• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Butterflie

Åh vad kul =) Grattis till bebis och nu är det inte långt kvar heller, när ska du ha i juni?
    Själv är man beräknad till 5juni.
    Detta är min 3dje graviditet. Har 2 flickor sen innan på 7 och 5½.

• Julia82

Tack, och grattis till dej också :) Vi har BF 18 juni, så jag är lite senare än dej.

Va kul med ett litet syskon till tjejerna, det låter som du kommer få mycket hjälp med bebisen när den kommer ;) Barn i den åldern brukar ju älska att pyssla om bebisar. Har du allt redo där hemma inför bebisens födelse?

• Butterflie
    Julia82 skrev 2012-03-22 07:43:56 följande:
    Tack, och grattis till dej också :) Vi har BF 18 juni, så jag är lite senare än dej.

Va kul med ett litet syskon till tjejerna, det låter som du kommer få mycket hjälp med bebisen när den kommer ;) Barn i den åldern brukar ju älska att pyssla om bebisar. Har du allt redo där hemma inför bebisens födelse?
    ja jag ville vänta med 3dje barnet tills mina äldsta börjat skolan och det gör min yngsta efter sommaren nu =) De pratar så glatt om att hjälpa till hihi..

Nja inte än, det går lite slött framåt. Har spjälsäng, vagn och skötbord. Finns dock inga skruvar till sängen så måste köpa det. Sen har ja massa sängkläder och bebiskläder som ska tvättas men tar det om 3v. Ska nämligen kolla könet då.

Har en hel del att fixa med faktiskt, men denna månaden så ska det inhandlas nappflaskor, ersättning (har amningsproblem), blöjor och allt annat som behövs ha hemma.

Hur är det med dig då? Är du redo? Hur känns allt? Spännande och nervöst kan ja tro när det är första =)
    har graviditeten gått bra f.ö?
  • Julia82

Jag har hunnit med att köpa spjälsäng, passade på att ta del av IKEAs prinsess-erbjudande där man fick Hensviks spjälsäng på köpet om man köpte en madrass (tack Viktoria och Daniel för det!!). Häromdagen var jag i Ullared och köpte en massa söta kläder i neutrala färger, eftersom vi inte kommer ta reda på kön. Jag köpte även skötbordsmadrass och gose-filtar. Det fanns hur mycket som helst!!

Vi ska snart beställa barnvagnen, vi har bestämt oss för en Emmaljunga Duo Edge. Vill inte ha hem den för tidigt eftersom vi håller på att renovera huset nu, men det är nog klart inom några veckor. 

Det är så svårt att veta vad man ska köpa, och vad man ska låta bli. Tur att det är några månader kvar tills det är dags. Jag längtar jättemycket efter vårt lilla barn, fast jag älskar att vara gravid! Jag är sjukskriven sedan i februari eftersom jag har problem med foglossning, och har ett tungt jobb som jag inte klarar av nu när jag har ont. Så jag har haft gott om tid att fundera på bra lösningar här hemma, och hur vi vill ha det när bebisen är här :) Förutom foglossningen har jag mått väldigt bra under graviditeten.

Har du mått bra denna gången? Har du nån känsla av vad det är för en filur som gömmer sig i magen? Känns det som dina andra graviditeter?       

• Butterflie

Ja man köper massor massor med första, de andra med men det är nåt speciellt med den allra första gången =)
    Hade extremt mycket kläder till min första så köpte nästan inget nytt till min andra flicka. Sen gav ja bort allt för skulle ändå inte ha fler barn.. Lite trist för det var 3flyttlådor fulla med kläder stl 50-80.
    Vissa fanns kvar så fått tillbaka lite av det.

Åh vad kul, vi ska ner till Ullared om 1mån och köpa sommarkläder till flickorna och en hel del till bebis då.
    Jag ville inte veta könet med flickorna, men denna gången är jag så nyfiken =)

Men uch då hoppas dina foglossningar blir bättre, ja du det är en enorm skillnad denna gången. Mådde prima med mina flickor, förutom urinvägsinfektioner då men annars fanns det inget att klaga på. Denna gången har ja haft alla grav-symtom man kan ha. Illamående, foglossningar, ryggont, trötthet osv osv. Men jag har ett lätt jobb så jag jobbar vidare =) Sitter ner ganska mycket med så får en hel del vila =)

Vi köpte vagnen i v8, ja jag vet.. tidigt! Men det var ett impulsköp, sprang förbi den på leksaksaffären och tyckte den var sååå fin och billig =) Sen kommer min moster hela tiden med saker åt oss så sängen och skötbyrån fick vi låna och de va nästan nya så klart vi ville det, men häromdagen kom hon med en fräsch växasäng haha bebis är inte ens född än. Men men man tackar och tar emot =)

• Kia82

Hej-hopp!

Väntar fjärde barnet som är en liten grabb med bf 7 juni. Har sedan innan två döttrar -05, -07 samt en son -09.

Går in i vecka 30 imorgon och är riktigt trött på att vara gravid nu.

• Butterflie
    Kia82 skrev 2012-03-22 09:13:21 följande:
    Hej-hopp!

Väntar fjärde barnet som är en liten grabb med bf 7 juni. Har sedan innan två döttrar -05, -07 samt en son -09.

Går in i vecka 30 imorgon och är riktigt trött på att vara gravid nu.
    Gick in i v30 igår.. Och håller med dig, är extremt trött nu. Önskar det kunde vara juni så bebis kom ut.
    För visst är sparkarna mysiga men så himla kul e det inte att va gravid.. ial inte mot slutet.
  • Julia82

Hihi, jag känner fortfarande inte mig trött på graviditeten. Visst tycker jag att det känns jobbigt när det gör ont på kvällen och natten, och när benen somnar för jämnan. Men så fort jag känner bebisen sprattla eller röra sig fylls jag av lyckorus, jag tycker verkligen att det är fantastiskt. Vi har längtat och försökt få barn i över två års tid, så nu när det väl hänt så njuter jag och är lyckligare än någonsin. Men det hinner kanske ändra sig innan förlossningen. Jag längtar jättemycket efter mitt lilla barn, men samtidigt vill jag fortsätta vara gravid ett bra tag till :)

• Butterflie

Så kände jag med min första med, även mitt andra barn.. Älskade bebismagen och allt runt omkring.
    men kan säga nu att nej tack vill inte vara gravid igen.. Även om det är värt det =)
    Men man glömmer så lätt, saknar magen osv. För klart det är mysigt och underbart på samma gång.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?