• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Ann Lis

Jag var in på  vul och dom såg inget fel eller någon dirrekt orsak, fick svaret att det antagligen berodde på  att ett blodkärl hade brustit i moderkakan och att det var vanligt vid de veckorna för den växte fast då..

Jag var säker på att det var kört då jag aldrig blödit en droppe tidigare grav hade heller inte hört att det var vanligt... 

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-03-26 22:45:55 följande:
    Jag var in på  vul och dom såg inget fel eller någon dirrekt orsak, fick svaret att det antagligen berodde på  att ett blodkärl hade brustit i moderkakan och att det var vanligt vid de veckorna för den växte fast då..

Jag var säker på att det var kört då jag aldrig blödit en droppe tidigare grav hade heller inte hört att det var vanligt... 
    samma här, antog att nu e det kört eller så ha ja fått missfall på 2äggs tvillingar igen, och de på gynakuten var inte heller positiva.. Sen gjorde hon vul och säger med stel ton: Ja det var som jag trodde.. Sen efter många långa sekunderar så vände hon skärmen emot oss, här har ni hjärtat det är starkt och friskt.
    De tankarna som for runt i huvudet just då var inte alls kul, och det tog en stund innan jag fattade att bebis var kvar och mådde bra. De sa samma sak till mig att det är vanligt med blödningar.
    Men sen har de väl antagit att det berodde på moderkakan som låg så lågt men de vet fortfarande inte varför.
    Och på kvinnokliniken så sa hon att det är vanligt men de vet inte varför det blir så.
  • Ann Lis

Nej samma här moderkakan låg ju lågt då och de var den enda förklaringen  dom hade.

Usch har du väntat tvillingar alltså men missfall på ett av äggen eller blev det på båda, man kan ju få missfall på ett av äggen medans det andra klarar sig. 

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-03-27 09:07:17 följande:
    Nej samma här moderkakan låg ju lågt då och de var den enda förklaringen  dom hade.

Usch har du väntat tvillingar alltså men missfall på ett av äggen eller blev det på båda, man kan ju få missfall på ett av äggen medans det andra klarar sig. 
    ja när jag väntade min yngsta dotter så fick jag jätte ont och blödningar, åkte in men de såg inget fel och fostret mådde bra. Detta var ganska tidigt i graviditeten. Sen på återkontrollen en vecka senare så såg de att det fanns en säck till som var tom och att fostret tagit all näring ifrån den.
    Vi visste inte då att det var tvillingar så tog det väldigt bra, är väl nu på senare år som man har funderat lite över det.
    Även min syster var en tvilling fast enäggs då, fast mamma fick reda på det efter förlossningen.
    Min syster och min dotter har en speciellt band precis som om de båda vet vad den andre gått igenom under graviditeten och de båda har haft låtsas vänner. Sen om det hör ihop vet vi inte men min syster joddla med sin kompis redan som riktigt liten och denna Flisa finns fortfarande kvar till och från. Hon är nu 8år. Min dotter har däremot växt ifrån sin Josefin och hon ska fylla 6 i höst.
  • Ann Lis

Åhh ja jag tror då på att det kan hänga ihop.... Tvillingar har ju ett väldigt speciellt band sägs det.

• Kia82

Hej allihop!

Hoppas att ni mår bra idag i det fina vädret som åtminstonne vi har här på västkusten.
    Jag kan knappt fatta att det snart är april och nästa vecka är det påsklov? Tiden går hiskerligt fort nu känner jag och för att det ska gå ännu fortare har vi nu bestämt att det ska renoveras lite här hemma under våren så det ser jag verkligen fram emot.

Nu börjar allt fler människor att fråga om det är dags snart, dem tycker väl att magen är stor och då är det ändå två månader kvar. Två månader låter kanske länge men 60 dagar avklaras snabbt med tanke på de 220 som man redan lagt bakom sig.

• Ann Lis

Kia82, rätt inställning!

Skulle jag oxå behöva ha känner jag tiden tycks krypa fram nu.....

Jag har oxå fått frågan om det inte e dax snart  det fick jag för länge sedan, jag blir nästa lite purken på dom, när dom säger OJ hur stor ska du bli då och det måste vara två där inne, jäkla nyfikna människor!!

Har ibland lust att svara att det är en elefant jag väntar inte ett barn..    

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-03-27 18:19:52 följande:
    Kia82, rätt inställning!

Skulle jag oxå behöva ha känner jag tiden tycks krypa fram nu.....

Jag har oxå fått frågan om det inte e dax snart  det fick jag för länge sedan, jag blir nästa lite purken på dom, när dom säger OJ hur stor ska du bli då och det måste vara två där inne, jäkla nyfikna människor!!

Har ibland lust att svara att det är en elefant jag väntar inte ett barn..    
    Tvärt om här med alla mina, folk tror ja har 5mån kvar typ..
    Å vilken pytteliten å söt mage du har, min är mycket större.. jaha? Min bebis växer inåt de e fortfarande lika stor ju.
  • Ann Lis

Hehe de finns olika varianter på allt, men tänk att folk får lov att bry sig alldeles som att en gravidmage är allmänhetens egendom...

Haha nu låter jag som en riktig sur kossa, men ibland tycker jag att det bär ur faktiskt, det är ju min mage ingen annans, sen gör ju inte  alla hormoner att man blir trevligare och tåligare heller precis ;)  

• LottisT83

Tycker det där är skitjobbigt, får höra det flera gånger i veckan på jobbet; oh vad stor du är, hur stor ska du bli??
    Det värsta är att det kan vara samma person som säger det flera gånger, precis som det är så stor skillnad från måndag till torsdag, riktigt sååå fort växer då inte magen!!!

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?