• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • amanda02
    Esco skrev 2012-03-28 21:52:27 följande:
    Får jag fråga hur ofta ni går hos BM nu?

Jag fick veta att jag var gravid när jag var i vecka 20 och då trodde jag dessutom bara att jag var i vecka 6. När jag sedan fick gå på UL en månad senare för att få veta hur långt gången jag var så var jag redan i vecka 24+5.

Jag har bara varit hos BM två gånger. En gång på inskrivning och så senast den 12 mars för att lyssna på hjärtljud och mäta liv moder och så vidare.

Nu har jag inte tid igen förrän den 10 april och då är jag redan i vecka 32. Känns som att jag träffar BM med väldigt långt mellanrum?
    Jag har inte heller varit hos BM mer än, få se... en gång för hälsosamtal och en gång för inskrivning, samt ett "riktigt" besök i typ vecka 25-26. Ska dit imorgon igen, sen den 19:e så det är ju nästan tre veckor... Det ser nog olika ut i olika landsting, men visst, jag trodde också att det skulle vara oftare så här sent, i alla fall med första barnet. Hade man inte haft ultraljud en gång i mitten hade ju perioden mellan inskrivning i v.10 (som jag hade, tror jag) och nästa besök hos BM i v. 25 varit helt olidlig...
  • Ann Lis

Hej här verkar det vara halsfluss:( har vaklnat flera ggr inatt och haft så ont så jag skulle velat gråtit, gjör ont när jag sväljer, öppnar munnen eller kommer åt halsen från utsidan. Jag går på maxdos alvedon som dämpar lite men tar ju inte bort all smärta. bara att härda ut förstår jag.

Vet att detta inte är någon bildtråd men tänkte slänga ut några bilder på min tjockis mage endå eftersom vi disskuterat storlek på magen ganska mkt : så här kommer det  varnar kännsliga tittare ;)   

v 30

V 27

v 23
     v 17
  • Butterflie
    Kia82 skrev 2012-03-29 09:55:19 följande:
    Jag som är omföderska känner det lätt numera med första barnet var jag jätterädd för att trycka och känna på magen och bebisen. Lägg dig på rygg, ta ett djupt andetag och andas ut samtidigt som du placerar en hand på varje sida innanför höfterna och trycker ganska djupt och inåt, svårt att förklara. Om bebisen ligger med huvudet neråt så borde du känna huvudet där då.
    Ett annat tecken är att magen sjunker när bebisen lagt sig till rätta och det kan kännas/känns som en tyngd nertill.

Ja, tiden går sjukt fort! Beroende på vilket datum jag går på så är jag nu antingen i vecka 31 imorgon alt. vecka 32 på söndag så det är inte långt kvar nu.
    Jag ser det inte själv men min sambo och några till har sagt att magen blivit rundare och att den har sjunket.
    har jätte svårt att avgöra sådant, känner ju knappt sparkarna alls, jag ser dem och känner dem med handen men inuti känns det knappt. Känner mer att det 'görar' omkring som nån centrifug haha..

Nej nu är det inte långt kvar, fast är väl nu det börjar å kännas segt.
    Ska ju på UL 11april och det känns som en evighet dit, dagarna går extremt sakta trots att ja jobbar.
    Tiden innan bara flög förbi.
  • Esco

Men åh Ann Lis, vilken vacker mage Hjärta Nu blir jag ju bara mer avis Glad

Men jag kanske inte är så avis när sista veckorna anläder Tungan ute

Då var det dags för vecka 30. Det går fort ändå, herregud.

På lördag väntar Ullared och bebis shopping Tyst Har ingen aning om vad jag måste köpa även fast jag knappt
    köpt ett skvatt.

• Butterflie
    Esco skrev 2012-03-29 11:33:47 följande:
    Men åh Ann Lis, vilken vacker mage Hjärta Nu blir jag ju bara mer avis Glad

Men jag kanske inte är så avis när sista veckorna anläder Tungan ute

Då var det dags för vecka 30. Det går fort ändå, herregud.

På lördag väntar Ullared och bebis shopping Tyst Har ingen aning om vad jag måste köpa även fast jag knappt
    köpt ett skvatt.
    Ska dit den 22 och shoppa lite vår/sommar kläder till flickorna å även kolla på en del till bebis. Längtar massor!!
  • Esco
    Butterflie skrev 2012-03-29 12:14:33 följande:
    Ska dit den 22 och shoppa lite vår/sommar kläder till flickorna å även kolla på en del till bebis. Längtar massor!!
    Ja Ullared är ju alltid roligt. Vad man än ska köpa när man är där :)
  • Butterflie
    Esco skrev 2012-03-29 12:17:58 följande:
    Ja Ullared är ju alltid roligt. Vad man än ska köpa när man är där :)
    Absolut =) Vill inte ta med bebis dit sen så passar på innan. Skolavslutningskläder måste ja ju med köpa kom ja på nu, hihi skriver lista e så glömsk så bäst att göra det.
  • Butterflie

Gillade din ide med bilder så lägger upp några jag med =)

V.18,
    29 dec -11

v.20,
    11 jan -12

v.24
    12 feb

v.31
    29 mars

• Ann Lis

Esco: Tack! Tycker som sagt själv att den bara är stor och klumpig haha, fast jag är van nu efter 5 tidigare megamagar så förväntade jag mig inte att få liten  plutt! ;)

• Ann Lis

Butterflie: Så grymt fin mage du har hoppas du är stolt över den skulle i alla fall jag vara:)Hjärta Ja visst var det lite rolig ide med mag kort  när de flesta pratat om  storleken på magen lite lättare att förstå  hur det ligger till med bild :)

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?