Butterflie skrev 2012-04-10 10:42:08 följande:
oj då, ja hoppas det är på gång nu då hihi =)
Vill med sexa, saknar vårat sexliv.. Visst vi försöker men de går inte riktigt. Känns som om jag krymp där nere =(
Har länge väntat på å tvätta upp kläderna nu och vika in dem i byrån, även packa bb-väskan men får ta det till helgen. Ska till bm i morgon på UL å hoppas det då går å se könet =) Sängen och vagnen är ial färdigbäddade å klara nu saknas bara bebis =) Går in i v.33 i morgon och ja det känns som om det e en evighet kvar!!
Här e det tvärt om, har massor att ha på mig så fort magen försvunnit lite men har däremot inget att ha på mig just nu, känns inte lockande att köpa nya mammakläder heller när det är så kort tid kvar.. Förut kunde man ha taits, långt linne eller klänning. Nu slutar de långa linnena precis under magen och en del knälånga klänningar slutar strax nedanför rumpan. taitsen är på tok för trånga över bäckenet =(
Och det jag saknar mest av allt är mina gamla jeans.. Älskar att gå i jeans men nu kan ja inte ens ha knappen öppen med en toffs i för höfterna blivit för breda.. Känner mig som en flodhäst, är lika vig som en med =(
haha får nog lägga 2kg i en ryggsäck å ha på ryggen så det blir jämvikt hihi ^^ Känner även att knäna tar stryk, har trasiga knän sedan innan å det blir inte bättre av graviditeten.. Pust, ne e en riktigt gnällkärring idag.
Ja, hoppas gör man ju men det känns inte som att den här lille kommer att komma så tidigt heller för det har inte de andra gjort.

Sista tittade ut i v. 39+6 och de två första gick jag över 3 resp. 5 dagar. Hoppas dock att han ska vilja titta ut några dagar tidigare.
Vi hade inte klarat oss utan sex, vi är lite galna på den punkten och ja, på mig stämmer det också att man blivit strängre där nere, tror att det beror på den ökade blodmängden i kroppen som gör att man svullnar.
Jag syftade ju mest på vad man ska ha för kläder med till sjukhuset att ha på efteråt.

Har ett antal kilon som jag ska gå ner efter att den här lille är ute, sen har mannen min lovat mig en ny garderob så det ser jag fram emot. Är också en jeans-människa så det lär bli dyrt för honom.
Ja, man har blivit bredare över höfterna och rumpan känns enorm, är faktiskt ganska deppigt att se men det hör ju till, blir som sagt hårdträning sen. Har också fått ont i knäna och man känner sig en aning framtung ja, vissa dagar har man väldigt ont i korsryggen. Fotmassage är numera det bästa jag vet, slänga upp fötterna i soffan på kvällen och låta gubben jobba lite, den extra tyngden gör ju sitt.

Vet inte riktigt hur mycket jag har gått upp nu men för två-tre veckor sedan var det 11 kg så det är väl en aning mer nu.
Har åkt på en fruktansvärd trötthet, känns nästan som i början på graviditeten. Idag har jag sovit 3 h från lunch och framåt och jag är fortfarande så trött att ögonen går i kors. Har börjat så smått med middagen här nu och det är precis att jag orkar med det, längtar tills jag kan få krypa ner i sängen och sooova.:-P