folk runt om dig hur de borde snacka för att det ska passa dig?
    Det finns sjukt många ord jag tycker är både onödiga och löjligt fula, men om andra vill nyttja dem är det upp till dem inte fan bryr jag mig. (For the record, ord jag avskyr: Framstjärt, "Smulan" (som namn på fittan), Pillesnorre, Stjärt, Jordgubbssnoppare (seriöst, hur kom man ens på det?), Majskorvar. och många många fler)
  • Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 22:44:03 följande:
    AHA! Intressant.

Så om en som borde vara man är en "forever pojke"
    Och en som borde vara kvinna är en "forever flicka"
    så passar de alltså inte in i din definition av vem som har sllida jämte penis! Intressant! För att, förstår du, för mig är de ändå av det manliga versus det kvinnliga könet! Finns inga andra att välja emellan.

Och än en gång tar du upp disparata versioner av vad som nästintill är hermafroditer. Låt mig repetera statistiken jag fann:
    0,33% av befolkningen är hermafroditer i USA. 0,33. EN TREDJEDELS PROCENT! Inte trettiotre procent, inte en tredjedel av befolkningen utan EN... TREDJEDELS.... DEL... AV EN HUNDRADEL!

MAO jag skiter högaktningsfullt i vad du kallar dig själv. Jag skiter högaktningsfullt u vad du känner dig som. Jag skiter fullt i vem du har sex med eller hur du har sex.

Vi definierar mänskligheten som MAN - alt.pojke, de är av samma kön
    eller KVINNA - alt. flicka, de är avsamma kön.

Och en tredjedels hundradel, dessa stackars jävlar, dessa ödets nyck, som är födda med både och. Dem kallar vi hermafroditer, och ska vi vara riktigt uppfinningsrika så kan vi kalla denna KOMBO av de två kända könen för ett "tredje kön".

MEN EGENTLIGEN FINNS DET INGET TREDJE KÖN! För de hermafroditiska och div disparata avarter du tar upp korrigeras med mediciner, hormoner osv för att få ett normalt liv.

Förstår du nu hur jag tänker?
    Fast DIN definition av man vs kvinna är inte den medicinska definitionen av man vs kvinna, det är det jag försöker få fram till dig men det går förjävla trögt. DU anser att man = har snopp. Kvinna = har fitta. Och 0.33% som har båda. Jag säger att det finns 10% av alla i befolkningen som inte är antingen man eller kvinna. Jag har aldrig pratat om att det finns ett uttalat tredje kön, bara att det finns de som inte är man eller kvinna. De är könlösa, tvåkönade eller ser sig själva som innehavare av ett tredje kön. De som föds med "fel" kön i förhållande till kromosomer får ingen behandling alls, vad fan får du det ifrån? Beroende på vad de känner sig som lever de sina liv som det könet, enklast för dem som känner sig som det kön de ser ut att vara, svårare för de som inte gör det, ännu svårare för de som inte föds med ett kön alls...

Att vara hemafrodit betyder inte automatiskt att du föds med en blandning av två kön på utsidan av kroppen, du kan födas utan nått alls. Som sagt, bara ett hål, inga testiklar, ingen livmoder, inga äggledare, ingen klitoris. Vad har man för kön om man saknar alla könsdelar?

Hos 10% av befolkningen går det inte att säga rakt av "Du är man, du är kvinna" för det är inte säkert det stämmer. Ska vi dra in hormoner i det hela är det betydligt större variation än så.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!