• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-03-29 14:17:47 följande:
    Butterflie: Så grymt fin mage du har hoppas du är stolt över den skulle i alla fall jag vara:)Hjärta Ja visst var det lite rolig ide med mag kort  när de flesta pratat om  storleken på magen lite lättare att förstå  hur det ligger till med bild :)
    ja och jag förstår varför folk tyckte den var liten nu när ja gick igenom korten haha..
    V.18, ja tyckte den var enorm men den e ju inte alls stor syns ju knappt haha
  • plutten02
    Ann Lis skrev 2012-03-29 10:11:52 följande:

Hej här verkar det vara halsfluss:( har vaklnat flera ggr inatt och haft så ont så jag skulle velat gråtit, gjör ont när jag sväljer, öppnar munnen eller kommer åt halsen från utsidan. Jag går på maxdos alvedon som dämpar lite men tar ju inte bort all smärta. bara att härda ut förstår jag.

Vet att detta inte är någon bildtråd men tänkte slänga ut några bilder på min tjockis mage endå eftersom vi disskuterat storlek på magen ganska mkt : så här kommer det  varnar kännsliga tittare ;)   

v 30

V 27

v 23
     v 17
    Har du haft stora SF mått eller?

Jag hade 27 cm i vecka 25 (24+4) och det tyckte jag var stort. Nu ska jag dit 10 april igen och då är jag i vecka 29 (28+5). Ligger väl lång över 30 då
  • Butterflie
    plutten02 skrev 2012-03-29 16:53:37 följande:
    Har du haft stora SF mått eller?

Jag hade 27 cm i vecka 25 (24+4) och det tyckte jag var stort. Nu ska jag dit 10 april igen och då är jag i vecka 29 (28+5). Ligger väl lång över 30 då
    Har över mittersta sträcket på kurvan, i v.29 hade jag 29 i sf och i v.26 hade jag 24 isf
  • emelianzei

Kan lägga upp en bild på min pluttmage också, här i vecka 29, (28+0). Det var tre veckor sedan. Glad

• Ann Lis

Oj liten och go den va då, du får nog lätt att gå ner efter, och de är ju ingen nackdel

• Esco
    Glad Ni är så vackra hela bunten. Ska försöka ta ett kort jag också.. Kul att ni delar med er :)
  • emelianzei
    Ann Lis skrev 2012-03-29 19:32:34 följande:
    Oj liten och go den va då, du får nog lätt att gå ner efter, och de är ju ingen nackdel
    Hehe ja, jag har förstått att jag har en väldigt liten mage ;) Ja jag får se det som en fördel, även om jag tycker att riktigt stora gravidbollar är så himla mysigt!
  • Butterflie
    emelianzei skrev 2012-03-29 19:53:18 följande:
    Hehe ja, jag har förstått att jag har en väldigt liten mage ;) Ja jag får se det som en fördel, även om jag tycker att riktigt stora gravidbollar är så himla mysigt!
    Tycker att du har en söt mage, och fin kropp.. Själv har man fått rejäla kärringhandtag nu.. Inga kläder passar längre å tom underkläderna har blivit för små =( Känns ovärt att köpa nytt nu när det bara är 2mån kvar ju..
  • Butterflie

hur är det med alla idag annars då?
    Här är det bra, bebis trycker åt alla håll å kanter =) Längtar som satan nu!! Känns som en evighet kvar.

• Kia82

Det är bra här med och det trycker åt alla håll och kanter. Längtar som en tok, är hopplöst trött på att vara gravid. 1,5-2,5 månad kvar men jag hoppas att jag slipper gå över, slapp det åtminstonne sist.

Satt och läste igenom min dagbok och min Äl var ju för tusan redan den 8-9/9 och sen plussade jag den 24/9 så tidpunkten som jag fick efter Ul:et känns helt fel då jag skulle ha blivit gravid omkring den 16/9, sen plussat den 24/9 och ha bf den 7/6. Bf borde vara omkring månadsskiftet dvs den 31/5-1/6 så just nu känns det bara helt fel när jag går efter det datum som Ul:et gav mig. När jag var hos bm senast så ställde hon sig också lite frågande och förstod att jag var skeptisk till datumet och så fick jag åter igen bekräftat att Ul:et är inte 100% utan det kan ju skilja två veckor åt både ena och andra hållet även vad gäller Ul-datumet.  Så nu räknar jag efter mitt eget datum för egen del så då är jag i vecka 32 nu (31+4 idag). Sorry om jag har skrivit detta tidigare, minns inte.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?