Inlägg från: Butterflie |Visa alla inlägg
  • Butterflie

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Åh vad kul =) Grattis till bebis och nu är det inte långt kvar heller, när ska du ha i juni?
    Själv är man beräknad till 5juni.
    Detta är min 3dje graviditet. Har 2 flickor sen innan på 7 och 5½.

• Butterflie
    Julia82 skrev 2012-03-22 07:43:56 följande:
    Tack, och grattis till dej också :) Vi har BF 18 juni, så jag är lite senare än dej.

Va kul med ett litet syskon till tjejerna, det låter som du kommer få mycket hjälp med bebisen när den kommer ;) Barn i den åldern brukar ju älska att pyssla om bebisar. Har du allt redo där hemma inför bebisens födelse?
    ja jag ville vänta med 3dje barnet tills mina äldsta börjat skolan och det gör min yngsta efter sommaren nu =) De pratar så glatt om att hjälpa till hihi..

Nja inte än, det går lite slött framåt. Har spjälsäng, vagn och skötbord. Finns dock inga skruvar till sängen så måste köpa det. Sen har ja massa sängkläder och bebiskläder som ska tvättas men tar det om 3v. Ska nämligen kolla könet då.

Har en hel del att fixa med faktiskt, men denna månaden så ska det inhandlas nappflaskor, ersättning (har amningsproblem), blöjor och allt annat som behövs ha hemma.

Hur är det med dig då? Är du redo? Hur känns allt? Spännande och nervöst kan ja tro när det är första =)
    har graviditeten gått bra f.ö?
  • Butterflie

Ja man köper massor massor med första, de andra med men det är nåt speciellt med den allra första gången =)
    Hade extremt mycket kläder till min första så köpte nästan inget nytt till min andra flicka. Sen gav ja bort allt för skulle ändå inte ha fler barn.. Lite trist för det var 3flyttlådor fulla med kläder stl 50-80.
    Vissa fanns kvar så fått tillbaka lite av det.

Åh vad kul, vi ska ner till Ullared om 1mån och köpa sommarkläder till flickorna och en hel del till bebis då.
    Jag ville inte veta könet med flickorna, men denna gången är jag så nyfiken =)

Men uch då hoppas dina foglossningar blir bättre, ja du det är en enorm skillnad denna gången. Mådde prima med mina flickor, förutom urinvägsinfektioner då men annars fanns det inget att klaga på. Denna gången har ja haft alla grav-symtom man kan ha. Illamående, foglossningar, ryggont, trötthet osv osv. Men jag har ett lätt jobb så jag jobbar vidare =) Sitter ner ganska mycket med så får en hel del vila =)

Vi köpte vagnen i v8, ja jag vet.. tidigt! Men det var ett impulsköp, sprang förbi den på leksaksaffären och tyckte den var sååå fin och billig =) Sen kommer min moster hela tiden med saker åt oss så sängen och skötbyrån fick vi låna och de va nästan nya så klart vi ville det, men häromdagen kom hon med en fräsch växasäng haha bebis är inte ens född än. Men men man tackar och tar emot =)

• Butterflie
    Kia82 skrev 2012-03-22 09:13:21 följande:
    Hej-hopp!

Väntar fjärde barnet som är en liten grabb med bf 7 juni. Har sedan innan två döttrar -05, -07 samt en son -09.

Går in i vecka 30 imorgon och är riktigt trött på att vara gravid nu.
    Gick in i v30 igår.. Och håller med dig, är extremt trött nu. Önskar det kunde vara juni så bebis kom ut.
    För visst är sparkarna mysiga men så himla kul e det inte att va gravid.. ial inte mot slutet.
  • Butterflie

Så kände jag med min första med, även mitt andra barn.. Älskade bebismagen och allt runt omkring.
    men kan säga nu att nej tack vill inte vara gravid igen.. Även om det är värt det =)
    Men man glömmer så lätt, saknar magen osv. För klart det är mysigt och underbart på samma gång.

• Butterflie
    m1nn13 skrev 2012-03-22 23:10:55 följande:
    Hej hopp själv!
    Jag är också beräknad till 7:e juni, har två pojkar sen innan, födda -06 och -09.
    Som sagt, vecka 30 i morgon och jag är också riktigt trött på att vara gravid. Och nu är det bara den tyngsta tiden kvar!

Hur länge tänker ni andra jobba? Jag tänkte vara ledig 3-4 veckor innan, men får väl se hur jag mår.
    jag har tänkt att jobba så länge som går, jobbar ensam i en godis/tobak/presentbutik och det är ett väldigt lugnt jobb.
    Julia82 skrev 2012-03-23 06:41:33 följande:
    Det är tredje barnet för er allihop, va kul :) Tur att vi ska få i juni och inte behöver gå hög-gravida över hela sommaren! Jag tror att juni kommer vara en perfekt månad att föda :) Hoppas det blir en fin och solig sommar!!
    min flicka född 06, kom i sep.. Riktigt varmt år. Men tycker nästan det är skönare med värmen än att behöva pulsa på sig en massa i kylan. Under den sommaren så gick jag i bikini och sarong hela tiden. Min andra flicka är född i feb -05 och det var hemsk, jackor som var för små, inga tjocka byxor som passade osv osv plus att Gudrun härja ju det året så blåste nåt enormt kallt.
    Kia82 skrev 2012-03-23 11:12:32 följande:
    Ja det är skoj dock så tror jag att jag egentigen har bf lite innan men sjukvården har ju aldrig fel tydligen trots att jag sett många som fått fel bf-datum trots Ul. Jag har stenkoll på min Äl, både känns och märks väldigt tydligt så att jag skulle haft den 5-6 dagar senare än vad jag haft och då inte hade en tillsymelse av den samt sen plussat 8 dagar efter den senare verkar väldigt ologiskt. Speciellt då jag varit gravid många gånger och aldrig plussat tidigare än BIM utan fått vänta ytterliggare ett par dagar innan jag fått plusset.
    Jag tror jag får 2-3dagar innan BF, med min första blev jag igångsatt så svårt att få på BF då =P Men med min andra flicka så var BF 9sep och hon är född 8sep.
  • Butterflie
    Tre blir fyra skrev 2012-03-23 16:48:55 följande:
    Idag har jag varit på Mvc och lyssnat på
    åh va mysigt =)
    Hur ofta går ni? Min kompis som ska ha i maj går varannan vecka, men jag går bara var 3dje/4de.
  • Butterflie
    TereseL skrev 2012-03-23 18:28:15 följande:
    Nu svarar jag också här, hehe.

Jag är nu i v. 30 och har precis gjort mitt 3:e besök denna graviditet.
    Nästa är v. 35 och efter det sa BM att det blir varannan vecka fram till BF och sedan 1ggr/v eller oftare om man går över tiden.
    Men det kan ju vara olika beroende på vilket barn i ordningen man väntar,var i landet man bor osv säkert.
    Jaha okej =) detta är mitt 3dje så beror väl på det då. Ska in i v32 igen och göra UL.
    Får vi se sen om det blir oftare eller inte..
  • Butterflie
    TereseL skrev 2012-03-23 18:26:38 följande:
    Hm, detta kanske inte alls är en uppskattad idé bland er andra...
    Men första gången jag var gravid gjorde man en "BF-lista" där månadens samtliga datum stod, och så kopierade man in den i ett inlägg och skrev dit sig själv på rätt datum. 

Blev lite kul att se också då vilka som födde tidigare, senare, mitt på BF osv.

Bara en tanke...  
    Låter som en kul ide i min öron ial =)
  • Butterflie
    TereseL skrev 2012-03-23 19:49:02 följande:
    Mitt tredje också :)

Men UL i v. 32? TillväxtUL?

Med barn nr 2 fick jag göra många UL pga tillväxtUL, men beräkningarna var fel med ett helt kilo
    (Det var sagt att jag inte skulle få vag.föda ett barn över 3.2 kg pga komplikationer iom första förlossningen. 2,8 sa sista tillväxtUL och 3.9 vägde hon när hon kom ut. Allt gick dock bra :).)
    Men pga att det var så felberäknat, och att jag ändå tydligen klarar av att föda stora barn vag. trots tidigare komplikationer så blev det bara ett rutinUL denna gång. Lite trist. Det var ju mysigt att få se den lilla krabaten så ofta förra gången :) 
    Nej jag hade modekakan så långt ner så måste göra UL pga det. Nu vet vi iof att den flyttat sig uppåt men man gör tydligen UL ändå och det gör mig inget, tänkte ta reda på könet då med. Det var för svårt att se på RUL..

Gjorde tillväxt UL med mitt andra barn med, de sa att hon var för liten och max skulle väga 2300g..
    Hon vägde 2994g så de hade lite fel..
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?