• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Kia82
    Butterflie skrev 2012-04-11 20:04:51 följande:
    jag har legat strax under översta strecket hela tiden men nu låg ja i mitten ist, men han sa att det inte e någonfara så länge det inte är så 3ggr i rad.
    Nu ska ja inte dit förens om 3 veckor igen.

Vilken vecka var du i nu igen, e så många att komma ihåg haha
    Jag ligger mitt emellan mittersta och översta strecket. Imorgon går jag in i vecka 34 och jag tror att mitt nästa bm-besök var den 26/4 så jag hinner nog växa lite till tills dess.
  • Julia82

Framsteg, tack för dina svar! 

Det som får mig att tveka till K-vitaminsprutan (som alla bebisar som föds får automatiskt utan att föräldrarna blir tillfrågade) är att jag läst och hört endel negativt om den. Ni kan själva läsa om det här:

http://www.alternativjournalen.se/obesprutat/kvitaminet-3467767

http://www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/sluta-bespruta-spada-barn-kronika-september-2010

Jag har inte bestämt mig än, det är ett svårt beslut. Men mina tankar lutar åt att avstå från sprutan om förlossningen går bra och bebisen mår bra. Men jag har ett tag till att fundera och läsa på om för och nackdelarna.

Sen har jag även bestämt mig för att propsa på sen avnavling, i Borås där jag ska föda är dom tydligen väldigt snabba med att klippa navelsträngen. Jag vill vänta minst 5-10 minuter så att allt blod med viktiga stamceller hinner föras från moderkakan till bebisen innan dom klipper. Har ni andra funderat på det??     

• Solstorm

Hej alla!

Hoppas ni mår bra! Får jag hoppa in här på ett hörn? Jag väntar första barnet, bf 5 juni. Är nu i vecka 33 och längtar sönder mig.
    Jag måste bara fråga, är det någon annan som har väldigt svårt att hitta bekväma sovställningar på nätterna? Nu senaste veckan känns det som att mina lungor+ alla andra organ trycks upp i huvudet när jag ska ligga ner. Obehagligt men kanske inte så ovanligt? Hur är det för er?
    I övrigt har det varit en relativt lätt graviditet. Det enda riktigt jobbiga är att jag oroar mig något så grymjävligt för att något ska gå fel. Ni vet, att något händer i magen, att jag ska föda för tidigt, att bebisen är sjuk osv. Fy det tar så på krafterna!
    Är det någon som känner igen sig? Hur fasiken slappnar man av och njuter av att vara gravid? 

• Höst flickan

hej

Här är en till som väntar triss i prinsessor
    bf den 3 juni.

Mår ok....lite illamående, o har oxå svårt med skön liggställning på natten.
    trött..äter Niferex.....järnet har dock stigit, men jag är ändå trött, kanske för att lill bråkar i magen om nätterna.

hej hopp

• Butterflie
    Tänkte vi kunde uppdatera listan lite, är så många nya som kommit in =)
    vet inte om ja hittade den nyaste, men Julia kan du inte lägga den i ts så e det lättare att hitta den och att du uppdaterar den  =)

BF JUNI 2012

1.
    2.
    3.
    4.
    5. [Butterflie, 3:e barnet. Flicka enl UL]
    6. [TereseL, 3:e barnet, pojke enl UL]
    7. [Kia82, 4:e barnet, pojke enl UL]
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. [Ann Lis, 6:e barnet]
    14. [Apelsin81, 1:a barnet,]  [LottisT83, 2:a barnet, flicka enl UL]
    15.
    16.
    17.
    18. [Julia82, 1:a barnet]
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27. [plutten02, 3e barnet]
    28.
    29.
    30.
    31.
  • Höst flickan

BF JUNI 2012

1.
    2.
    3.höstflickan 3 barnet Flicka enl fvp.
    4.
    7. [Kia82, 4:e barnet, pojke enl UL]
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    15.
    16.
    17.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Butterflie
    Höst flickan skrev 2012-04-12 10:50:34 följande:
    hej

Här är en till som väntar triss i prinsessor
    bf den 3 juni.

Mår ok....lite illamående, o har oxå svårt med skön liggställning på natten.
    trött..äter Niferex.....järnet har dock stigit, men jag är ändå trött, kanske för att lill bråkar i magen om nätterna.

hej hopp
    Myspys =) trodde vi skulle ha en liten kille men hepps.. men e lika glad för det =) är en trygghet att få en flicka till, man vet hur det går till.
    Vet när ja satt barnvakt åt en 3åring och så skulle han på toa.. jaha tänkte ja hur ska det här gå till nu då det lär ju komma på hela golvet, men hepps han tryckte bara ner grejen så vart det fixat hihi ^^

Äter också järntabletter fast duroferon, min bm sa att den sorten var lika bra fast billigare.
    hade 103 när de testade igår så det har inte gått ner värdena men inte blivit bättre heller..

Fostervattensprov? Gjorde inte det ont? Å får man fråga varför? e lite nyfiken utav mig hihi
  • Kia82
    BF JUNI 2012

1. [Kia82, 4:e barnet, pojke enl UL]
    2.
    3.höstflickan 3 barnet Flicka enl fvp.
    4.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    15.
    16.
    17.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    28.
    29.
    30.
    31.
  • Höst flickan
    Butterflie skrev 2012-04-12 11:08:59 följande:
    Myspys =) trodde vi skulle ha en liten kille men hepps.. men e lika glad för det =) är en trygghet att få en flicka till, man vet hur det går till.
    Vet när ja satt barnvakt åt en 3åring och så skulle han på toa.. jaha tänkte ja hur ska det här gå till nu då det lär ju komma på hela golvet, men hepps han tryckte bara ner grejen så vart det fixat hihi ^^

Äter också järntabletter fast duroferon, min bm sa att den sorten var lika bra fast billigare.
    hade 103 när de testade igår så det har inte gått ner värdena men inte blivit bättre heller..

Fostervattensprov? Gjorde inte det ont? Å får man fråga varför? e lite nyfiken utav mig hihi
    Hej
    jag trodde oxå på en pojk, men icke, en till prinsessa min bror har oxå tre tjejer, så varför bryta ett bra konsept?
    O som du säger, man vet ju vad det handlar om lite o så kan dom två yngsta dela rum ett tag  oxå..allt är ju redan rosa/lila typ
    Min yngsta kommer vara två prock när denna kommer, konstigt nog är det samma bf datum på dom.......
    o min äldsta kommer fylla sex år.

Jag valde fvp pga av min ålder o att detta barn inte var planerat alls...har två IVF barn innan, (provrörsungar) så detta är lite ett "mirakel"...o jag ville vara lite på min säkra sida om att det inte var några kromosom fel.
    Funderade en del på Abort nämligen oxå..men klarade inte av att göra det, så nu blir det en tredje tjej

Hur gamla är dina barn?
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?