• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Butterflie
    Julia82 skrev 2012-03-28 09:22:15 följande:
    Oj, det låter som att din vän verkligen måste vara "värst" och "bäst" hela tiden. Jobbigt!!! Jag har ingen annan gravid vän, så jag slipper bli jämnförd och det kanske jag ska vara tacksam över nu när jag läst hur du har det.

Så du bor i Ulricehamn, då bor vi inte långt ifrån varandra :)    
    Jo verkligen, å speciellt när vi satt å pratade om att vi ville ha ett sommarbarn och att ja skulle ta ur hormonspiralen i slutet av aug-11.
    Då säger hon givetvis att ja vi har med pratat om ett sommarbarn. sen ringer hon å säger att hon e gravid. jag svarar att ja tror med att ja e det för det känns så konstigt. Hon svarar ne men du har nog bara ägglossning du är inte gravid, så känns det för mig varje månad..

nepps gör vi ju inte =) bor utanför, mot Falköping =) Min sambo fick jobb i Borås så vi hamnade här.
    Bodde uppe i skaraborg förut.
  • Ann Lis

Ursch i natt vaknade jag flera ggr av att halsen gjorde såå ont!!  I morse var båda mandlarna uppsvällda och det gjorde jätte ont att  öppna munnen och att svälja saliv, fy vill vara frisk nu jag har varit  förkyld flera ggr den grav verkar som jag suger åt mig bakterier, är ju nog jobbigt att "bara" vara gravid och med många små barn och djur runt omkring sig så funkar inget alls när jag blir sjuk. Stor suck!!!!!!  Alvedon som gäller idag!!!!

Hur har ni andra det med imunförsvaret  under eran grav  friskare, sjukare eller lika som när ni inte är gravida???  

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-03-28 12:48:32 följande:
    Ursch i natt vaknade jag flera ggr av att halsen gjorde såå ont!!  I morse var båda mandlarna uppsvällda och det gjorde jätte ont att  öppna munnen och att svälja saliv, fy vill vara frisk nu jag har varit  förkyld flera ggr den grav verkar som jag suger åt mig bakterier, är ju nog jobbigt att "bara" vara gravid och med många små barn och djur runt omkring sig så funkar inget alls när jag blir sjuk. Stor suck!!!!!!  Alvedon som gäller idag!!!!

Hur har ni andra det med imunförsvaret  under eran grav  friskare, sjukare eller lika som när ni inte är gravida???  
    Men uche =( Hoppas du kryar på dig snart och slipper vara sjuk hela tiden! {#emotions_dlg.flower}
  • Kia82
    Ann Lis skrev 2012-03-28 12:48:32 följande:

Usch, fy vad trist! Krya på dig!

Mitt imunförsvar är helt kass när jag är gravid, är typ konstant förkyld och åker på allt möjligt skräp. Den här graviditeten blev jag förkyld en månad efter att jag plussat och det är först nu som det känns som att den börjar att gå över men jag är fortfarande lite snuvig/täppt så helt bra är jag inte än.
  • Ann Lis

Butterflie: Tack så mkt hoppas me att det går över snabbt. Och sen få vara frisk resten av min grav...

Kia82: Ok då har du samma som jag, för vissa blir det ju tvärtom dom får ett super imunförsvar medans för andra så blir det jätte kasst! Hoppas du me får vara frisk resten av tiden nu då, är ju nog så drygt att andas och ligga bekvämt mm. Blir lite lättare sen när magen sjunkit ner men det är ju några veckor kvar än detta är väll värsta tiden  när man är höggravid och magen växer uppåt och bebis bara blir större....  

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-03-28 17:03:56 följande:
    Butterflie: Tack så mkt hoppas me att det går över snabbt. Och sen få vara frisk resten av min grav...

Kia82: Ok då har du samma som jag, för vissa blir det ju tvärtom dom får ett super imunförsvar medans för andra så blir det jätte kasst! Hoppas du me får vara frisk resten av tiden nu då, är ju nog så drygt att andas och ligga bekvämt mm. Blir lite lättare sen när magen sjunkit ner men det är ju några veckor kvar än detta är väll värsta tiden  när man är höggravid och magen växer uppåt och bebis bara blir större....  
    Ja man håller tummarna för att det är på bättringsväg nu. Min lille ligger med huvudet nere nu och har gjort så i några dagar nu och redan innan jag själv reflekterade över det så fick jag kommentarer ifrån flera håll att magen sjunkit så det är lite kul.
  • amanda02

En till här, beräknad till den 14:e med första barnet!
    Har haft en väldigt harmonisk graviditet hittills, förutom mycket illamående i början, men nu börjar det kännas rätt tungt... Har fått ordentlgit med foglossning (antar jag att det är) som gör det svårt att gå längre stunder + svårt att vända sig i sängen på natten (har aldrig fattat förut hur mycket man använder höften för att vända sig :). Dessutom kissnödig jämt och lite allmänt håglös... Är lite orolig också att jag går upp för mycket i vikt, är osäker på vad jag vägde innan grav men har gått upp minst 10-12 kilo redan. Jaja, hoppas det är en tillfällig humörssvacka!

• Esco

Jag hoppar in här jag också. Väntar första bebisen den 13 juni och går in i vecka 30 i morgon. Börjar undra om det är först nu som magen växer i rasande fart? Känner mig fortfarande ganska liten.

• Julia82

amanda02 och Esco, Välkomna hit och stort grattis till era graviditeter :)

Jag är i v 29 nu och har gått upp 7 kg, men vågen har stått still den sista månaden. Jag läste nånstans att man brukar gå upp ca 5 kg till efter v 28 men det tror jag inte på... bebisen ska ju ändå gå upp minst 2 kg till. Jag skulle tro att det kommer bli en kraftigare viktuppgång den sista perioden, iaf för min del. Jag har problem med foglossning så jag har svårt att hålla igång, brukar ta mig ut på kortare promenader men det lär ju knappt göra varken till eller från ;)

• Esco

Hejsan och tack :)

Jag blir ju lite orolig över att jag mår så bra och har gjort det nästan hela graviditeten.

Jag har inte ont någonstans och känner mig inte särskilt tung mer än att jag har lite svårt att resa mig från sängen när jag springer på toaletten två hundra gånger varje natt :) Dock har jag fått enorma mängder vatten i mina händer som gärna svullnar och kliar något enormt.

Men jag ska kanske vara glad över att jag mår bra. Intressant att följa er andra och få höra hur ni har det :)

Jag längtar sååååååå mycket nu!

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?