Inlägg från: Butterflie |Visa alla inlägg
  • Butterflie

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Kia82 skrev 2012-05-14 16:18:19 följande:
    Hemkommen ifrån bm och lillen är fullt fixerad och bm tror att det kan vara dags när som helst, har dessutom börjat få lite känningar igen, tyngd i bäckenet, molvärk, diarré och har lite lätt illamående. Jag tror att det är dags snart. Iiiihhh, spännande!!!Glad
    oooh spännande massor hihi =)
    Håller tummar å tår här då =)
  • Butterflie
    Janniiique skrev 2012-05-14 19:00:49 följande:
    omföderska, har en dotter sedan 2007.
    ingen graviditet e den andra lik.. så mycket grav symtom som ja haft denna gången (3dje barnet) ha ja aldrig haft innan..
    För 6årsen när ja väntade mitt 2a barn så gick ja knappt upp, hade knappt nån mage å inga symtom alls,
    Inga tecken alls innan på att förlossningen skulle dra igån, sen natten innan bf så kom första värken bara..
    Som taget ur det blå typ.
  • Butterflie
    Kia82 skrev 2012-05-15 08:03:54 följande:
    Värkarna kom igång 20 min efter färdknäppen och sen låg jag vaken i ungefär 3 h med värkar var 20:e min och trodde att det var början. Vaknade sen kl 5 i morse utan några värkar men med sjukt ont i ryggen och ljumskarna och ett himla tryck i magen samt molvärk. Ska strax lämna på dagis och sen blir det lite vila, känner mig jättetrött men är samtidigt i högsta beredskap.
    Men jösses vad din kropp håller på å jäklas med dig då =(
    Tycker så synd om dig å hoppas det rar igång på riktigt snart nu!!
    {#emotions_dlg.flower}

Här har ja bara ett jäkla tryck mot blygbenet hela tiden. inte alls skönt, å igår så trycktes underlivet utåt kändes de som när man va på toa.
    Men inget idag dock..

Men men, håll tummarna  för idag ska ja prata med min chef å försöka förklara att ja bara jobba veckan ut att min kropp inte orkar mer nu  att ja får ont varje gång ja reser mig upp när ja ska ta emot en kund..
    Hon lär inte gilla det utan tycker att ja har ett så enkelt jobb så ja kan gott jobba fram tills förlossningen..
    För det gjorde ju hon å då kan alla andra det med.
    Men jag känner att de här dagarna ja har kvar så behöver ja ha tillgång till dusch och sängen, sitta eller stå med ömmande blygben, ljumskar och mensverk i ryggen e inte alls kul..
  • Butterflie

Förlossnings berättelse ja, kanske skulle dra mina lite snabbt..

Barn nr 1, född feb 2005.

Jag jobbade på en pizzeria, skulle fylla 20år. Festade vilt å ville absolut inte ha några barn. Jag började sakta gå upp i vikt av den feta maten trodde jag ial. Hade blödningar varje månad men sen 5mån senare så började brösten att läcka, min kompis följde med mig till ungdomsmotagningen å det visade sig att ja var gravid. I 5mån enligt mvc.

Månaderna gick å i mån 7 började ja få uvi flera ggr i månaden. Till slut extrema smärtor i njurarna.

Det visade sig att mina njurar var vätskefyllda å höll på att kollapsa. Det pratade om dränering men i v.38 på ytterligare en undersökning så ansåg de att det var försent, bebis måste ut nu.

Dagen efter åkte vi in till bb men Doktorn var upptagen så fick åka hem igen å komma tillbaka dagen efter.

Den morgonen gick lite utav vattnet.

Himla tur för de skulle blåsa upp nån slags ballong. På undersökningen kom resten av vattnet ut så de la en gel istället.

Fick ligga still i 1h å sen kom första värken runt 13-tiden. Samma dag runt 20-tiden så satte doktorn bedövning i ryggen. Var nu nere på förlossningen.

Och 23.04 föddes min Julia.

Sprack ganska mycket så fick sys. De tömde även blåsan.

Veckan efter magnetröntgades ja å all vätska var borta.

Hon förändrade mitt liv totalt, jagslutade festa, mognad till mig. Skaffade egen lägenhet. Hon är ljuset i mitt liv å kommer aldrig någonsin att ångra henne.

• Butterflie

Barn nr 2, född sep 2006.

Jag antog på nyårsafton att ja va gravid och ja det nya året visade positivt.

I mån 3 fick ja extrema smärtor och blödde. För in till gyn som så att bebis mådde bra. Veckan efter på återkontrollen så såg de en tom säck bredvid bebis säck. Jag hade väntat 2-äggstvillingar. Resten av graviditeten var enkel, den gick fort, gick knappt upp i vikt å hade inga besvär alls. Dagen innan bf på natten så kom första värken, visste inte hur fort fet skulle gå så va inne på förlossningen vid 04-tiden. Vid 08-tiden så fick ja träffa doktorn. En riktig bitch!! Värdarna var hemska men fick endast lastas för ja hade trots allt fött barn innan. Jag skrek av smärta men hon bad mig elakt va tyst för ja skrämde alla andra mammor. Runt halv 10 så var ja öppen 8cm å de bestämde sig för att sticka hål på vattnet. Värkarna kom allt tätare och runt 09.50 så ville hon ut. Några få krystvärkar senare så va hon född. Kl 10.06... Kunde gå å stå direkt efter.

Några veckor efter så var vi på middag hos min dotters fäster med mån å då visade det sig att bitchen var systerdotter till min dotters fasters mån.. Trevligt trevligt!!

Tänker ta reda på hennes namn så ja slipper ha henne denna gången med.

• Butterflie

Jag drack under halva graviditeten för ja visste ju inte. Men tack å lov så har hon inte skadats utav det.

• Butterflie

Hoppas hoppas! Ta en dusch å lättar det på det så e de falskt alarm. Om inte så ja då e de dags Hihi. Läste att förvärkar blir mindre av varmt vatten å i viloläge medans riktiga blir värre vid viloläge å försvinner inte av det heta vattnet.

Håller tummarna massor här ial

• Butterflie

Hade en enda förvärk igår som gjorde så ont så ögonen tårades, men samtidigt efter sen så var de inte så farligt, det är just bara för stunden. Är värre nu när det ömma konstant eller ryggen värker. Tom migrän e värre för den sitter i. Äre inte lika rädd längre.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?