• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Ann Lis

Butterflie, jag har varit in i morse på glukosbelastning och jag hade jätte fina värden så nu känns det mkt lättare igen har grubblat på det där  en vecka men nu är alla misstankar avfärdade och det känns skönt även om jag aldrig druckit något vidrigare och mådde illa ända fram till lunch... Urk!!

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-04-04 11:40:00 följande:
    Kia82: så gör min skrutt me ligger med huvet rakt ner sen helt plötsligt på sidan, jaja har ju flera veckor kvar som bebis får  leva loppan.

Var på glukosbelastning i morse och  hade jätte fina värden, så nu har det släppt "en stor börda" från mina axlar och jag är väldigt tacksam över min normala graviditet och min goda tillstånd, synd bara att det var så  jäkla äckligt, usch jag ryser och mår illa än....

Tog blodtryck och lyssna på liten oxå när jag ändå var där  fast det bara var en vecka sedan så de va ju lite bonus med besöket idag, ska dit om två veckor igen på vanlig rutin koll. Längtar så otroligt efter lilla Hjärta nu!!.

Jag ska oxå pusha liten att komma ut före BF, finns många knep och knåp att ta till vissa riktigt sköna heheFlört

Och som sagt   så funkar det ju ändå bara om bebisen och våran kropp är redo.            
    Vad skönt att dina värden var bra och kul med en liten bonuskoll.

Hehe... Har du några bra tips så får du hemskt gärna dela med dig.
  • LottisT83

Tycker denna graviditet såhär långt är identisk med min förra! Enda lilla skillnaden är väl att jag var lite mer påtagligt trött i början av förra grav än vad jag var denna.. Eller så är det bara så att jag inte haft tid att känna efter denna gången ;)

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-04-04 18:32:00 följande:
    Butterflie, jag har varit in i morse på glukosbelastning och jag hade jätte fina värden så nu känns det mkt lättare igen har grubblat på det där  en vecka men nu är alla misstankar avfärdade och det känns skönt även om jag aldrig druckit något vidrigare och mådde illa ända fram till lunch... Urk!!
    Jasså, ja du skrev det innan men förstod inte att det var sockret du menade..
    Men vad skönt att allt är bra igen =) Då var det inget allvarligt som tur var =)
  • Kia82

Mina graviditeter med döttrarna var identiska, mådde apdåligt oh spydde upp allt med dem. Förra sonen och denna sonen är också lika. Mådde jätteilla upp till vecka 13 och därefter var det lite från och till efter vecka 20 och enormt myket halsbränna om kvällarna vilket resulterar i att jag kräker om kvällarna ibland. Åkte på en enorm trötthet bortsett från den i början i under några veckor i mitten av graviditeten. Denna graviditeten känner jag dock av mer foglossning än vad jag har haft förut men ändå är det inte jättemycket. Känner mig hyffsat pigg och utvilad nu mot slutet.

• Ann Lis

Kia82 : de knepen som jag känner till är att promenera igång, den omtalade färdknäppen, massera bröstvårtorna, sen har jag läst att färsk annanas ska kunna funka om man är mogen, det är något ämne i annans som hjälper till att starta processen.

Jag tänker då någon dag i vecka  37  testa: att först gå en lång prommenad, sen storstäda hela huset, sen äta massa färsk annanas, och sist men inte minst ha sex med mkt nypande och masserande på bröstvårtorna, för det blir ju en lyckad dag/natt hur det än blir då hehe!! :D   

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-04-04 21:10:34 följande:
    Kia82 : de knepen som jag känner till är att promenera igång, den omtalade färdknäppen, massera bröstvårtorna, sen har jag läst att färsk annanas ska kunna funka om man är mogen, det är något ämne i annans som hjälper till att starta processen.

Jag tänker då någon dag i vecka  37  testa: att först gå en lång prommenad, sen storstäda hela huset, sen äta massa färsk annanas, och sist men inte minst ha sex med mkt nypande och masserande på bröstvårtorna, för det blir ju en lyckad dag/natt hur det än blir då hehe!! :D   
    Haha, det låter som en bra/trevlig dag. Ja, alla de knepen har jag också tagit till förut. Jag åt två färska ananaser när jag väntade förra sonen och mådde så dåligt av det att jag inte klarade av att äta det under väldigt lång tid därefter. Han föddes drygt en vecka därpå på bf-1 så tror inte att det var just ananasen som satte igång det?
    Massera bröstvårtorna i samband med sex kan ju leda till en massa sammandragningar om man har tur så det får bli extra mycket av den varan om en månads tid. Får bli dagliga långpromenader också. Tyvärr så är jag tveksam till om jag kommer att föda tidigare för barnen brukar trivas bra i min mage men som sagt, det skadar inte att försöka, man har ju inte så mycket annat för sig ändå. Vad bra det hade varit om det fanns ett sätt som verkligen var välbeprövat och fungerade.
  • emelianzei

Min svärmor har rekommenderat att knapra i sig vitlöksklyftor om man vill ha igång en förlossning, tydligen hjälpte det både henne och hennes väninna, sen om det egentligen var pga vitlöken eller något annat är ju svårt att veta, men det skadar ju inte att pröva om man ändå håller på och försöker få igång det Flört

• Kia82
    emelianzei skrev 2012-04-04 21:52:42 följande:
    Min svärmor har rekommenderat att knapra i sig vitlöksklyftor om man vill ha igång en förlossning, tydligen hjälpte det både henne och hennes väninna, sen om det egentligen var pga vitlöken eller något annat är ju svårt att veta, men det skadar ju inte att pröva om man ändå håller på och försöker få igång det Flört
    Jag tåler inte för mycket vitlök tyvärr, får extremt ont i magen och det är kanske inte så trevligt om man skulle få värkar då också.
  • Ann Lis

Kia82: Precis!! Det går ju att testa dessa knep och knåp eftersom det inte är något skadligt och kan ju funka, jag tycker ju det är kul att experimentera lite så länge det inte är skadligt förstås, jag har promenerat igång några förlossningar fakstiskt, men då har ju ju mina barn  varit redo tidigare än BF oxå, dom är både stora och alla utom ett barn har varit uttorkade i skinnet när dom kommit ut fast det varit före BF bara sista som hade fett på sig när han kom ut, men han kom ju i v 36+4 och ändå vägde han 3350kg. Den förlossningen startade med sammandragningar som höll på en halv dag sen blev det inge mera, sen efter ett par dagar gick slemproppen, sen mera  täta sammandragningar som slutatde, då gick vi en lång prommis och på natten drog det igång på riktigt, liten blödning och täta sammandragningar så vi åkte in och sen födde jag efter någon timme inne på förlossningen.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?