FMGA skrev 2012-09-23 20:53:00 följande:
Hmm, du har tidvis inte haft några problem med att kalla dem vars uppfattning du inte delar för talibaner, fanatiker eller andra tillmälen. Det var främsta skälet att jag tyckte din reaktion var så intressant när du själv blev kallad taliban.
Ska man vara ärlig så är ju också taliban en betydligt mer träffande benämning på antifeminister än på feminister mot bakgrund av de verkliga talibanernas kvinnosyn.
Jag kan skriva ungefär samma till dig som jag skrev till Jelly. Jag är inte kristen, jag har inte ambitionen att vända andra kinden till. Jag har inget emot att kalla dem som kallar andra för talibaner för talibaner. Men jag har inget behov av att göra detta.
Den här tråden har ett tydligt tema - att vi som använder hen är extremfeminister. Jag kallar mig inte ens feminist. Sluta att ge mig epitet som inte stämmer, utgå från vad jag skriver i stället så ska jag försöka göra detsamma.
Det finns inget värde i att försöka såra andra i onödan.
Säger han som packar in förolämpningar i polerade skitar. Och visst finns det extremfeminister i tråden. Annars skulle väl inte en kvinna som är aktivt anti-hen bli så nedgjord som hon blivit i den här tråden? Usch och fy, en kvinna som är antifeminist?