• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Butterflie
    TereseL skrev 2012-03-23 18:28:15 följande:
    Nu svarar jag också här, hehe.

Jag är nu i v. 30 och har precis gjort mitt 3:e besök denna graviditet.
    Nästa är v. 35 och efter det sa BM att det blir varannan vecka fram till BF och sedan 1ggr/v eller oftare om man går över tiden.
    Men det kan ju vara olika beroende på vilket barn i ordningen man väntar,var i landet man bor osv säkert.
    Jaha okej =) detta är mitt 3dje så beror väl på det då. Ska in i v32 igen och göra UL.
    Får vi se sen om det blir oftare eller inte..
  • Butterflie
    TereseL skrev 2012-03-23 18:26:38 följande:
    Hm, detta kanske inte alls är en uppskattad idé bland er andra...
    Men första gången jag var gravid gjorde man en "BF-lista" där månadens samtliga datum stod, och så kopierade man in den i ett inlägg och skrev dit sig själv på rätt datum. 

Blev lite kul att se också då vilka som födde tidigare, senare, mitt på BF osv.

Bara en tanke...  
    Låter som en kul ide i min öron ial =)
  • TereseL
    Butterflie skrev 2012-03-23 18:45:12 följande:
    Jaha okej =) detta är mitt 3dje så beror väl på det då. Ska in i v32 igen och göra UL.
    Får vi se sen om det blir oftare eller inte..
    Mitt tredje också :)

Men UL i v. 32? TillväxtUL?

Med barn nr 2 fick jag göra många UL pga tillväxtUL, men beräkningarna var fel med ett helt kilo
    (Det var sagt att jag inte skulle få vag.föda ett barn över 3.2 kg pga komplikationer iom första förlossningen. 2,8 sa sista tillväxtUL och 3.9 vägde hon när hon kom ut. Allt gick dock bra :).)
    Men pga att det var så felberäknat, och att jag ändå tydligen klarar av att föda stora barn vag. trots tidigare komplikationer så blev det bara ett rutinUL denna gång. Lite trist. Det var ju mysigt att få se den lilla krabaten så ofta förra gången :) 
  • Butterflie
    TereseL skrev 2012-03-23 19:49:02 följande:
    Mitt tredje också :)

Men UL i v. 32? TillväxtUL?

Med barn nr 2 fick jag göra många UL pga tillväxtUL, men beräkningarna var fel med ett helt kilo
    (Det var sagt att jag inte skulle få vag.föda ett barn över 3.2 kg pga komplikationer iom första förlossningen. 2,8 sa sista tillväxtUL och 3.9 vägde hon när hon kom ut. Allt gick dock bra :).)
    Men pga att det var så felberäknat, och att jag ändå tydligen klarar av att föda stora barn vag. trots tidigare komplikationer så blev det bara ett rutinUL denna gång. Lite trist. Det var ju mysigt att få se den lilla krabaten så ofta förra gången :) 
    Nej jag hade modekakan så långt ner så måste göra UL pga det. Nu vet vi iof att den flyttat sig uppåt men man gör tydligen UL ändå och det gör mig inget, tänkte ta reda på könet då med. Det var för svårt att se på RUL..

Gjorde tillväxt UL med mitt andra barn med, de sa att hon var för liten och max skulle väga 2300g..
    Hon vägde 2994g så de hade lite fel..
  • marre82

Hej!
    Hoppar in här jag också, väntar första barnet och är beräknad till den 19 juni :)

• Julia82

Marre82 Välkommen hit!! Vi ligger väldigt lika, jag har bf 18 juni med första barnet :)

• Kia82

Usch blev nojig här för en stund sedan då det kom lite blod när jag var på toaletten, kom sen på att vi ju haft sex på morgonen och mina slemhinnor varit torra så det beror säkert på det. Får vara lite observant under dagen och hoppas att det inte kommer mer. Har dock lite ont i nedre delen av magen och i nedre delen av ryggen, bebben är ganska aktiv.

• Butterflie
    Kia82 skrev 2012-03-24 09:45:28 följande:
    Usch blev nojig här för en stund sedan då det kom lite blod när jag var på toaletten, kom sen på att vi ju haft sex på morgonen och mina slemhinnor varit torra så det beror säkert på det. Får vara lite observant under dagen och hoppas att det inte kommer mer. Har dock lite ont i nedre delen av magen och i nedre delen av ryggen, bebben är ganska aktiv.
    Har ofta ont så, eller är öm. Speciellt om ja ligger ner.. Kompisen sa att det kunde vara foglossningar.
    Är askass på sådant, foglossningar, förvärkar osv hade aldrig det med mina flickor så allt sådant är nytt denna gången.
  • LottisT83

Här hoppar jag gärna in om det är ok??!
    Väntar mitt andra barn, har en dotter på fyra och även i magen är det en flicka som beräknas titta ut 14 juni så snabbt räknat är jag i v 28 nu!

• Tre blir fyra

Nämen såg nu att mitt inlägg försvann ju.. Inge bra i mobilen! Hur mår ni tjejer? Ja jobbar denna helgen och är helt slut! Tok jobbigt att andas.. Va ju som jag försökte skriva i förra inlägget på Mvc i fredags och fick höra hjärtljud och mäta magen igen 136 i hjärtljud och 30 i sf mått.. Vad ligger ni på?

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?