• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Vanilja78

Hejsan!

Får jag hoppa in här? Är 33 år och väntar mitt andra barn med BF den 28:e juni. Har en tjej som precis fyllt tre sedan tidigare. 

• Ann Lis

Butterflie: Slemproppen är  ett skydd kan man kalla det för och när förlossningen startar och tappen förändrar sig så "släpper" proppen /skyddet, det kan se olika ut för olika  personer, konsistensen kan variera från seg flytning till  mer fast"slemgroda", men när den har gått så är det ett säkert tecken på att förlossningen startat (kan dock dröjja tror det är upp tillen vecka ändå),  MEN är den blodblandad så  är förlossningen igång, jag har fått sega flytningar med blod i  och slemproppen har gått inom samma dygn som jag fött.

• Kia82

Nu är bm-besöket avklarat, sf-mått 30 idag och allt såg fint ut.

Min bm ställer sig dock lite frågande till mitt bf-datum liksom jag själv då det verkar en aning konstigt att jag ska ha plussat 8 dagar efter Äl enligt Ul:et när jag aldrig tidigare plussat förrän ett par dagar efter BIM och jag har varit gravid ett antal gånger och borde känna min kropp väl vid det här laget. Dessutom vet jag ju när jag hade min Äl, den både syns och känns i form av mycket segt slem och svullnad och ömhet, därefter har det inte funnits någonting av den varan.
    Vi tror båda att bf ligger någonstans kring den 1-2 juni så nästan en vecka tidigare alltså och hon sa även att Ul:en är inte hundra procentiga men är ju det datumet som man går efter.

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-03-26 12:15:59 följande:
    Butterflie: Slemproppen är  ett skydd kan man kalla det för och när förlossningen startar och tappen förändrar sig så "släpper" proppen /skyddet, det kan se olika ut för olika  personer, konsistensen kan variera från seg flytning till  mer fast"slemgroda", men när den har gått så är det ett säkert tecken på att förlossningen startat (kan dock dröjja tror det är upp tillen vecka ändå),  MEN är den blodblandad så  är förlossningen igång, jag har fått sega flytningar med blod i  och slemproppen har gått inom samma dygn som jag fött.
    Okej, får ha extra koll mot slutet då.. Kan inte minnas att jag haft nåt sådant ial, men antar att alla har det är nog bara så att jag missat det.
  • Ann Lis

Ja  alla har det men alla märker det inte och som sagt var så kan det komma bara slem/väldigt sega flytningar oxå utan blod.

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-03-26 12:54:23 följande:
    Ja  alla har det men alla märker det inte och som sagt var så kan det komma bara slem/väldigt sega flytningar oxå utan blod.
    Ja och det har jag ganska rikligt av under mina graviditeter ändå så inte konstigt ja inte märkte av det då hihi ^^
  • Ann Lis

hehe ja så kan det vara.

Har varit på koll nu allt bra med bebis. SF-mått 29  så magen växer på. Hade tyvärr för högt blodsocker låg på 9.8 och ska ju inte vara över 8 så det blir att åka till mvc nästa vecka på gulkosbelastning, för att fastställa eller avfärda  diabetes... Håller tummarna att det bara var ett tillfälligt högt  värde 

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-03-26 15:54:22 följande:
    hehe ja så kan det vara.

Har varit på koll nu allt bra med bebis. SF-mått 29  så magen växer på. Hade tyvärr för högt blodsocker låg på 9.8 och ska ju inte vara över 8 så det blir att åka till mvc nästa vecka på gulkosbelastning, för att fastställa eller avfärda  diabetes... Håller tummarna att det bara var ett tillfälligt högt  värde 
    skönt att sf måttet är bra =)
    Håller tummar och tår att det inte är diabetes!
  • Ann Lis

Ja uscha!!! Har aldrig haft några komplikationer  men någon grav tidigare  och  denna har jag båda haft stor blödning i v 13 och nu för högt blodsocker, kroppen börjar kanske kurka ur.....

Eller så är det bara tillfälligheter, hoppas verkligen att resten går bra och att  det kommer ut ett piggt och friskt knyte för då är ju allt värt det i slutänden! 

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-03-26 22:17:27 följande:
    Ja uscha!!! Har aldrig haft några komplikationer  men någon grav tidigare  och  denna har jag båda haft stor blödning i v 13 och nu för högt blodsocker, kroppen börjar kanske kurka ur.....

Eller så är det bara tillfälligheter, hoppas verkligen att resten går bra och att  det kommer ut ett piggt och friskt knyte för då är ju allt värt det i slutänden! 
    Hade med kraftig blödning, fast i v11 då.. de vet fortfarande inte vad det berodde på.
    Fick du nåt svar?

Ja klart det kommer ut ett piggt litet knyte =) Tråkigt med blodsockret, men ja hoppas att de bara va en dålig dag och att det ser bättre ut på nästa test =)
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?