• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Ann Lis

Kia82: Jag har 5 barn sen förrut detta blir nr 6 :) Jag var bara 17 år när jag fick min första son.

Jag ska oxå till mvc idag blir mitt tredje besök där.

Usch jag har ökat 24kg redan :( Men "bara" 6 kg sen inskrivningen   som jag gjorde i v 15.

Har stått still i någon vecka nu och det gör ju ingenting. Jag har gått upp mellan 25-30 kg alla ggr sedan lyckas gå ner allt + lite till så jag hoppas på de nu me  men det sägs vara svårare att gå ner allt om man går upp mkt ibörjan, så vi får väll se hur det blir denna ggn.   

• Ann Lis

Blåbär har jag varit tokig i, tyvärr blåbärsglass som jag åt 1 liter av varje dag , sen övergick det till blåbärsoppa och blåbärsyoghurt...

Nu i några veckor har det varit piggelin äter 4-5 st varje kväll inte bra :(  Sen tyvärr andra sötsaker  och fikabröd varje dag, syns ju tyvärr på vågen oxå.....  

• Butterflie

Jag blir 28 den 22 juli, mina flickor är födda feb -05 och sep -06.

Cravings ja.. massor, ibörjan var det fet mat så blev mycket pizza. Men jag e rätt smal så tror kroppen behövde det. Glass kommer å går och just nu är det salt, typ medelgrovt havssalt och is.

Har knappt gått upp nåt i vikt, rasade ett tag men ligger nu på 61kg, vägde 54kg på inskrivningen. Klart bm oroar sig men han tycker att sf-måttet följer kurvan.

Tänkte på det, om jag inte minns fel så är det inte farligt att bada väl? Tänkte ta med barnen till badhuset en dag sen.

• Ann Lis

Nej inte farligt att bada , när slemproppen eller vattnet gått så är det ju infektionsrisk, men inte annars, så simma lungt... ;)

• Kia82

Bra idé med en BF lista!!

BF JUNI 2012

1.
    2.
    3.
    4.
    5. [Butterflie, 3:e barnet.]
    6. [TereseL, 3:e barnet, pojke enl UL]
    7. [Kia82, 4:e barnet, pojke enl UL]
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Ann Lis, 6:e barnet
    14. Apelsin81, 1:a barnet,  LottisT83, 2:a barnet, flicka enl UL
    15.
    16.
    17.
    18. Julia82, 1:a barnet
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Kia82

Jag tycker inte att jag har haft så farligt mycket cravings denna graviditeten faktiskt. Ett tag var jag lite smått tokig i citron på mat då alltså och i vatten och sen var det sushi under några veckor men i övrigt kan jag inte komma på att det har varit något speciellt??

Ska också på föräldrakurs (fast den börjar inte förrän om 3 veckor) trots att jag inte behöver det själv utan det är mest för mannens skull då detta är hans första barn och så var han lite nyfiken på vad det är för andra par som väntar barn i närheten av oss. Var ett planerat besök på förlossningen inbokat där med som vi vill gå på då vi flyttat till nya stad och det innebär nytt sjukhus.

• Ann Lis

Kia82: Här där vi bor  har dom stängt det bb som jag fött alla 5 barn på  och studiebesök på det  "nya" (enda bb) som finns har dom slutat med  då man vill skydda  de nyfödda bebisarna mot olika bakterier och smittor, så jag har valt att inte delta i föräldra kurs  för det var de enda jag var intresserad av  att få åka och titta hur det var på BB.

Jag har deltagit i föräldra kurs de 3 första grav och yvå av dom mest för gemensakpens skull.  

• plutten02

BF JUNI 2012

1.
    2.
    3.
    4.
    5. [Butterflie, 3:e barnet.]
    6. [TereseL, 3:e barnet, pojke enl UL]
    7. [Kia82, 4:e barnet, pojke enl UL]
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Ann Lis, 6:e barnet
    14. Apelsin81, 1:a barnet,  LottisT83, 2:a barnet, flicka enl UL
    15.
    16.
    17.
    18. Julia82, 1:a barnet
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27. plutten02, 3e barnet
    28.
    29.
    30.
    31.

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-03-26 09:13:45 följande:
    Nej inte farligt att bada , när slemproppen eller vattnet gått så är det ju infektionsrisk, men inte annars, så simma lungt... ;)
    Aaa okej =)

Den här slemproppen, vad är det egentligen?
    Vattnet har de fått sticka hål på när jag legat inne. Men slempropp, jag har inget minne av den eller vet inte ens vad det är trots att detta är 3:e barnet.
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?