Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
magen e mjuk, fast men mjuk inte så där stenhård som annars...
Du har ingen aning om vad det kan vara?
Igårkväll efter flera timmars intensiva sammandragningar och en väldigt livlig bebis fick jag som en enorm tyngdhetskänsla i bäckenet, har inte känt av något liknande denna graviditeten. Idag känner jag också en tyngd och är öm i nedre delen av magen.
9-47 (23) dagar kvar till bebisen kommer.
Haha, jag hoppas också på att upptäcka delar av slemproppen varenda gång jag går på toaletten men hittills är det bara rikligare flytningar. Blev faktiskt lite nyfiken och kände efter hur tappen kändes igår och den är alldeles mjuk och jag får in toppen på långfingret.
Åhh vad jag vill att det ska dra igång snart men självklart längtar inte jag heller efter det där allra ondaste när det känns som att man ska dö under förlossningen.
Jag har lite svårt att tro att egentligen någon av de där husmorsknepen för att få igång förlossningen fungerar, tycker att jag har testat de vanligaste men inte har det hänt något inte. Däremot får jag också mycket och smärtsamma sammandragningar efter sex. Förra graviditeten köpte jag två färska ananaser som jag tryckte (tvingade) i mig men det resulterade enbart i illamående och total avsmak för ananas en lång tid framöver. Sen så finns det ju den omtalade ricinoljan men den vågar jag mig inte på. Har börjat med mer regelbundna promenader när det ska lämnas och hämtas på dagis istället för att vara lat och ta bilen.
Igår fick jag ett ryck och städade badrummen och dammtorkade hela huset, kanske var det det som resulterade i den här tyngden som nu befinner sig och ömmar i bäckenet?
Man vill försöka att hålla sig sysselsatt för att tiden ska gå fortare men samtidigt vill man passa på att vila, knepigt det där. :-P
Tydligen så har åtminstonne någonting hänt nu för jag har en massa sammandragningar och det drar lite i ryggslutet och ilar neråt tappen, känns obehagligt att pilla på magen. Bebisen är väldigt aktiv.
Jag har haft så mycket känningar hela kvällen och natten och jag "tvingade" sambon att sexa trots att han egentligen var för trött och blev nojig för att jag verkade ha det jobbigt.
Hur som helst så släppte pyttelite av vad jag tror borde vara en bit av slemproppen sent igårkväll, en liiiten klump med väldigt segt slem. Jaja, det är alltid något.
Idag känner jag mig väldigt öm i nedre delen av livmodern och i underlivet och det gör ont bara av att man torkar sig när man varit på toaletten. Brösten läcker bara jag petar på dom.
Ska bli spännande att se hur det här utvecklar sig.