JS85 skrev 2012-05-10 20:49:59 följande:
Inatt vaknade vi av att vår lilla tjej här hemma (snart 3 år) kräktes....NEJ! Inte nu! (Jag har för övrigt fobi) Men sen visade det sig att hon hade 40,2 graders feber, så hon kräktes nog bara för den höga tempen. Men det kändes ändå att det inte passade in riktigt nu (!) Sen blev natten jobbig för mig, magen stenhård och jag kände mig inte bra....
På morgonen får jag springa på toa ännu en gång (nr2, orolig mage), o sen kommer det en rejäl slemmis åter igen.....Jag känner mig orolig i kroppen, varm i ansiktet, ett tryck neråt som inte är nådigt. Jag studsar omkring på min älskade pilatesboll tills det är dags att åka till min barnmorska för kontroll.
Sf-mått samma som sist (33), bebis ligger VÄLDIGT djupt ner, så hon påminde mig åter igen att det kommer gå fort när det väl sker (min förra förlossning total 2,5 timme) Blodtryck och urin u.a
Sen var det dags att kolla tappen....ja...samma som förut, o det trodde jag INTE eftersom det kommit så mycket av slemproppen. 3 cm öppen, mjuk, något bakåtriktad ff och 2cm av tappen kvar....
Ja...besviken, men samtidigt inte ska jag poängtera....36+2 idag, så nästa vecka blir mer lagom så "slipper" vi en prematur denna gång oxå. Även om vår dotter Alde mådde super när hon kom, så vet man ju inte hur den här rackaren mår. Men vi bokade in nästa vecka på onsdag, då ska hon svepa sa hon....med risk för värre förvärkar än jag har nu....men kan ju även sätta igång det. Jag är ju mogen o så, så det ska nog inte vara problem, sen så skulle vi prata om ifall de vill ta hål på mina hinnor inne på förlossningen. Men det får vi se.
Oj! Nu blev det långt här! Var tvungen att skriva av mig lite ;)
Hur mår ni andra ikväll?
Varför kollar hon tappen? E det bara för du börjat öppna dig eller gör hon så med alla?
Så med andra ord så kanske de kommer en liten bebis nästa vecka eller vad? =) Vore ju mys =)
Här mås det bra, dock vart åska i luften i 3dagar nu som inte vill bryta ut, det e sååå tungt att andas å man orkar knappt röra sig, klistrig över hela kroppen osv så hoppas eländet bryter ut snart så vi kan få en fräsch luft igen =)