• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Cherish

Kia82: Samma sak här, vet exakt när jag hade äl och är nästan hundra på vilken dag den lilla blev till så gissar mer på att 2 juni är rätt datum för oss :) Dock så lär jag väl gå över tiden som med stora dottern, så det blir nog till o med senare än den 7:e juni :)

• Kia82
    Cherish skrev 2012-03-23 12:51:13 följande:
    Kia82: Samma sak här, vet exakt när jag hade äl och är nästan hundra på vilken dag den lilla blev till så gissar mer på att 2 juni är rätt datum för oss :) Dock så lär jag väl gå över tiden som med stora dottern, så det blir nog till o med senare än den 7:e juni :)
    Tror också på den 1-2 juni. Min sista kom en dag innan bf och de två innan dess gick jag över med 3 resp. 5 dagar så jag hoppas att det blir innan nu också, dock inte den 30/5 för den födelsedagen är redan upptagen.
  • Kia82
    plutten02 skrev 2012-03-23 12:47:08 följande:
    Ni som fått gravpenning beviljad... Hur länge fick ni vänta på svar?
    Jag går hemma med gravpenning nu, tog ungefär 3 veckor har jag för mig så jag tyckte att det gick ganska snabbt. Jobbar på förskola och kunde inte få några lättare arbetsuppgifter så jag tror att chefen hade ett finger med i spelet och pushade på lite extra men vad vet jag?
  • Butterflie
    Tre blir fyra skrev 2012-03-23 16:48:55 följande:
    Idag har jag varit på Mvc och lyssnat på
    åh va mysigt =)
    Hur ofta går ni? Min kompis som ska ha i maj går varannan vecka, men jag går bara var 3dje/4de.
  • TereseL

Hej på er!
    Jag hoppar in här jag också.
    BF 6/6-12. Har två flickor sen tidigare födda 0508 och 0801. 

• Naattaa

Hoppar in här jag med! :)jag är en en tjej från Värmland på 20 år och  jag väntar mitt första barn ( en liten flicka) och är beräknad den 21/6 så är nu i  V. 28 27+0) längtar så mycket så jag tror jag blir galen snart! 

• Naattaa

Hoppar in här jag med! :)jag är en en tjej från Värmland på 20 år och  jag väntar mitt första barn ( en liten flicka) och är beräknad den 21/6 så är nu i  V. 28 27+0) längtar så mycket så jag tror jag blir galen snart! 

• TereseL

Hm, detta kanske inte alls är en uppskattad idé bland er andra...
    Men första gången jag var gravid gjorde man en "BF-lista" där månadens samtliga datum stod, och så kopierade man in den i ett inlägg och skrev dit sig själv på rätt datum. 

Blev lite kul att se också då vilka som födde tidigare, senare, mitt på BF osv.

Bara en tanke...  

• TereseL
    Butterflie skrev 2012-03-23 17:07:51 följande:
    åh va mysigt =)
    Hur ofta går ni? Min kompis som ska ha i maj går varannan vecka, men jag går bara var 3dje/4de.
    Nu svarar jag också här, hehe.

Jag är nu i v. 30 och har precis gjort mitt 3:e besök denna graviditet.
    Nästa är v. 35 och efter det sa BM att det blir varannan vecka fram till BF och sedan 1ggr/v eller oftare om man går över tiden.
    Men det kan ju vara olika beroende på vilket barn i ordningen man väntar,var i landet man bor osv säkert.  
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?