Faber skrev 2012-07-26 19:22:12 följande:
Det har inget med klädsel att göra utan handlar om en ideologi som liksom alla ideologier syftar till att skaffa ekonomiska och sociala fördelar åt de egna gruppen på bekostnad av andra i samhället, detta får etiketten jämställdhet fast det handlar om något annat.
Anser du att vi bör diskutera vilket genus bestick har som ju gjordes nyligen, eller att undervisningen i fysik skall innehålla mindre matematik eftersom den anses vara fyrkantig och patriarkal?
Jag vet att det inte har med klädsel att göra. Läs inlägget jag svarade på.
Anonym skrev " Men om mitt användande av "hen" betyder att jag stöder de galna militanta mammor som klär sina ettåriga pojkar i rosa strassklänning så ska jag sluta säga det NU"
Mitt svar var, nej, det är inte det användandet betyder, dvs hen har inget med klädsel att göra eller militanta mammor att göra.
Däremot kanske det inte betyder så mycket för vissa att just jag säger det då jag använder alla typer av kläder på min dotter. Ibland är det mer maskulint och det har en del personer reagerat negativt på. Är man en person som skulla reagera negativt på det så spelar nog mitt svar ingen roll.
Så, det var inlägget jag svarade på som drog in klädsel. Jag anser hen vara ett praktiskt ord och använder det av den anledningen.