• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • m1nn13
    Kia82 skrev 2012-03-22 09:13:21 följande:
    Hej-hopp!

Väntar fjärde barnet som är en liten grabb med bf 7 juni. Har sedan innan två döttrar -05, -07 samt en son -09.

Går in i vecka 30 imorgon och är riktigt trött på att vara gravid nu.
    Hej hopp själv!
    Jag är också beräknad till 7:e juni, har två pojkar sen innan, födda -06 och -09.
    Som sagt, vecka 30 i morgon och jag är också riktigt trött på att vara gravid. Och nu är det bara den tyngsta tiden kvar!

Hur länge tänker ni andra jobba? Jag tänkte vara ledig 3-4 veckor innan, men får väl se hur jag mår.
  • Julia82

Det är tredje barnet för er allihop, va kul :) Tur att vi ska få i juni och inte behöver gå hög-gravida över hela sommaren! Jag tror att juni kommer vara en perfekt månad att föda :) Hoppas det blir en fin och solig sommar!!

• Tre blir fyra

Hej på er!
    Hoppar in här om de är ok?

Bf 6/6 har en son sen innan som fyller 5 år i Maj. Denna gång väntar vi en liten flicka längtar så ja blir tokig!
    Ska jobba 2 veckor till sen beviljad hel grav. Penning.. Ska bli underbart skönt!

• Julia82

Välkommen Tre blir fyra. Härligt att du får vara hemma och ladda inför BF. Jag har redan hunnit ladda ett bra tag eftersom jag blev sjukskriven redan i v 22 pga foglossning. Det är rätt segt att vara själv hemma hela dagarna, men det finns inte så mycket att välja på för min del. Jobbar som Personlig Assistent och är ensam på dagarna med tunga lyft, och det funkade inte alls. Men jag har hunnit vänja mig i att vara hemma, så nu flyter det på bra tycker jag :) Men jag har ju tre månader kvar innan BF så jag kanske hinner deppa ihop igen, tur att det är vår och går mot sommar. Då blir allt roligare och man kan vara ute och njuta i solen. 

• Kia82
    Julia82 skrev 2012-03-23 06:41:33 följande:
    Det är tredje barnet för er allihop, va kul :) Tur att vi ska få i juni och inte behöver gå hög-gravida över hela sommaren! Jag tror att juni kommer vara en perfekt månad att föda :) Hoppas det blir en fin och solig sommar!!
    Nej, det blir fjärde för mig. Har gått höggravid över sommaren med ett utav barnen som föddes i slutet på augusti men jag kan inte minnas att jag tyckte att det var så jobbigt ändå eller så var det inte en så varm sommar kanske. Tycker ändå att det är perfekt att föda såhär i början på sommaren sålänge det inte krockar med äldsta dotterns födelsedag den 30/5.
  • Cherish

Hej hej! Hoppar in här jag med! Är gravid med mitt andra barn, har BF den 7 juni och är idag i vecka 29+1 :) Har en dotter sen innan som blir 6 år i slutet av juni. Här har det mesta redan handlats klart till den lilla, har barnvagnen kvar att köpa. Är lite osäker på hur vi ska göra om vi ska köpa en fräsch men begagnad vagn eller om vi åker och beställer en vagn. Tyvärr kan det ju ta upp till 12 veckor innan vagnen kommer så frågan är ju om den hinner komma innan bebisen. Har inte så många lediga dagar att åka iväg och beställa vagn i nuläget då jag tagit på mig lite extra jobb innan det är dags att gå på ledighet. Hur mår ni?? Vilken vecka är ni i? :) och vad har ni för tankar inför förlossningen? Själv tycker jag att tiden har gått vansinnigt fort denna graviditet och kan inte begripa att det är så kort tid kvar :) Börjar dock bli lite nervös inför förlossningen :S fick akut snitt med dottern efter 14 timmars hårt arbete och hon ändå inte kom ner som hon skulle då hon låg lite fel med ansiktet, och är nu lite rädd för ytterligare ett kejsarsnitt. Får jag välja vill jag helst slippa det igen. Kram

• Cherish

Roligt att se att de är flera som har samma BF datum! :)

• Kia82
    Cherish skrev 2012-03-23 09:56:20 följande:
    Roligt att se att de är flera som har samma BF datum! :)
    Ja det är skoj dock så tror jag att jag egentigen har bf lite innan men sjukvården har ju aldrig fel tydligen trots att jag sett många som fått fel bf-datum trots Ul. Jag har stenkoll på min Äl, både känns och märks väldigt tydligt så att jag skulle haft den 5-6 dagar senare än vad jag haft och då inte hade en tillsymelse av den samt sen plussat 8 dagar efter den senare verkar väldigt ologiskt. Speciellt då jag varit gravid många gånger och aldrig plussat tidigare än BIM utan fått vänta ytterliggare ett par dagar innan jag fått plusset.
  • Butterflie
    m1nn13 skrev 2012-03-22 23:10:55 följande:
    Hej hopp själv!
    Jag är också beräknad till 7:e juni, har två pojkar sen innan, födda -06 och -09.
    Som sagt, vecka 30 i morgon och jag är också riktigt trött på att vara gravid. Och nu är det bara den tyngsta tiden kvar!

Hur länge tänker ni andra jobba? Jag tänkte vara ledig 3-4 veckor innan, men får väl se hur jag mår.
    jag har tänkt att jobba så länge som går, jobbar ensam i en godis/tobak/presentbutik och det är ett väldigt lugnt jobb.
    Julia82 skrev 2012-03-23 06:41:33 följande:
    min flicka född 06, kom i sep.. Riktigt varmt år. Men tycker nästan det är skönare med värmen än att behöva pulsa på sig en massa i kylan. Under den sommaren så gick jag i bikini och sarong hela tiden. Min andra flicka är född i feb -05 och det var hemsk, jackor som var för små, inga tjocka byxor som passade osv osv plus att Gudrun härja ju det året så blåste nåt enormt kallt.
    Kia82 skrev 2012-03-23 11:12:32 följande:
    Ja det är skoj dock så tror jag att jag egentigen har bf lite innan men sjukvården har ju aldrig fel tydligen trots att jag sett många som fått fel bf-datum trots Ul. Jag har stenkoll på min Äl, både känns och märks väldigt tydligt så att jag skulle haft den 5-6 dagar senare än vad jag haft och då inte hade en tillsymelse av den samt sen plussat 8 dagar efter den senare verkar väldigt ologiskt. Speciellt då jag varit gravid många gånger och aldrig plussat tidigare än BIM utan fått vänta ytterliggare ett par dagar innan jag fått plusset.
    Jag tror jag får 2-3dagar innan BF, med min första blev jag igångsatt så svårt att få på BF då =P Men med min andra flicka så var BF 9sep och hon är född 8sep.
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?