• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Ann Lis

Tänkte passa på att höra med  er i tråden vad ni har för ålder, lite roligt att se om det är väldigt spridda skurar eller om de flesta ligger runt samma ålder. Jag är i alla fall 29 år fyller 30 i juli.

• JS85

Hoppar in här med! Är nu i vecka 30 (29+5). Jag är så trött på detta så det inte är klokt! Älskade sist att vara gravid, jag kände mig så vacker, allt var så perfekt.

Men denna gång blev inte alls så perfekt som jag ville...asch då!
    Jag är heltidssjukskriven sen vecka 26. Prematura sammandragningar samt så utreds jag för Bechterews sjukdom (är inte klar ännu, men det är 90% säkert som det ser ut nu, väntar på en magnetröntgen som jag ska göra efter att bebis är ute) så jag har ett helvete med min rygg med andra ord, och jag hade oturen att gå in i ett skov när jag blev gravid.

Jag gillar inte att klaga...men ska ju vara ärlig ;)
    Bebis är en vilding och mår bra annars.

Någon mer här inne som har fött förtidigt innan? O som har prematura sammandragningar nu?
    Jag äter bricanyltabletter...men jag märker knappt någon skillnad.

Jag har bf 4:e juni :) Sf måttet låg på 27 i vecka 29, massa vatten....o gått upp mycket i vikt den här gången, dels för att jag inte kan röra mig (SD även i vila) o dels för jag har massa vatten i kroppen.
    Nu ska jag sluta med mitt klagande ;) Annars är allt bra!

• Ann Lis

JS85: Det lät inge vidare alls, jag klaga också som en tok, men har inte alls samma "elände" som du utan  en helt "normal" grav som bara är tok jobbig pga vatten/ STOR viktuppgång och ryggvärk. Hoppas din lille väljer att stanna inne tills det är dags ändå trots prem SD. Jag håller tummarna så gott jag kan för dig/er! :)

• JS85
    Ann Lis skrev 2012-03-25 22:45:29 följande:
    JS85: Det lät inge vidare alls, jag klaga också som en tok, men har inte alls samma "elände" som du utan  en helt "normal" grav som bara är tok jobbig pga vatten/ STOR viktuppgång och ryggvärk. Hoppas din lille väljer att stanna inne tills det är dags ändå trots prem SD. Jag håller tummarna så gott jag kan för dig/er! :)
    Ja men det räcker gott o väl att klaga om ;) ryggvärken är ju som sagt inte rolig...hoppas det blir bättre för dig!
    Vi alla här har ju ett slut på detta iaf:P O det dröjer ju inte =)

Jag  var tyvärr inte pinnsmal sen innan, så nu känns det bara jobbigt att väga så här mycket. Men får hoppas att det rinner av vid amning o när det är slut ;)

Tack! Ja, h*n får gärna stanna ett tag till!
  • Julia82

Bra idé med en BF lista!!

BF JUNI 2012

1.
    2.
    3.
    4.
    5. [Butterflie, 3:e barnet.]
    6. [TereseL, 3:e barnet, pojke enl UL]
    7. [Kia82, 4:e barnet, pojke enl UL]
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Ann Lis
    14. Apelsin81, 1:a barnet,  LottisT83, flicka enl UL
    15.
    16.
    17.
    18. Julia82, 1:a barnet
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-03-25 22:36:55 följande:
    Tänkte passa på att höra med  er i tråden vad ni har för ålder, lite roligt att se om det är väldigt spridda skurar eller om de flesta ligger runt samma ålder. Jag är i alla fall 29 år fyller 30 i juli.
    Jag fyller 30 i oktober och barnen är födda -05, -07, -09 och nu en -12.

Ann Lis, hur många barn har du, visste ju inte vad jag skulle skriva mer i bf-listan?
  • Kia82

Idag är det dags för bm-besök, alltid lika skoj att få dagens dom, lyssna på lilla hjärtat och få magen mätt.

Vägde mig här hemma nu nyss och har gått upp 11 kg sedan inskrivningen så ska bli intressant att se vad det slutar på, med de andra gick jag upp 15-16 kg så det blir kanske något sådant nu också. Hur mycket har ni ökat i vikt?
    Lillen tryckte ner huvudet i bäckenet nu under helgen, kände tydligt det när jag kände efter så får se om han ligger kvar så nu eller om det bara var ett litet test.

• LottisT83

Tack för hjälpen!
    Jag blir 29 år i år och detta blir andra barnet.
    Hoppas slippa gå upp för mycket i vikt.. Förra grav gick jag upp 32 kg och allt det är tyvärr inte borta.. Har hittills i vecka 29 gått upp 10 kg så jag hoppas det inte skenar i iväg.. Samlade mycket vätska sist och känner av en del i benen nu de dagar jag hållt igång mkt:(

• Julia82

Jag är 29 år än... fyller 30 i november :)

Idag ska jag och maken på kurs på MVC, då känns allt lite verkligare, och jag brukar inse att vi faktiskt ska få bli föräldrar ÄNTLIGEN! Efter det ska vi åka till barnvagnsbutiken och beställa en Emmaljunga Duo Edge. Har längtat efter denna dagen en evighet känns det som, ska bli helt underbart att gå in i affären och beställa en vagn till liten i magen :D

Jag har gått upp ca 7 kg än sålänge, går in i v 29 imorgon. Det är väl nu och framåt man lägger på sig det mesta?! Jag har svårt att vara aktiv eftersom jag har foglossningsbesvär, men korta promenader och lite yoga-övningar har det blivit. Sen försöker jag att inte äta alltför onyttigt, fast nån sötsak blir det nog varje dag tyvärr...

Har ni andra haft några cravings än då?

Jag har haft lite olika, i början av graviditeten var det äpplejuice flera gånger om dagen. Så en dag var det plöstligt apelsinjuice istället, och sen efter nån vecka äpplejuice igen. Annars har jag ätit mängder av Granny Smith äpplen, Mariekex med extra saltat smör (minst tio varje morgon mellan v 20-25) och nu senast har jag vart extremt sugen på kokos. Har ätit lite kokosflingor, men vissa dagar har jag vart nära att öppna en burk kokosmjölk för att äta den stelnade kokosen med sked (vilket förmodligen är rätt äckligt!!!). Men jag har lyckats tygla mej där ;)

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?