• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • TereseL

V: 32 här nu. Och jag har ibland rätt svårt att gå. Jag får liksom vagga fram snarare, som en pingvin eller gås...
    Så har det inte varit med de två tidigare graviditeterna. Lilleman verkligen borrar sig neråt = svårt att gå. Men i nästa stund känns det som att han ligger högt upp istället. Helmysko... (Och det är inte moderkakan som ligger i vägen, det har vi kollat upp).

Någon om känner igen sig i detta? Att ha en bebis som i det närmsta verkar göra kullerbyttor där inne? 

• Butterflie
    TereseL skrev 2012-04-05 08:11:42 följande:
    V: 32 här nu. Och jag har ibland rätt svårt att gå. Jag får liksom vagga fram snarare, som en pingvin eller gås...
    Så har det inte varit med de två tidigare graviditeterna. Lilleman verkligen borrar sig neråt = svårt att gå. Men i nästa stund känns det som att han ligger högt upp istället. Helmysko... (Och det är inte moderkakan som ligger i vägen, det har vi kollat upp).

Någon om känner igen sig i detta? Att ha en bebis som i det närmsta verkar göra kullerbyttor där inne? 
    oh ja, är med i v32.. Är rena hoppborgen där inne, man får rätt fina miner när det brötar runt som mest haha. Å bebis e expert på det när man står i kassan å tar betalt. Kunderna tittar undrande på¨en, de måste ju tro att ja e helt koko vid de här laget haha ^^
  • Butterflie

Tänkte på det med sådana dära bälten man kan ha, för foglossningar och för å avlasta ryggen.
    Jag har inga foglossningar, men ryggont dagligen och tänkte ta upp det med min bm, har ni använt sådana? Fungerar de? Kan man gömma dem under kläderna eller syns de jätte väl?

• Kia82

Idag är jag bara så  sjukt trött på att vara gravid och de äldre barnen har varit fullkomligen helt hopplösa hela förmiddagen. Ja menar, det är väl helt normalt att vakna kl 6 och börja att slåss med sina syskon när man är ledig!? Tack och lov så blev det äntligen lite lugn och ro när dem bestämde sig för att gå ut efter lunch så nu är det lugn i huset men jag hör hur dem tjoar ute på lekplatsen genom det öppna fönstret. Herregud, vissa dagar vill man bara kunna snabbspola förbi.:-P

Inatt födde en bekant en liten grabb och för en månad sedan var det en annan bekant som fick barn, känns som att jag är ensam om att gå och vänta på den här lille nu medans dem har fullt upp med sina småttingar. Det var ju så kul att kunna prata med dem och vänta tillsammans och trots att jag är jätteglad för deras skull så känns det ändå jobbigt nu, ensamt och seegt.:-P Suck, det är en sån där jobbig dag idag.

• framsteg

Ann Lis - skönt att det gick bra med glukosen. Jag gör min om ca två veckor... *blärk*

Butterflie: Hade ett sådant avlastningsband förra graviditeten, och minns att jag då tyckte det hjälpte mycket. Nu har jag testat att ha det någon gång för att se om det hjälper, ena gången gjorde det mer ont men andra gången hjälpte det till lite grand iaf.

• Ann Lis

Framsteg : Då håller jag tummarna för dig, det var verkligen bland de värsta jag smakat och vill de inte igen.

Kia82 : Vet precis va du menar just denna grav har jag ingen i min omkrets att dela graviditeten med ingen jag känner är gravid ,men  har  harft vid flera andra grav och kännslan när en efter en som man känner får barn är ju så kluven glad för deras skull så klart, men själv blir ju väntan bara ännu olidligare när alla andra kläcker före.

Skickar några styrke kramar till dig och hoppas du får en bättre dag i morrn!!!    

• SaJoH

Hej! Har precis gått in i tredje trimestern! TÄnkte fråga med er om vattniga flytningar - är det någon som upplevt ökade flytningar nu? Det ser ut som flytningar typ men de är väldigt vattniga! Någon som haft samma eller någon som trott att det var flytningar när det i själva verket var fostervatten? Hur skiljer man de två från varandra?

• emelianzei
    Kia82 skrev 2012-04-04 22:11:23 följande:
    Jag tåler inte för mycket vitlök tyvärr, får extremt ont i magen och det är kanske inte så trevligt om man skulle få värkar då också.
    Usch då! Nej då är det nog bäst att skippa vitlöken
  • Kia82
    SaJoH skrev 2012-04-06 10:53:24 följande:
    Hej! Har precis gått in i tredje trimestern! TÄnkte fråga med er om vattniga flytningar - är det någon som upplevt ökade flytningar nu? Det ser ut som flytningar typ men de är väldigt vattniga! Någon som haft samma eller någon som trott att det var flytningar när det i själva verket var fostervatten? Hur skiljer man de två från varandra?
    Ökade flytningar är väldigt vanligt när man är gravid och jag har fått det med samtliga barn. Jag tror ju inte att du kan missa om det skulle vara fostervatten som läcker, det borde ju komma betydligt större mängder än vid flytningar. Blir du osäker ring förlossningen.
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?