• Cherish

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Hej hej! Hoppar in här jag med! Är gravid med mitt andra barn, har BF den 7 juni och är idag i vecka 29+1 :) Har en dotter sen innan som blir 6 år i slutet av juni. Här har det mesta redan handlats klart till den lilla, har barnvagnen kvar att köpa. Är lite osäker på hur vi ska göra om vi ska köpa en fräsch men begagnad vagn eller om vi åker och beställer en vagn. Tyvärr kan det ju ta upp till 12 veckor innan vagnen kommer så frågan är ju om den hinner komma innan bebisen. Har inte så många lediga dagar att åka iväg och beställa vagn i nuläget då jag tagit på mig lite extra jobb innan det är dags att gå på ledighet. Hur mår ni?? Vilken vecka är ni i? :) och vad har ni för tankar inför förlossningen? Själv tycker jag att tiden har gått vansinnigt fort denna graviditet och kan inte begripa att det är så kort tid kvar :) Börjar dock bli lite nervös inför förlossningen :S fick akut snitt med dottern efter 14 timmars hårt arbete och hon ändå inte kom ner som hon skulle då hon låg lite fel med ansiktet, och är nu lite rädd för ytterligare ett kejsarsnitt. Får jag välja vill jag helst slippa det igen. Kram

• Cherish

Roligt att se att de är flera som har samma BF datum! :)

• Cherish

Kia82: Samma sak här, vet exakt när jag hade äl och är nästan hundra på vilken dag den lilla blev till så gissar mer på att 2 juni är rätt datum för oss :) Dock så lär jag väl gå över tiden som med stora dottern, så det blir nog till o med senare än den 7:e juni :)

• Cherish

Oj den här tråden hade jag totalt glömt bort! Får läsa i kapp lite senare :) Hoppas allt är bra med er tjejer! Nu måste jag rusa till tvättstugan och sen ut på en cykeltur med dotra :)

• Cherish

Om ni kan och vill får ni gärna skriva in mig oxå i BF listan, kan inte kopiera från ipaden eller mobilen :/ BF 7/6, 2:à barnet, en flicka enligt rul :) Måste bara höra med er, hur ofta går ni till BM nu? Besöken skulle visst bli tätare efter v 27 men sist jag var där inhyst i v 27 så fick jag inte nästa tid förrän 6 veckor senare, tyckte att det var rätt långt fram om besöken ska bli tätare mot slutet?

• Cherish

Ja så kan det ju mkt möjligt vara men då jag frågade den senaste BM (har haft olika varje gång då min är långtidssjukskriven) hur besöken ser ut framöver så sa hon att ja från och med v 27 så kommer besöken bli tätare men sen bokade hon ändå inte in mig förrän 6 v senare, lite lustigt tyckte jag men ifrågasatte inte det. Kan ju bero på att de helt enkelt inte har tider innan då de måste pussla med att få till det då min vanliga BM är sjuk. Kommer att vara i 33+4 om jag minns rätt nästa gång vi ska dit.

• Cherish

Ja visst är det? Det kan man ju inte direkt kalla det för att "besöken" blir tätare? Tidigare har det varit ca 4 veckor emellan. Undrar om det inte beror på ont om barnmorskor då? Lite tråkigt att träffa olika varje gång men de har varit väldigt trevliga så det är ok :)

• Cherish

Butterflie: Min BM är sjukskriven så har bara träffat henne ett par gånger, därav olika BM varje gång. Nu kommer min BM tillbaka i april och jobbar 25% så tanken är väl att jag ska gå till henne i största möjliga mån.

• Cherish

Ni som har varit gravida tidigare, har era graviditeter påminnt om varandra eller har de varit helt olika ? Satt och tänkte för mig själv här igår och tycker att denna graviditet är helt otroligt lik min första! :) Förutom början på den då, mådde knappt illa alls förra graviditeten och med denna lilla mådde jag så gott som illa dagligen i 13 veckors tid och kräktes ofta. Plus en del rosa mindre blödningar jag haft med denna som jag inte hade med första. Utöver de små olikheterna så är den precis lik, magen är formad på samma vis, har gått upp lika mkt som med dottern, och är medveten om att det kommer att öka ytterligare, så är helt säker på att jag kommer att öka minst lika mkt som med första. Har ingen halsbränna och inga cravings och fick en hormonrand även med denna lilla som nu blivit starkare mot slutet precis som med första barnet :)

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?