• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • next2u

Hahaha. Den här tråden är verkligen superrolig! Jag förstår inte hur någon kan känna sig hotad av ordet "hen"? Det är helt perfekt i många sammanhang där kön är irrelevant.

• Dorian Ertymexx
    next2u skrev 2012-07-23 00:18:30 följande:
    Hahaha. Den här tråden är verkligen superrolig! Jag förstår inte hur någon kan känna sig hotad av ordet "hen"? Det är helt perfekt i många sammanhang där kön är irrelevant.

Men kön är ju ALDRIG irrelevant!!!

"Köpte cigg idag på pressbyrån, och..."
    "Vänta, vänta, försäljaren, var det en kuk eller en fitta?"    
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (q)

Allvarligt - jag skulle vilja att hen-moståndarna tänker en stund på VARFÖR de blir så in i helvete förbannade av detta obetydliga ord.

Några säger att det är för att det är onödigt. Det finns mycket som är onödigt. Det finns synonymer till en massa ord, blir ni lika agiterade av dem? Om jag säger grunka, vrålar ni då "DET HETER MOJÄNG!"? Eller är det bara nya onödiga ord som ni får näsblod av? Om jag säger "latte", får ni spelet då för att ni tycker det skall heta "kaffe med mjölk"?

Några börjar dra en massa långsöka växlar på feminism, genusvetenskap och queerteorier. De skriar om att det finns två kön. TVÅ, TVÅ, TVÅ och fan ta alla som förnekar det! Vilket är jävligt märkligt, för "hen" förnekar inte kön, det bara markerar att könet är okänt vid tillfället.

Så allvarligt, vill ni vältaligt redogöra för bevekelsegrunderna i er reaktion? Jag menar INTE argumenten för varför "hen" är dåligt, jag menar det som inom er framkallar själva känslan av animositet.

Ett exempel för att klargöra, om ett helt annat ämne:

Fel: "Jag hatar lakrits! Det är så jävla äckligt! Godis ska smaka hallon, det vet alla!"

Rätt: "Jag hatar lakrits! Min äckliga gamla onkel brukade bjuda på lakrits när jag var liten och jag kan inte känna smaken utan att minnas hans hemska karies-andedräkt!"

Också rätt, om dock i sak fel: "Jag hatar lakrits! Det framställs av torterade djurs tårar!"

Också rätt, om dock snurrigt: "Jag hatar lakrits! Det står i Bibeln att lakrits är djävulens bajs, producerat på planeten Helvetica och smugglat till jorden i fark-ostar för att snärja oskyldiga själar!"

Förstår ni? Skippa sakargumenten ett ögonblick och skriv om varför det väcker sån motvilja inom er.

• Anonym (Hur-tänker-du)

Jag känner en stor tacksamhet att mina barn är stora nu så de inte förvirras av detta ord som hen.Själva ordet kanske det inte är fel på, men syftet är helt klart att driva på en avköning av människan så man ska kunna välja sitt kön istället för att vara glad för att man är som man är.

• Dorian Ertymexx
    Anonym (Hur-tänker-du) skrev 2012-07-23 02:18:51 följande:
    Jag känner en stor tacksamhet att mina barn är stora nu så de inte förvirras av detta ord som hen.Själva ordet kanske det inte är fel på, men syftet är helt klart att driva på en avköning av människan så man ska kunna välja sitt kön istället för att vara glad för att man är som man är.

Nej, de bara förvirrades av ord som "den", "det", "barnen", "eleverna", "studenterna" och andra läskiga könlösa ord.

Helt klart, ja. Och syftet att tala om "svenskar" är att avlokalisera alla skåningar, dalmasar, värmlänningar och gutar. FY, låt oss skippa det fula ordet "svensk" som bara gör en grå massa av alla olika folkslag i Sverige!!  
  • Jeff
    Anonym (Höna) skrev 2012-07-22 19:59:32 följande:
    Hen är ett engelskt ord och betyder "höna" punkt.
    Barn är ett engelskt ord och betyder "lada" så vad är din poäng?
  • Anonym (Höna)

Att Hen faktiskt inte finns i svenska språket, tack o lov!!!

• Dorian Ertymexx
    Anonym (Höna) skrev 2012-07-23 08:30:35 följande:

Finns inte barn i svenska språket då heller? Eller hora, kurva, fart etc etc etc..?
  • mliten
    Anonym (Höna) skrev 2012-07-23 08:30:35 följande:
    Det gör det visst, det är ett slags brynsten.
    Den enda ändan och har du sett vilket sätt!
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!