• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Ann Lis

Butterflie: ja det måste det kunna göra det kom på Stina dagen efter  fick ge hon alvedon igår, hon har vaknat och gråtit i natt också :(

Idag verkar det som tur va ha gett med sig hon har varit glad och nöjd hela morgonen hitils :)

Kia: klart vi minns dig, kul att höra ifrån dig, oj va ni har jobbat på bra men hus och allt :) Vi är så trångbodda här så jag får spunk snart, vi ska fortsätta renoveringen nu i vinter och dela av några rum så det blir fler små rum, (när vi får tid vill säga att bo med en egenföretagare innebär tyvärr att man får uppfostra och ta om han om barnen mkt själv, förra veckan tex jobbade han 84 timmarFörvånad) sen blir det utbyggnad till våren förhoppningsvis.... 

• Butterflie

Okej, hon är fortfarande gnällig här. Ingen feber eller så men extra trött fast vill inte sova och sover bara korta stunder när hon väl lyckats somna. Hon är nästan aldrig ledsen så kändes förjäkligt när hon skrek i ett igår. Idag e hon röd bara efter den ena sprutan och hon har inte velat äta sen halv 8 i morses å hon e gnällig, behöver inte va sprutan heller hon kan ju vara sjuk å det "bubblade" i hennes mage förut men har inte visat symtom på magsjuka. Men friska barn svälter inte sig själva så jag borde inte oroa mig, men detta är första gången hon nekar så klart man tycker det känns konstigt.

• Ann Lis

Usch då hoppas verkligen inte att hon har magsjuka, det är jag livrädd för att vi ska få inte kul med en så liten....

• Butterflie

Inte fått nån magsjuka men fått mata med gröt för det ville hon ha. Flaskan dög när pappa matade på kvällen.

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-11-15 11:47:06 följande:
    Ja men då så! Hur mår hon idag då??

Idag så tog hon flaskan igen, tråkigt bara när hon får sådana knas ider.
  • Ann Lis

Hej hej! Nu har jag slutat amma helt och det fungerar jätte bra med ersättning istället, känns skönt att kunna bli avlastad ibland, har fått mig en drink i helgen till och med inte dumt alls ;)

Är era små väldigt blyga mot folk? Stina är det och igår var jag till frissan och klippte och färgade håret och när jag kom hem så blev hon jätte blyg stackar grät tröstlöst så fort hon såg mig pappan fick ta hand om och trösta och natta  Stina idag känner hon dock igen mig som tur är, fy va ledsamt det känndes när hon va rädd för mig... 

• Butterflie

Hej alla mammisar, hur går allt? nu står snart Julafton vid dörren med å våra små får fira den för allra första gången =)

Min lilla har äntligen lärt sig att rulla runt, tog bara 6mån =P Så lite sen var hon allt, vi skojar här hemma om han hon kommer att gå innan hon kryper då hon satt själv innan hon rullade runt och hon har inte förstått än hur man går upp i krypställning med armarna så hon ligger på magen med armar å ben rätt ut, ser jätte kul ut hihi.
    Hon har även fått 2 riskorn i munnen, tänk vad det kan skilja sig så, barn nr 1 var 6mån å fick sin andra vid 8mån å barn nr 2 var 13mån när första tittade fram.

Hon växer så det knakar och gör en massa härliga ljud, försöker även säga hej fast blir mer ett heeejjjeee å vinka försöker hon med också men blir bara att hon lyfter armen, knas-fian.

• Ann Lis

HeeeJ. Här är det bara bra, rullar runt gör vi nu , sprallar med benen när hon ligger på magen och går halvt upp i krypställning då me, hon är inte särskilt pratsam av sig alls så något ord kan inte urskiljas inga tänder som ploppat fram än heller, men det hinns med... Glad och nöjd för det mesta mkt lättsam unge! :)

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-12-16 22:43:14 följande:
    HeeeJ. Här är det bara bra, rullar runt gör vi nu , sprallar med benen när hon ligger på magen och går halvt upp i krypställning då me, hon är inte särskilt pratsam av sig alls så något ord kan inte urskiljas inga tänder som ploppat fram än heller, men det hinns med... Glad och nöjd för det mesta mkt lättsam unge! :)
    Åh vad skönt.. Emina hon har blivit en liten tjuris och tröttnar på det mesta riktigt snabbt, enda hon är riktigt nöjd med är gåstolen och bli buren..
    Och efter att hon blev väckt på nyårsnatten så sover hon himla dåligt med, vaknar mitt i nätterna och sover knappt 2h på dagen men e trött mest hela tiden. Men hon e sockersöt ändå <3

Hon var även sjuk i mellandagarna och fick nåt virus i luftstrupen så fick inhalera var 3dje timma i ett dygn. de vet inte riktigt vad det var men det betedde sig som både falskkrupp och astma men var inget utav det.

Hon säger även mamma nu, fast bara om pappa säger ajabaja eller om hon inte får som hon vill, knasmajan!
  • Ann Lis

Usch va drygt Butterflie. Hoppas det är bra nu med lilla tjejen!
    Här har det också blivit lite surare miner om dagarna sen jag skrev sist gnällig och "knä sjuk " vaknar nästan varje natt och gråter lite sen sommnar hon om av sig själv, hon håller på att få tandsingar så det är nog en stor bidragande orsak tand nr2 är snart framme nu. Annars är det bara bra, vi fick en släng av magsjukan för en vecka sedan men var bara 4 av barnen som fick det dom 2 åldsta klarade sig lika så jag och min sambo, vet inte vad det var för konstigt vi brukar ju få det alla när en har fått det, stina spydde under 1 dag + natt sen var det över.

Hoppas att det varit en bra statr på 2013 trots allt för er alla!  

• Butterflie

Hej allihop, nu var det ett par månader sen, hoppas att allt är bra med er å era småttingar =)

Min lilla vänder fortfarande inte runt, knas va?? Hon kan nu men vill inte. Tja å krypställning det e inte heller värst roligt =( Hon ska bara stå å hoppa å gå med hjälp av oss å far runt i sin gåstol.. Men krypa, vad e det?

Hon tjattrar för fulla muggar, mamma, pappa, hej, hej håå, Eaaa (Le) Uaa (Julia)..

Knasfisen väger 11kg nu med, bara 5kg mindre än sin 6år äldre syster, knas va? Inte långt kvar nu tills de fyller 1år heller.. Tiden går fort.

• emelianzei

Hej! :) Här är det bara fint! Tänk att för ett år sedan så var man stor och tung och bara vääääntade på att få träffa den lilla, och nu är det snart 1-års kalas!

Min tös var på 10-månaders kontrollen 74,5 cm lång och vägde 9210 g. Hon kryper för fulla muggar och ställer sig även upp mot möblev och går längs med dem. Här om veckan började hon våga släppa taget och stå utan stöd i korta (men längre och längre) stunder och idag ställde hon sig även upp helt själv. Så här går det undan!

Hon säger inte så många ord än, det är Titta och sedan mamamama och papapapa ibland. Hon säger "buff,uff" om man fråga vad vovven säger och ett ljust "aaah" om man frågar vad kissekatten säger. ;) 

• Butterflie
    emelianzei skrev 2013-04-03 21:21:01 följande:
    Hej! :) Här är det bara fint! Tänk att för ett år sedan så var man stor och tung och bara vääääntade på att få träffa den lilla, och nu är det snart 1-års kalas!

Min tös var på 10-månaders kontrollen 74,5 cm lång och vägde 9210 g. Hon kryper för fulla muggar och ställer sig även upp mot möblev och går längs med dem. Här om veckan började hon våga släppa taget och stå utan stöd i korta (men längre och längre) stunder och idag ställde hon sig även upp helt själv. Så här går det undan!

Hon säger inte så många ord än, det är Titta och sedan mamamama och papapapa ibland. Hon säger "buff,uff" om man fråga vad vovven säger och ett ljust "aaah" om man frågar vad kissekatten säger. ;) 
    hahaha vad sött =)
    Tidigt liten dam, eller min som e sen.. Fast tunga barn kryper och går senare har jag hört och bvc har inget sagt heller så. Men man blir ju orolig när man ser hur tidiga alla andra barn är.

Ja kalas ska det minsann bli, så kul.. mest för mig kan jag tro =)

Dagis dags med snart, fast jag väntar över sommaren så hon hinner bli lite större innan. Vill ha henne liten lääänge. Bävar faktiskt lite för det, lämna henne så länge om dagarna. Funderar allvarligt på att leta efter ett kvällsjobb ist så hon slipper gå alla dessa timmar.
  • Butterflie

1 årskalas då =) =)
    Vad tyckte era små som fyllt redan om tårtan och presenterna?
    Min lilla fyller på tisdag men blir bara ett litet firande, tårta blir de ial annars blir storasystrarna tokiga hihi.
    Har knappt handlat nåt alls, inte hunnit med men får bli mest kläder och nån leksak.

• Ann Lis

hallå! Hur mår ni alla mammor och barn i denna tråden, va länge sedan någon gjorde inlägg här...

• Ann Lis

Här blir vi hemma ett tag till..

Väntas syskon här. Totalt oplanerat, men börjat acceptera det nu..  Glad

• Ann Lis

Tack!! Ja det har nog det... 30 mars enligt Familjelivs uträkning beräknat på senaste mens samt ägglossnings dagen vilket jag vet när det va så det stämmer nog ganska precis.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?