• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • LottisT83

Vad jag förstått på min bm så går inte omföderskor lika tätt/ ofta hos bm, tyvärr tycker jag....
    Jag var hos bm sist i v 27 och ska dit nästa gång om 2 veckor och då är jag i v 32. Efter det hoppas jag på lite tätare besök iaf!

• Cherish

Ja så kan det ju mkt möjligt vara men då jag frågade den senaste BM (har haft olika varje gång då min är långtidssjukskriven) hur besöken ser ut framöver så sa hon att ja från och med v 27 så kommer besöken bli tätare men sen bokade hon ändå inte in mig förrän 6 v senare, lite lustigt tyckte jag men ifrågasatte inte det. Kan ju bero på att de helt enkelt inte har tider innan då de måste pussla med att få till det då min vanliga BM är sjuk. Kommer att vara i 33+4 om jag minns rätt nästa gång vi ska dit.

• Butterflie

Väntar mitt 3dje barn men går var 3:e/4:e vecka.. tycker det låter väldigt långt med 6v emellan.

• Cherish

Ja visst är det? Det kan man ju inte direkt kalla det för att "besöken" blir tätare? Tidigare har det varit ca 4 veckor emellan. Undrar om det inte beror på ont om barnmorskor då? Lite tråkigt att träffa olika varje gång men de har varit väldigt trevliga så det är ok :)

• Butterflie
    Cherish skrev 2012-04-03 09:50:41 följande:
    Ja visst är det? Det kan man ju inte direkt kalla det för att "besöken" blir tätare? Tidigare har det varit ca 4 veckor emellan. Undrar om det inte beror på ont om barnmorskor då? Lite tråkigt att träffa olika varje gång men de har varit väldigt trevliga så det är ok :)
    Har du ingen egen bm? Ne måste bero på att det är ont om tider då, går ju iof ringa och kolla om någon avbokat och om du kan ta den tiden ist.
  • emelianzei

hejsan tjejer! Har ni också fått tillbaka kylan där ni bor? Här lyser solen men vi har nollgradigt så man blir lite lurad :( Fick ner en hel del snö igår också, inte kul! Vill ju ha värme nu!

Pyret sparkar på, eller jag antar att h*n inte har så mycket plats att sparka på längre för det är mer som buffningar eller vad man ska säga, det trycks ut små fötter/händer/rumpa lite här och var och h*n liksom drar med den kroppsdelen en lång bit över magen, gör skitont ibland haha! 

Jag har reagerat på en sak dock. När jag ser mig i spegeln så ser det verkligen ut som att magen har sjunkit rätt mycket, är det vanligt såhär tidigt? (Går in i vecka 32 idag (31+0)) Trodde det inte var förrän alldeles på slutet som den sjunker :o  

• Ann Lis

emelianzei: Det är olika när magen sjunker, på förstföderskor oftast tidigare än omföderskor barnet sjunker ner i bäckenet och fixeras ju tidigare på förstisar, medans huvet kan vara ruckbart hela tiden på omföderskor, när jag väntade mtii 5:e barn var magen jättehög i v36 sen i v 36+4 föddes min son.

Ja ha är är det vinter igen  hårt i backen , minusgrader och snö, suck......

Cherish: From v 26 går jag på koll var tredje vecka är nu i v 30  väntar barn nr 6.

Butterflie: Ja du detta mandlar vet inte vad man ska göra med dom , men drygt är de....... :(         

• emelianzei
    Ann Lis skrev 2012-04-03 11:27:04 följande:
    emelianzei: Det är olika när magen sjunker, på förstföderskor oftast tidigare än omföderskor barnet sjunker ner i bäckenet och fixeras ju tidigare på förstisar, medans huvet kan vara ruckbart hela tiden på omföderskor, när jag väntade mtii 5:e barn var magen jättehög i v36 sen i v 36+4 föddes min son.
    Aha, då behöver jag inte vara orolig över det alltså! :) 
  • Kia82

Min mage har sjunkit jättemycket redan, detta är mitt fjärde barn och jag är i vecka 32, tidigt tycker jag med tanke på att bebben inte  ligger med huvudet fixerat i bäckenet hela tiden utan ibland kommer upp och lägger sig med huvudet snett neråt istället. Min 3:a la sig i bäckenet i vecka 30 och de två första i vecka 35-36. Minns dock inte hur pass tidigt som magen sjönk med dem?

Jag var hos bm för en vecka sedan och fick nästa tid en månad framåt så i vecka 35 nästa gång och därefter blir det väl varannan vecka eller hur långt man nu hinner.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?