• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Butterflie
    Höst flickan skrev 2012-04-12 13:07:52 följande:
    Hej
    jag trodde oxå på en pojk, men icke, en till prinsessa min bror har oxå tre tjejer, så varför bryta ett bra konsept?
    O som du säger, man vet ju vad det handlar om lite o så kan dom två yngsta dela rum ett tag  oxå..allt är ju redan rosa/lila typ
    Min yngsta kommer vara två prock när denna kommer, konstigt nog är det samma bf datum på dom.......
    o min äldsta kommer fylla sex år.

Jag valde fvp pga av min ålder o att detta barn inte var planerat alls...har två IVF barn innan, (provrörsungar) så detta är lite ett "mirakel"...o jag ville vara lite på min säkra sida om att det inte var några kromosom fel.
    Funderade en del på Abort nämligen oxå..men klarade inte av att göra det, så nu blir det en tredje tjej

Hur gamla är dina barn?
    Ja okej, men då förstår jag ju, men grattis till erat lilla mirakel =) det är nästan som om det är menat att bli då ju =)

Min yngsta fyller 6 i sep och min äldsta fyllde 7 i feb, så det är 18mån emellan dem.
    Ville egentligen inte ha fler barn efter min yngsta, men sen gick åren och då ville man mer å mer ha en lite sladdis.
  • JS85

Jag verkade ha tappats bort i BF listan, fyller i igen.

BF JUNI 2012

1. [Kia82, 4:e barnet, pojke enl UL]
    2.
    3.höstflickan 3 barnet Flicka enl fvp.
    4. [ JS85, 2:a barnet ]
    5. [Butterflie, 3:e barnet. Flicka enl UL]
    6. [TereseL, 3:e barnet, pojke enl UL]
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. [Ann Lis, 6:e barnet]
    14. [Apelsin81, 1:a barnet,]  [LottisT83, 2:a barnet, flicka enl UL]
    15.
    16.
    17.
    18. [Julia82, 1:a barnet]
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27. [plutten02, 3e barnet]
    28.
    29.
    30.
    31.

• JS85

Vecka 33 nu, har haft prematura sammandragningar sen v 20, sjukskriven sen vecka 25. Så denna graviditet har inte varit en dans på rosor direkt. Jätte tråkigt att behöva gå hem så tidigt då jag egentligen ville jobba så länge det bara skulle gå. Men men.

Fick även besöka Kalmars förlossning under långfredagen (åkte till Öland över påskhelgen)
    delar av slemproppen började släppa under natten till fredagen, så det var bara att åka in under morgonen...
    Tappen är påverkad, så vi får se hur länge bebis vill ligga kvar=)

Jag har sd även vid vila, så det är inte så mycket jag kan påverka....
    Någon som har liknande?

• Höst flickan
    JS85 skrev 2012-04-12 15:13:55 följande:
    Vecka 33 nu, har haft prematura sammandragningar sen v 20, sjukskriven sen vecka 25. Så denna graviditet har inte varit en dans på rosor direkt. Jätte tråkigt att behöva gå hem så tidigt då jag egentligen ville jobba så länge det bara skulle gå. Men men.

Fick även besöka Kalmars förlossning under långfredagen (åkte till Öland över påskhelgen)
    delar av slemproppen började släppa under natten till fredagen, så det var bara att åka in under morgonen...
    Tappen är påverkad, så vi får se hur länge bebis vill ligga kvar=)

Jag har sd även vid vila, så det är inte så mycket jag kan påverka....
    Någon som har liknande?
    oj.....
    skönt att du ändå är så pass långt gången
    Butterflie skrev 2012-04-12 14:34:42 följande:
    Ja okej, men då förstår jag ju, men grattis till erat lilla mirakel =) det är nästan som om det är menat att bli då ju =)

Min yngsta fyller 6 i sep och min äldsta fyllde 7 i feb, så det är 18mån emellan dem.
    Ville egentligen inte ha fler barn efter min yngsta, men sen gick åren och då ville man mer å mer ha en lite sladdis.
    Då vet du hur det är med kidds tätt ......
    Nu kommer du få massa hjälp av små mammorna sött!!
    Min 6 åring kommer bli en riktig liten mini mamma, medans tvååringen kommer bli galet svartsjuk......hon är redan det med 6 åringen...så det blir ingen dans på rosor.

Jag kommer ha sen avnavling.
    Om jag hinner säga det el tänka det dvs....vill även ligga en hel del i badet innan plutt kommer.
  • Butterflie
    Höst flickan skrev 2012-04-12 15:34:40 följande:
    Då vet du hur det är med kidds tätt ......
    Nu kommer du få massa hjälp av små mammorna sött!!
    Min 6 åring kommer bli en riktig liten mini mamma, medans tvååringen kommer bli galet svartsjuk......hon är redan det med 6 åringen...så det blir ingen dans på rosor.

Jag kommer ha sen avnavling.
    Om jag hinner säga det el tänka det dvs....vill även ligga en hel del i badet innan plutt kommer.
    Ja då, fast min yngsta var så snäll, grät aldrig och sa inte ett pip typ, så fort hon lärde sig krypa så hade hon full sjå med sitt medans storasyster var som en igel.. Fast de e rätt avis på varandra nu ist och slåss om allt, men de e ju som dag å natt med så..
    Tror inte lillasyster har förstått ännu, visst hon vill ha en lilla syster som heter rosmarie, vilket hon inte får men mer än så är det inte. Storasyster är med och grejar, bäddade spjälsängen med mig och vek in kläderna =)

Avnavling?
  • Höst flickan

Jag svarade på ett inlägg lite över våra, om sen el vanlig avnavling, dvs att dom låter bli att klippa navelsträngen direkt, det kallas sen avnavling, då hinner barnet få i sig lite viktiga "saker" typ

Min sexåring är fullt medveten om vad som komma skall, men hon har ju varit med förr

• Solstorm

JS85: Jag har inte riktigt haft det som du. Eller jag har inte varit sjukskriven. Däremot har jag haft en del sammandragningar. En kväll kom dom så pass regelbundet och även i vila att jag åkte in till förlossningen. Dom tog CTG som var helt ok. Sen kollade dom tappen också men den var opåverkad som tur var. Det här var i vecka 26. Nu är jag i vecka 33 och det har lugnat sig för min del. Men jag vet hur obehagligt och läskigt det kan vara. Jag håller tummarna för att din bebbe stannar kvar några veckor till!

BF JUNI 2012

1. [Kia82, 4:e barnet, pojke enl UL] 
    2.
    3.höstflickan 3 barnet Flicka enl fvp.
    4. [ JS85, 2:a barnet ]
    5. [Butterflie, 3:e barnet. Flicka enl UL], Solstorm, 1:a barnet, Flicka enligt UL
    6. [TereseL, 3:e barnet, pojke enl UL]
    7. 
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. [Ann Lis, 6:e barnet]
    14. [Apelsin81, 1:a barnet,]  [LottisT83, 2:a barnet, flicka enl UL] 
    15.
    16.
    17.
    18. [Julia82, 1:a barnet]
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27. [plutten02, 3e barnet]
    28. 
    29. 
    30. 
    31.

• Butterflie
    Höst flickan skrev 2012-04-12 15:52:22 följande:
    Jag svarade på ett inlägg lite över våra, om sen el vanlig avnavling, dvs att dom låter bli att klippa navelsträngen direkt, det kallas sen avnavling, då hinner barnet få i sig lite viktiga "saker" typ

Min sexåring är fullt medveten om vad som komma skall, men hon har ju varit med förr
    jaha då fattar ja, nej det där visste ja inte ens om.. men iof har de inte klippt navelsträngen direkt med mina.. Min yngsta var så kort så henne fick ja bara upp på magen så fick be dem klippa efter tag för ja ville ha henne på brösten
  • TereseL

Idag på yngsta dotterns dagis kommmer en treårig kille fram och lägger en leksak på min mage medan jag står i hallen och väntar. Han sa att jag hade en bra leksakshylla.

Och moments later, när jag hämtade äldsta dottern på skolan kom det fram ett gäng av hennes kompisar.
    -Hur många bebisar ska du ha?!? Det ser ut som om det är FYRA STYCKEN där inne.

Tack, barn, tack. Jag har bara SJU VECKOR kvar. (Var ska detta sluta? Hehe)

Av barn och fulla får man höra - enbart skitsnack och lögner, right?  

www.babydjungeln.se/ <-- Min väninnas tipsblogg för gravida samt föräldrar med barn 0-3 år
  • Butterflie
    TereseL skrev 2012-04-12 16:41:24 följande:
    Idag på yngsta dotterns dagis kommmer en treårig kille fram och lägger en leksak på min mage medan jag står i hallen och väntar. Han sa att jag hade en bra leksakshylla.

Och moments later, när jag hämtade äldsta dottern på skolan kom det fram ett gäng av hennes kompisar.
    -Hur många bebisar ska du ha?!? Det ser ut som om det är FYRA STYCKEN där inne.

Tack, barn, tack. Jag har bara SJU VECKOR kvar. (Var ska detta sluta? Hehe)

Av barn och fulla får man höra - enbart skitsnack och lögner, right?  
    hihi ja barn de har fantasi, gulliga e dem..
    jag skaffade min en rosa onepice bara för å ha hemma, då sa min kusin på 3år att ja såg ut som nasse i nalle puh hihi..
    De har massa roliga kommentarer för sig ^^ och de är ju som sagt väldigt ärliga.
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?