• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Butterflie
    emelianzei skrev 2012-04-03 11:47:34 följande:
    Aha, då behöver jag inte vara orolig över det alltså! :) 
    Ne, har för mig.. kan ha fel.. att bebis kan fixera sig 3mån innan bf.. Men som sagt kan ha fel.
  • Kia82
    Butterflie skrev 2012-04-03 12:02:20 följande:
    Ne, har för mig.. kan ha fel.. att bebis kan fixera sig 3mån innan bf.. Men som sagt kan ha fel.
    Ja min 3:a fixerade ju sig när det var 2,5 månad kvar så visst borde 3 månader vara fullt möjligt.
  • emelianzei

Jag ska till min bm på kontroll vid tre, så jag kan ju passa på att fråga henne då! Glad Men det verkar ju inte vara helt ovanligt att den sjunker tidigt för vissa. :)

• Butterflie
    emelianzei skrev 2012-04-03 12:29:29 följande:
    Jag ska till min bm på kontroll vid tre, så jag kan ju passa på att fråga henne då! Glad Men det verkar ju inte vara helt ovanligt att den sjunker tidigt för vissa. :)
    Åh vad mysigt, lyssna på hjärtljuden å så =)
  • emelianzei
    Butterflie skrev 2012-04-03 12:41:05 följande:
    Åh vad mysigt, lyssna på hjärtljuden å så =)
    Ja precis! Längtar så mycket till varje gång nu, att få bekräftat att allt är bra och höra pyret Skrattande
  • Butterflie
    emelianzei skrev 2012-04-03 12:48:11 följande:
    Ja precis! Längtar så mycket till varje gång nu, att få bekräftat att allt är bra och höra pyret Skrattande
    Samma här =) E så mysigt att lyssna på.
  • emelianzei

Hjärtljud på 148, huvudet låg neråt för tillfället och mitt sf-mått var 30 idag. Ligger precis på mittenkurvan så det känns så himla skönt! Nu får veckorna gå fort så det blir juni snart Hjärta

• framsteg

Ett litet inhopp från mig också. 

Har full cirkus i magen. Eller just nu är det lugnt, men hej vad det rör sig på kvällarna!

Sitter och tittar på tapeter på nätet. Som om det inte räckte med en liten till så har vi lyckats tajma in en renovering med tillhörande flytt. Lagom bra planerat Kul, men lite mycket på en gång. Så nu försöker jag hitta hyfsat prisvärda, inte allt för exklusiva och lagom tapeter för sovrum och ett "vi-vet-inte-vad-det-skall-vara-för-rum-kanske-arbetsrum-eller-lekrum-eller-gästrum-eller...". Det är inte lättaste. Två rum kommer vi bara måla rakt av till en början och kanske tapetsera om några år.

Men puh! Det är en del meck. Det finns ju fler saker att göra än bara tapeter....

Nåja, lite ot. Nästa vecka är det äntligen dags för mvc igen! Då är jag i v 30. Har börjat få halsbränna igen på sen kvällstid. Lite jobbigt, men det går ju över iaf.

Dags att hoppa i säng!  

• amanda02
    emelianzei skrev 2012-04-03 10:56:13 följande:
    Pyret sparkar på, eller jag antar att h*n inte har så mycket plats att sparka på längre för det är mer som buffningar eller vad man ska säga, det trycks ut små fötter/händer/rumpa lite här och var och h*n liksom drar med den kroppsdelen en lång bit över magen, gör skitont ibland haha! 
    Ja, min bebis verkar också ha det trångt för det känns mest som att den bökar omkring nu för tiden (v.30) och det är sällan jag känner några "ordentliga" sparkar... men visst är det ingenting att oroa sig för? Den rör ju på sig många gånger om dagen, ibland så pass att magen liksom svajar och lutar, och då och då kommer det en snärt eller en sekvens som känns som hicka. Det är fösta barnet, så det är därför jag frågar, vet ju inte riktigt hur det brukar "utveckla" sig.  Dessutom blev jag helt uppskrämd av min BM när vi var där förrförra gången, då hon verkade tycka att man borde ringa förlossningen vid minsta förändring i rörelsemönstret...
  • Kia82

Min bebis har legat med huvudet i bäckenet sedan lunch igår och jag trodde nästan att nu fixerade han sig men nää... Nu alldeles nyss så krånglade han sig upp igen och ligger nu med huvudet snett neråt. Jäkla busunge! Går in i vecka 33 imorgon eller fredag, tiden går fort och om några veckor ska jag börja ta i för att försöka pusha på honom att komma ut lite tidigare, inte för att jag tror att jag kan påverka det men det känns ändå bra att få försöka.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?