• Kia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Hej-hopp!

Väntar fjärde barnet som är en liten grabb med bf 7 juni. Har sedan innan två döttrar -05, -07 samt en son -09.

Går in i vecka 30 imorgon och är riktigt trött på att vara gravid nu.

• Kia82
    Julia82 skrev 2012-03-23 06:41:33 följande:
    Det är tredje barnet för er allihop, va kul :) Tur att vi ska få i juni och inte behöver gå hög-gravida över hela sommaren! Jag tror att juni kommer vara en perfekt månad att föda :) Hoppas det blir en fin och solig sommar!!
    Nej, det blir fjärde för mig. Har gått höggravid över sommaren med ett utav barnen som föddes i slutet på augusti men jag kan inte minnas att jag tyckte att det var så jobbigt ändå eller så var det inte en så varm sommar kanske. Tycker ändå att det är perfekt att föda såhär i början på sommaren sålänge det inte krockar med äldsta dotterns födelsedag den 30/5.
  • Kia82
    Cherish skrev 2012-03-23 09:56:20 följande:
    Roligt att se att de är flera som har samma BF datum! :)
    Ja det är skoj dock så tror jag att jag egentigen har bf lite innan men sjukvården har ju aldrig fel tydligen trots att jag sett många som fått fel bf-datum trots Ul. Jag har stenkoll på min Äl, både känns och märks väldigt tydligt så att jag skulle haft den 5-6 dagar senare än vad jag haft och då inte hade en tillsymelse av den samt sen plussat 8 dagar efter den senare verkar väldigt ologiskt. Speciellt då jag varit gravid många gånger och aldrig plussat tidigare än BIM utan fått vänta ytterliggare ett par dagar innan jag fått plusset.
  • Kia82
    Cherish skrev 2012-03-23 12:51:13 följande:
    Kia82: Samma sak här, vet exakt när jag hade äl och är nästan hundra på vilken dag den lilla blev till så gissar mer på att 2 juni är rätt datum för oss :) Dock så lär jag väl gå över tiden som med stora dottern, så det blir nog till o med senare än den 7:e juni :)
    Tror också på den 1-2 juni. Min sista kom en dag innan bf och de två innan dess gick jag över med 3 resp. 5 dagar så jag hoppas att det blir innan nu också, dock inte den 30/5 för den födelsedagen är redan upptagen.
  • Kia82
    plutten02 skrev 2012-03-23 12:47:08 följande:
    Ni som fått gravpenning beviljad... Hur länge fick ni vänta på svar?
    Jag går hemma med gravpenning nu, tog ungefär 3 veckor har jag för mig så jag tyckte att det gick ganska snabbt. Jobbar på förskola och kunde inte få några lättare arbetsuppgifter så jag tror att chefen hade ett finger med i spelet och pushade på lite extra men vad vet jag?
  • Kia82

Usch blev nojig här för en stund sedan då det kom lite blod när jag var på toaletten, kom sen på att vi ju haft sex på morgonen och mina slemhinnor varit torra så det beror säkert på det. Får vara lite observant under dagen och hoppas att det inte kommer mer. Har dock lite ont i nedre delen av magen och i nedre delen av ryggen, bebben är ganska aktiv.

• Kia82

BF JUNI 2012

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. [TereseL, 3:e barnet, pojke enl UL]
    7. Kia82, 4:e barnet, pojke enl UL
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31. 

• Kia82
    BF JUNI 2012

1.
    2.
    3.
    4.
    5. [Butterflie, 3:e barnet.]
    6. [TereseL, 3:e barnet, pojke enl UL]
    7. [Kia82, 4:e barnet, pojke enl UL]
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Ann Lis
    14. Apelsin81, 1:a barnet, LottisT83, flicka enl UL
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.
  • Kia82
    Ann Lis skrev 2012-03-25 22:36:55 följande:
    Tänkte passa på att höra med  er i tråden vad ni har för ålder, lite roligt att se om det är väldigt spridda skurar eller om de flesta ligger runt samma ålder. Jag är i alla fall 29 år fyller 30 i juli.
    Jag fyller 30 i oktober och barnen är födda -05, -07, -09 och nu en -12.

Ann Lis, hur många barn har du, visste ju inte vad jag skulle skriva mer i bf-listan?
  • Kia82

Idag är det dags för bm-besök, alltid lika skoj att få dagens dom, lyssna på lilla hjärtat och få magen mätt.

Vägde mig här hemma nu nyss och har gått upp 11 kg sedan inskrivningen så ska bli intressant att se vad det slutar på, med de andra gick jag upp 15-16 kg så det blir kanske något sådant nu också. Hur mycket har ni ökat i vikt?
    Lillen tryckte ner huvudet i bäckenet nu under helgen, kände tydligt det när jag kände efter så får se om han ligger kvar så nu eller om det bara var ett litet test.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?