Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
Håller tummar å tår här då =)
Förlossnings berättelse ja, kanske skulle dra mina lite snabbt..
Barn nr 1, född feb 2005.
Jag jobbade på en pizzeria, skulle fylla 20år. Festade vilt å ville absolut inte ha några barn. Jag började sakta gå upp i vikt av den feta maten trodde jag ial. Hade blödningar varje månad men sen 5mån senare så började brösten att läcka, min kompis följde med mig till ungdomsmotagningen å det visade sig att ja var gravid. I 5mån enligt mvc.
Månaderna gick å i mån 7 började ja få uvi flera ggr i månaden. Till slut extrema smärtor i njurarna.
Det visade sig att mina njurar var vätskefyllda å höll på att kollapsa. Det pratade om dränering men i v.38 på ytterligare en undersökning så ansåg de att det var försent, bebis måste ut nu.
Dagen efter åkte vi in till bb men Doktorn var upptagen så fick åka hem igen å komma tillbaka dagen efter.
Den morgonen gick lite utav vattnet.
Himla tur för de skulle blåsa upp nån slags ballong. På undersökningen kom resten av vattnet ut så de la en gel istället.
Fick ligga still i 1h å sen kom första värken runt 13-tiden. Samma dag runt 20-tiden så satte doktorn bedövning i ryggen. Var nu nere på förlossningen.
Och 23.04 föddes min Julia.
Sprack ganska mycket så fick sys. De tömde även blåsan.
Veckan efter magnetröntgades ja å all vätska var borta.
Hon förändrade mitt liv totalt, jagslutade festa, mognad till mig. Skaffade egen lägenhet. Hon är ljuset i mitt liv å kommer aldrig någonsin att ångra henne.
Barn nr 2, född sep 2006.
Jag antog på nyårsafton att ja va gravid och ja det nya året visade positivt.
I mån 3 fick ja extrema smärtor och blödde. För in till gyn som så att bebis mådde bra. Veckan efter på återkontrollen så såg de en tom säck bredvid bebis säck. Jag hade väntat 2-äggstvillingar. Resten av graviditeten var enkel, den gick fort, gick knappt upp i vikt å hade inga besvär alls. Dagen innan bf på natten så kom första värken, visste inte hur fort fet skulle gå så va inne på förlossningen vid 04-tiden. Vid 08-tiden så fick ja träffa doktorn. En riktig bitch!! Värdarna var hemska men fick endast lastas för ja hade trots allt fött barn innan. Jag skrek av smärta men hon bad mig elakt va tyst för ja skrämde alla andra mammor. Runt halv 10 så var ja öppen 8cm å de bestämde sig för att sticka hål på vattnet. Värkarna kom allt tätare och runt 09.50 så ville hon ut. Några få krystvärkar senare så va hon född. Kl 10.06... Kunde gå å stå direkt efter.
Några veckor efter så var vi på middag hos min dotters fäster med mån å då visade det sig att bitchen var systerdotter till min dotters fasters mån.. Trevligt trevligt!!
Tänker ta reda på hennes namn så ja slipper ha henne denna gången med.
Ursäkta alla stavfel men mobilen lever sitt egna lilla liv.
Jag drack under halva graviditeten för ja visste ju inte. Men tack å lov så har hon inte skadats utav det.
Hoppas hoppas! Ta en dusch å lättar det på det så e de falskt alarm. Om inte så ja då e de dags Hihi. Läste att förvärkar blir mindre av varmt vatten å i viloläge medans riktiga blir värre vid viloläge å försvinner inte av det heta vattnet.
Håller tummarna massor här ial
Hade en enda förvärk igår som gjorde så ont så ögonen tårades, men samtidigt efter sen så var de inte så farligt, det är just bara för stunden. Är värre nu när det ömma konstant eller ryggen värker. Tom migrän e värre för den sitter i. Äre inte lika rädd längre.
kia82: Hur går allt tro?