• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • LunaLunatic
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 20:51:10 följande:
    Nix! Ordet "den" eller "denne" fungerar utmärkt.
    Och jag ogillar säga "den" om folk. Det är otroligt provokativt om någon skulle säga "den" om mig eller mitt barn, som om jag eller han/hon (hen) var ett livlöst ting.
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Jellybeanbaby
    LunaLunatic skrev 2012-07-21 21:03:58 följande:
    Och jag ogillar säga "den" om folk. Det är otroligt provokativt om någon skulle säga "den" om mig eller mitt barn, som om jag eller han/hon (hen) var ett livlöst ting.
    Nej nu tänker du på det subjektiva ordet "det". Inte samma sak.

Förövrigt, har aldrig sett "h*n" användas förr.
  • Helle333
    Anonym (HON/HAN) skrev 2012-07-19 22:01:14 följande:
    Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

Jag får väl då säga LÄS PÅ om VARFÖR ordet finns VAD det betyder och varför det faktiskt behövs. Och lägg din energi på något annat bättre
  • Plutteli
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:33:50 följande:
    Ok skitsamma om ni tycker att engelskans inflytande i Sverige är oviktigt (vilket det inte är). Det var bara en parentes. Tycker hur som helst att "hen" är helt onödigt och har aldrigt känt att jag saknat detta ord innan det fanns.
    Vet du, det finns en enkel lösning på det problemet : DU skiter i att använda order! Vi som gillar det använder det men du slipper. Simpelt!
  • Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 20:18:31 följande:
    Jag skiter väl i nåt missvisande könshormon!!! Vad har de mellan benen?
    Hur tror du egentligen att man definierar "Kön"?

Sen vill jag ha källa på allt det här som jag aldrig hört talas om förr, XXYY XXXY ABCD osv
    Tja, "män" med kvinnlig uppsättning könshormon har ofta inga testiklar och en underutveklad penis som ser mer ut som ett hål på ett litet litet skaft. "Kvinnor" med manliga kromosomer har ofta en minimal penis (mer typ en klitoris på skaft) med ett hål under.
    Sen finns det de som är riktigt tvåkönade och i teorin skulle kunna befrukta sig själva samt de som inte har ett fungerande kön på något vis, de som pga fel på kromosomer/hormoner aldrig kan komma i puberteten, andra som bara har ett hål de kissar ur och inget kön alls osv. osv.
    Jag pratar alltså KROMOSOMER inte hormoner! Två vitt skilda saker!
  • Plutteli
    LunaLunatic skrev 2012-07-21 21:03:58 följande:
    Japp, "den" för mig är nått man möjligen säger om ett dött djur, för mig är det oerhört nedvärderande.

F.ö är ju den precis lika könlöst som "hen" så om alla säger "den" måste det ju också ge ett könlöst samhälle eller?
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:47:35 följande:
    Håller med! Det är provocerande pga att man helt plötsligt måste acceptera något som det faktiskt inte finns något behov av.
    DU tycker inte det finns nått behov, andra av oss gör det. Vem fan är du att diktera hur andra ska prata? Går du runt i vardagen också och säger till folk runt om dig hur de borde snacka för att det ska passa dig?
    Det finns sjukt många ord jag tycker är både onödiga och löjligt fula, men om andra vill nyttja dem är det upp till dem inte fan bryr jag mig. (For the record, ord jag avskyr: Framstjärt, "Smulan" (som namn på fittan), Pillesnorre, Stjärt, Jordgubbssnoppare (seriöst, hur kom man ens på det?), Majskorvar. och många många fler)
  • Jellybeanbaby
    Plutteli skrev 2012-07-21 22:25:14 följande:
    Tja, "män" med kvinnlig uppsättning könshormon har ofta inga testiklar och en underutveklad penis som ser mer ut som ett hål på ett litet litet skaft. "Kvinnor" med manliga kromosomer har ofta en minimal penis (mer typ en klitoris på skaft) med ett hål under.
    Sen finns det de som är riktigt tvåkönade och i teorin skulle kunna befrukta sig själva samt de som inte har ett fungerande kön på något vis, de som pga fel på kromosomer/hormoner aldrig kan komma i puberteten, andra som bara har ett hål de kissar ur och inget kön alls osv. osv.
    Jag pratar alltså KROMOSOMER inte hormoner! Två vitt skilda saker!
    AHA! Intressant.

Så om en som borde vara man är en "forever pojke"
    Och en som borde vara kvinna är en "forever flicka"
    så passar de alltså inte in i din definition av vem som har sllida jämte penis! Intressant! För att, förstår du, för mig är de ändå av det manliga versus det kvinnliga könet! Finns inga andra att välja emellan.

Och än en gång tar du upp disparata versioner av vad som nästintill är hermafroditer. Låt mig repetera statistiken jag fann:
    0,33% av befolkningen är hermafroditer i USA. 0,33. EN TREDJEDELS PROCENT! Inte trettiotre procent, inte en tredjedel av befolkningen utan EN... TREDJEDELS.... DEL... AV EN HUNDRADEL!

MAO jag skiter högaktningsfullt i vad du kallar dig själv. Jag skiter högaktningsfullt u vad du känner dig som. Jag skiter fullt i vem du har sex med eller hur du har sex.

Vi definierar mänskligheten som MAN - alt.pojke, de är av samma kön
    eller KVINNA - alt. flicka, de är avsamma kön.

Och en tredjedels hundradel, dessa stackars jävlar, dessa ödets nyck, som är födda med både och. Dem kallar vi hermafroditer, och ska vi vara riktigt uppfinningsrika så kan vi kalla denna KOMBO av de två kända könen för ett "tredje kön".

MEN EGENTLIGEN FINNS DET INGET TREDJE KÖN! För de hermafroditiska och div disparata avarter du tar upp korrigeras med mediciner, hormoner osv för att få ett normalt liv.

Förstår du nu hur jag tänker?
  • Anonym (q)

Män har en XY-kromosom där kvinnor har XX-kromosom.

I praktiken är det bara en liten snutt på X/Y-varianten som programmerar hur könsorganens form blir, det finns visst män med XX-kromosomer där den snutten blev knas så det växte aldrig ut nån penis. Och vice versa, antar jag.

Och sen finns det "kvinnor" med XY-kromosomer. De skulle egentligen ha utvecklats till män, men de har tjall på nån receptor som reagerar på manligt könshormon tidigt i graviditeten, så de utvecklar inga manliga könskaraktäristika alls. Ironiskt nog är de alltså programmerade till att bli män men blir istället femininare än de flesta normala kvinnor som har fungerande receptorer men bara mycket små mängder manligt könshormon.

Och så finns det en mängd fall och kombinationer med XXY, XYY, XYYY, XXYY, XXXX och så vidare, ungefär som Downs men inte lika allvarligt. Män med extra Y-kromosomer blir ofta extremt "manliga", det vill säga grova, knotiga och kantiga, men lider också av inlärningsstörningar och så vidare.

Det står mer om det på Wikipedia.
    en.wikipedia.org/wiki/48,_XXXX
    en.wikipedia.org/wiki/XX_male_syndrome
    en.wikipedia.org/wiki/Klinefelter%27s_syndrome
    en.wikipedia.org/wiki/XXYY_syndrome
    en.wikipedia.org/wiki/49,_XXXXX
    en.wikipedia.org/wiki/49,_XXXXY_syndrome
    en.wikipedia.org/wiki/Triple_X_syndrome
    en.wikipedia.org/wiki/XYY_syndrome
    en.wikipedia.org/wiki/46,_XX/XY
    en.wikipedia.org/wiki/Turner_syndrome

Så chansen är ganska stor att vi alla känner någon som inte är helt man eller kvinna.

• Jellybeanbaby
    Anonym (q) skrev 2012-07-21 23:08:11 följande:
    Män har en XY-kromosom där kvinnor har XX-kromosom.

I praktiken är det bara en liten snutt på X/Y-varianten som programmerar hur könsorganens form blir, det finns visst män med XX-kromosomer där den snutten blev knas så det växte aldrig ut nån penis. Och vice versa, antar jag.

Och sen finns det "kvinnor" med XY-kromosomer. De skulle egentligen ha utvecklats till män, men de har tjall på nån receptor som reagerar på manligt könshormon tidigt i graviditeten, så de utvecklar inga manliga könskaraktäristika alls. Ironiskt nog är de alltså programmerade till att bli män men blir istället femininare än de flesta normala kvinnor som har fungerande receptorer men bara mycket små mängder manligt könshormon.

Och så finns det en mängd fall och kombinationer med XXY, XYY, XYYY, XXYY, XXXX och så vidare, ungefär som Downs men inte lika allvarligt. Män med extra Y-kromosomer blir ofta extremt "manliga", det vill säga grova, knotiga och kantiga, men lider också av inlärningsstörningar och så vidare.

Det står mer om det på Wikipedia.
    en.wikipedia.org/wiki/48,_XXXX
    en.wikipedia.org/wiki/XX_male_syndrome
    en.wikipedia.org/wiki/Klinefelter%27s_syndrom...
    en.wikipedia.org/wiki/XXYY_syndrome
    en.wikipedia.org/wiki/49,_XXXXX
    en.wikipedia.org/wiki/49,_XXXXY_syndrome
    en.wikipedia.org/wiki/Triple_X_syndrome
    en.wikipedia.org/wiki/XYY_syndrome
    en.wikipedia.org/wiki/46,_XX/XY
    en.wikipedia.org/wiki/Turner_syndrome

Så chansen är ganska stor att vi alla känner någon som inte är helt man eller kvinna.
    Schyssta klubben. Du blandar alltså nu in gravt utvecklingsstörda i leken.
    *suuuuuuuuuuck*
  • Anonym (Hen-rik)
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 23:11:12 följande:
    Schyssta klubben. Du blandar alltså nu in gravt utvecklingsstörda i leken.
    *suuuuuuuuuuck*

Försök med att blanda in din egen hjärna i leken. Och lite tankeverksamhet. Så inser du att alla inte ens definerar kön som du gör.

Och sen kanske du lär dig att användnigen av hen inte handlar om "hermafroditer". Utan om en språkförenkling.

Testa tänka utanför lådan. 

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!