• Kia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Butterflie skrev 2012-05-07 15:27:59 följande:
    ja precis, så känner ja med fast ja behövde inte rusa in på toa.. Men bebis e mer aktiv än vanligt, å det bränner/värker hela tiden. Annars har ja ont av ryggont med magen bedövar nästan den nu så känner knappt nåt i ryggen.. Å så har ja lätt illamående då.
    magen e mjuk, fast men mjuk inte så där stenhård som annars...
    Du har ingen aning om vad det kan vara?
    Ja du, jag önskar att jag kunde säga något bra men förmodligen är det bara växtvärk och lite övning inför förlossningen. Jag har inget direkt minne av detta ifrån tidigare graviditeter heller. Någon annan som vet kanske??
  • Kia82

Igårkväll efter flera timmars intensiva sammandragningar och en väldigt livlig bebis fick jag som en enorm tyngdhetskänsla i bäckenet, har inte känt av något liknande denna graviditeten. Idag känner jag också en tyngd och är öm i nedre delen av magen.

9-47 (23) dagar kvar till bebisen kommer.

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-05-08 08:05:14 följande:
    Ingen väska packad här heller, men jag har börjat i alla fall, väntar på en tunn overall som jag beställt, nappflaska, nappar, "trosor" , små mössor mm smått och gott, paketat är skickat nu i alla fall så det är på väg hem hit, dock har jag inte packat något åt mig själv än, vet inte va jag ska lägga i heller, använder ju de sköna kläderna som jag vill ha med på BB och strosa runt i så det blir de sista jag packar ner.....

Nu går tiden sååå segt, vill att min lilla bebis ska komma ut  nu!!!!! Fast jag skulle helst inte vilja föda ut den, börjar tänka mer och mer på förlossnings smärtan nu, HUA!!!!!  

Idag har jag världens ryggvärk, höll igång lite för mkt igår och de får man ju surt sota för dagen efter, har oxå sjukt ont i fötterna idag gör ont  varje steg jag tar, mkt vättska i dom, hoppas jag slipper sammla på mig massa mera sånt nu på slutet....

Butterflie: jag äter oxå sånna goda tabletter, har jag gjort varje grav, vad är det för papper du ska ha me??

Jag behöver endast ha med mig mitt leg, resten  finns ju på datorn.        
    Min väska står packad, är bara några småsaker ifrån badrumsskåpet och lite godis/snask som ska packas ner innan vi kan fara in till BB.

Jag känner precis som du, att tiden går såå seeegt och jag vill bara ha ut den här lille nu men samtidigt blir man allt oftare påmind om hur ont det gör att föda. Jag ställer mig ändå positiv till sjukhusbesöket och förlossningen då jag har haft snabba och smidiga förlossningar tidigare och är nyfiken på hur det kommer att gå denna gången. Jag tror att det här kommer att vara en ganska liten bebis, det känns åtminstonne så så det ska också bli jättespännande.
  • Kia82
    JS85 skrev 2012-05-09 10:29:11 följande:
    En fråga till er alla....vad gör ni....om ni har förvärkar o lite tecken på att det kan vara på g. Rör ni på er mer, eller vilar ni?

Jag vet inte vad jag ska göra faktiskt. För när jag väl rör på mig så kan jag få jätte ont, men vilar jag så går allt det onda bort. Jag är trött just nu o funderar p att lägga mig, men samtidigt så funderar jag på att göra saker för att det ska dra igång lite :P

Hela dagen igår så släppte bitar av slemproppen, inte ett dyft idag, men blev kass i magen o molvärken är kvar men blir mildare när jag sitter ner o degar framför familjeliv ;)
    Enligt egen erfarenhet så brukar förlossningen dra igång när kroppen är i vila och dessutom så måste du ju vara utvilad om du ska orka med en förlossning på ett bra sätt. Om det onda går bort när du vilar så är inte kroppen redo dvs, det är inget på g ännu.
    Min slempropp har släppt några dagar upp till en vecka innan någon av mina förlossningar har dragit igång så du kan mycket väl ha tid kvar likaväl som det kan dra igång när som så mitt tips är att vila mycket. Vilken vecka är du i nu?

Åhh, vad jag längtar tills min slempropp börjar att släppa.
  • Kia82

Haha, jag hoppas också på att upptäcka delar av slemproppen varenda gång jag går på toaletten men hittills är det bara rikligare flytningar. Blev faktiskt lite nyfiken och kände efter hur tappen kändes igår och den är alldeles mjuk och jag får in toppen på långfingret.
    Åhh vad jag vill att det ska dra igång snart men självklart längtar inte jag heller efter det där allra ondaste när det känns som att man ska dö under förlossningen.Rynkar på näsan

Jag har lite svårt att tro att egentligen någon av de där husmorsknepen för att få igång förlossningen fungerar, tycker att jag har testat de vanligaste men inte har det hänt något inte. Däremot får jag också mycket och smärtsamma sammandragningar efter sex. Förra graviditeten köpte jag två färska ananaser som jag tryckte (tvingade) i mig men det resulterade enbart i illamående och total avsmak för ananas en lång tid framöver. Sen så finns det ju den omtalade ricinoljan men den vågar jag mig inte på. Har börjat med mer regelbundna promenader när det ska lämnas och hämtas på dagis istället för att vara lat och ta bilen.
    Igår fick jag ett ryck och städade badrummen och dammtorkade hela huset, kanske var det det som resulterade i den här tyngden som nu befinner sig och ömmar i bäckenet?

Man vill försöka att hålla sig sysselsatt för att tiden ska gå fortare men samtidigt vill man passa på att vila, knepigt det där. :-P

• Kia82
    Butterflie skrev 2012-05-09 16:40:43 följande:
    När mitt drar igång å det e på veckan så ringer ja hem gubben, tar ca 30min för honom att komma.. Undertiden tar jag nog en dusch antar jag och kollar sxå ja inte glömt att ta med någon.. Fyller kattskålen full med mat.
    När han kommer hem så hämtar vi flickorna på dagis/skolan om de inte e hemma då vill säga..
    Sen åker vi uppåt, stannar nog till å äter, gör inte samma misstag som förra gången då ja inte åt nåt på 14h..
    Sen lämnar vi barna till mamma å om värkarna blivit värre så åker vi in, annars stannar vi där tills det är dags..
    haha mja får la se om vi lyckas hålla den planen, men tror nog vi gör det.
    men barn nr 1 så blev ja igångsatt. Första värken kom runt 13.00 å hon e född samma dag 23.06.
    barn nr 2 var en normal förlossning, första värken kom runt 02.00 och hon är född samma dag 10.04.
    Så man tycker ju att värkarbetet borde ta ett par timmar även denna gången, men det återstår att se..

kia 82.. Du kände tappen skrev du , hur gör man det? menar om du får fingret dit så borde ju killens leksak också göra det å de kan väl inte vara bra? iof vill han inte ha mer sex nu efter han fick reda på att bebis fixerat sig.. Innerst inne vet han att det inte skadar barnet men nepps han vill inte ändå.. säger han ial haha har nog gått över om ett par dagar..
    Sen tänkte ja på det, när de känner hur många cm man e öppet, hur fasiken känner de det? menar de e ju inte direkt så att de gör in en linjal å mäter ^^
    Det låter som en bra plan och det är väl så som vi också kommer att gå till väga om det skulle dra igång ordentligt när barnen är i skola/dagis. Ja, att äta ordentligt innan är viktigt, har också gjort det misstaget förut att inte äta ordentligt innan.

Jag stack bara in ett finger och kände tappen, oftast sitter den ju långt in men nu kunde jag känna att den var helt mjuk och som sagt få in en bit på långfingret. Jo, gubbens leksak lär ju garanterat  nå dit om mitt finger gör det. Får kanske bli med kondom fram över. Helt ärligt så har jag aldrig brytt mig om kondomer och liknande de tidigare gångerna eftersom prostaglandinet i hans sperma kan bidra till att förlossningen startar och det är ju det vi vill.

Jag tror att dom mäter så att varje finger är ungefär 1 cm så särar man lite på fingrarna så blir det ju det dubbla och sen så känner dom ju efter kanten också så när det inte finns någon kant längre så är du fullt öppen.
  • Kia82
    Ann Lis skrev 2012-05-09 17:27:39 följande:
    Kia82: du han svara innan jag han skriva klart mitt förra inlägg, om du kan känna tappen så tydligt och som du beskriver den så börjar den ju bli riktigt mogen, tror dock inte du behöver oroa dig för kondomer, både slemproppen och "vattenHinnorna" skyddar ju barnet från bakterier och det är väll bara efter vattenavgång det finns infektionsrisk tror jag....

JS85: Jo om de slemmiga flytningarna är delar av slemproppen (vilket jag är osäker på) så är det ju något på G men kan ju ta flera veckor ändå, men om det är lite blodstrimlor i så är det ju ett tydligt tecken på att man börjar öppna sig och att det blir förlossning snart, alla utom sista förlossningen så har slemmisen släppt samma dag som förlossningen startat och varit blodblandad, men med senaste barnet så släppte slemproppen ca en vecka före förlossningen och var inte blodblandad sen fick jag en liten blödning utan slem när förlossningen startat, tror inte att det är på G för mig än , fick ju sista barnet i v 36+4 så visst  ställer man in sig på att det kan bli tidigare, men det blir ju längre vänte tid och besvikelsen blir ju större  ju närmare BF man kommer lixom..... Kan bara hoppas det blir före så dåligt som jag mår både psykiskt och fysiskt denna grav har jag aldrig tidgare mått och jag vet inte hur mkt mer jag orkar, har haft en riktig gråtar dag idag hela dagen, mår verkligen piss och allt känns värdelöst, usch säger jag bara!
    Ja, jag blev väldigt positivt överraskad av att den var så mjuk och lite öppen, hoppas så att den lille vill komma snart. Är man dum om man "retar" tappen lite och försöker att göra som en hinnsvepning på sig själv? Usch, nu låter jag helt desperat. :-P
  • Kia82
    Ann Lis skrev 2012-05-09 17:54:14 följande:
    Kia82: Personligen så tror jag inte alls det gör något och är du inte mogen så startar det ju inte ändå, vet dock att mååånga är helt emot att man på egen hand ska vara där och "pilla" , något jag inte håller med på det är ju din kropp och att känna på sin egen tapp är ju inge värre än att någon annan gör det, och har inte vattnet gått så är det ju ingen infektiomsrisk heller, då skulle ju sex vara förbjudet me...

Så summan av detta: Pilla så mkt du vill på dintapp du, och hoppas det händer grejjer;) 
    Haha... Skönt att få lite medhåll för det känns inte som att det kan skada för precis som du skriver, är jag inte mogen så händer ju ingenting. Är man bara noga och tvättar händerna noga så är ju infektionsrisken minimal om den nu ens är möjlig så länge inte slemproppen har släppt.
    Sitter här med lite molnande värk nu men det behöver ju inte alls hänga ihop med pillandet men man kan ju alltid hoppas. Blir nog lite sexande sen också.
  • Kia82

Tydligen så har åtminstonne någonting hänt nu för jag har en massa sammandragningar och det drar lite i ryggslutet och ilar neråt tappen, känns obehagligt att pilla på magen. Bebisen är väldigt aktiv.

• Kia82

Jag har haft så mycket känningar hela kvällen och natten och jag "tvingade" sambon att sexa trots att han egentligen var för trött och blev nojig för att jag verkade ha det jobbigt.
    Hur som helst så släppte pyttelite av vad jag tror borde vara en bit av slemproppen sent igårkväll, en liiiten klump med väldigt segt slem. Jaja, det är alltid något.
    Idag känner jag mig väldigt öm i nedre delen av livmodern och i underlivet och det gör ont bara av att man torkar sig när man varit på toaletten. Brösten läcker bara jag petar på dom.
    Ska bli spännande att se hur det här utvecklar sig.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?