• LunaLunatic

Jag hatar HEN!!!

"Jag har en treåring hemma"
    "Jaså, vad heter...
    1. han eller hon?"
    2. hen?"
    3. den?"
    4. treåringen?"
    5. denne?"

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic
    Mamma till Prins skrev 2012-07-20 08:31:27 följande:
    Men vi ser ju dagligen på fl att personer skriver om dina egna barn och använder ordet hen. Borde de inte veta könet på sitt egna barn?! (talar såklart inte om de som är gravida med okänt kön i magen)
    Ett exempel i samma andra som hen-om-sitt-barn-på-FL:

Jag sitter och pratar med Anna. Anna och jag har flera vänner och bekanta gemensamt och jag vill inte snacka skit om en namngiven person. Könet är även helt irrelevant för historien.

"Jag var på krogen med en kompis igår. Men det var fan sista gången! Hen är så jäkla ego, så fort hen får ragg bara drar hen!"

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-20 14:13:56 följande:
    Känslor givna: 16 tack, 9 du är inte ensam, 2 intressant.
    Det blir alltså 25 "röster" positiva till TS och 2 neutrala. Det säger nog det mesta.

VI ÄR INTE ENSAMMA OM ATT HATA "HEN"!
    Hittade inte alternativet "Vilken idiotiskt diskussion, läs på innan nästa gång"
  • LunaLunatic
    Ta bort personliga pronomen!

I varje hen-tråd kommer argumentet...

Någon ger som exempel att två personer pratar.
    "Jag var till läkaren idag"
    "Jaså, vad sa hen?"

Men hallå!!!1!11!1!!! Man kan ju faktiskt skriva
    "Jag var till läkaren idag"
    "Jaså, vad sa läkaren?"

Om det är så smidigt att upprepa, varför ha "hon" och "han" ens?

"Jag var ute med Sara igår. Vi var på marknaden och åkte karusell och Sara vann ett gosedjur när Sara sköt änder."  Det funkar ju utmärkt!

(ja, jag vet att det förekommer fler personliga pronomen i inlägget men här väljer jag att fokusera på "han" och "hon" och det vedervärdigt äckliga könsstympande "hen") 
  • LunaLunatic

Vem var det som ansökte om dagens Godwin Award? Jag har det här.

• LunaLunatic
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 20:20:10 följande:
    Inte på brittisk engelska, där är fanny vagina.
    Och lite OT undrar jag hur tusan Fanny kan vara ett namn i engelsktalande länder...
  • LunaLunatic
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 20:28:37 följande:
    Tja, med tanke på att en känd skådis heter Dick van Dyke så... Flört
    Randy är ett bra namn också...
  • LunaLunatic
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:33:50 följande:
    Ok skitsamma om ni tycker att engelskans inflytande i Sverige är oviktigt (vilket det inte är). Det var bara en parentes. Tycker hur som helst att "hen" är helt onödigt och har aldrigt känt att jag saknat detta ord innan det fanns.
    Kan du acceptera att vissa tycker ordet är jättebra och vill använda det?
  • LunaLunatic
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:47:35 följande:
    Håller med! Det är provocerande pga att man helt plötsligt måste acceptera något som det faktiskt inte finns något behov av.
    Folk har länge skrivit h*n. Uppenbarligen finns behovet.
  • LunaLunatic
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 20:51:10 följande:
    Nix! Ordet "den" eller "denne" fungerar utmärkt.
    Nix? Vadå, folk har inte använt "h*n"? 
  • LunaLunatic
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 20:51:10 följande:
    Nix! Ordet "den" eller "denne" fungerar utmärkt.
    Och jag ogillar säga "den" om folk. Det är otroligt provokativt om någon skulle säga "den" om mig eller mitt barn, som om jag eller han/hon (hen) var ett livlöst ting.
  • LunaLunatic

Dagis? Pfft, nymodigheter! Barnträdgård heter det, där de små barnen kan rota sig och växa...

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!