• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • TereseL

Haha ja, ingen pardon eller censur där inte! Flört

www.babydjungeln.se/ <-- Min väninnas tipsblogg för gravida samt föräldrar med barn 0-3 år
  • Kia82

Min yngsta dotter kallar mig tjockis-mamma, det är liksom mitt nya nick nu för tiden, inte "mamma" utan bara "tjockis-mamma".
    Fick frågan av damen i affären nu nyss när det var dags och hon tyckte nog att min mage såg liten ut för hon höjde på ögonbrynen och såg förvånad ut när jag sa att det bara var 7 veckor kvar. Jag som själv tycker att jag fått en ganska så stor mage nu men men, jag är ju lång så andra uppfattar kanske inte den som lika stor som jag själv. Vissa får ju gigantiska magar men någon sådan har jag aldrig fått men det ska man kanske vara glad för eftersom magen försvinner ganska snabbt sen.

• TereseL
    Höst flickan skrev 2012-04-12 17:24:42 följande:
    Underbara ungar nästan jämnt
    Hehe ja, _nästan_ alltid ja
    Kia82 skrev 2012-04-12 17:52:13 följande:
    Min yngsta dotter kallar mig tjockis-mamma, det är liksom mitt nya nick nu för tiden, inte "mamma" utan bara "tjockis-mamma".
    Fick frågan av damen i affären nu nyss när det var dags och hon tyckte nog att min mage såg liten ut för hon höjde på ögonbrynen och såg förvånad ut när jag sa att det bara var 7 veckor kvar. Jag som själv tycker att jag fått en ganska så stor mage nu men men, jag är ju lång så andra uppfattar kanske inte den som lika stor som jag själv. Vissa får ju gigantiska magar men någon sådan har jag aldrig fått men det ska man kanske vara glad för eftersom magen försvinner ganska snabbt sen.
    Hehe de höjer på ögonbrynen över mina 7 veckor också, men det är nog av rakt motsatt anledning.
    Jag är rätt kort (159) och smal, så enda alternativet för mage och bebis att ta vägen verkar liksom vara framåt. Jag har en rejäl strutmage kan jag säga...  Och det har jag haft båda gångerna innan också.
    Min mage följer SF-kurvan, men i kontext till min litenhet i övrigt så blir alltså även en normalstor mage att se gigantiskt sprickfärdig ut...

Så var du glad ja, det ty 
    www.babydjungeln.se/ <-- Min väninnas tipsblogg för gravida samt föräldrar med barn 0-3 år
  • TereseL

Hm. Lyckades slinta med tummen och skicka iväg innan jag var färdig.

Var du glad ja Större delen av min mage försvinner relativt snabbt också, men delade magmuskler gör att den alltid kommer puta lite och att jag ska undvika sit-ups osv. Mkt planka-stående blir det...  

• Ann Lis

Va ni skriver mkt kul!!!!

Och några nya har tillkommit va roligt!!

Gick in i v32 idag, så ett litet steg närmare nu då...

Idag har vi firat våran minsting som fyller 5 år idag uj va tiden går fort tyckte nyss jag fick han på mitt bröstHjärta  Älskade älskade ungar!!!

Jag har haft en hel del sammandragningar men ingen regelbundenhet och vissa har gjort ont medans vissa  inte gör ont alls, men livmodern tränar ialla fall för fullt!!!!    

Längtar sååååååååååååååååååå mkt tills bebis ska komma ut!!!            

• Kia82
    TereseL skrev 2012-04-12 18:16:30 följande:
    Hehe ja, _nästan_ alltid ja

Hehe de höjer på ögonbrynen över mina 7 veckor också, men det är nog av rakt motsatt anledning.
    Jag är rätt kort (159) och smal, så enda alternativet för mage och bebis att ta vägen verkar liksom vara framåt. Jag har en rejäl strutmage kan jag säga...  Och det har jag haft båda gångerna innan också.
    Min mage följer SF-kurvan, men i kontext till min litenhet i övrigt så blir alltså även en normalstor mage att se gigantiskt sprickfärdig ut...

Så var du glad ja, det ty 
    Ja det är ju så olika hur man ser ut, jag är ju nästan 1,80 m så mina bebisar får ju ganska gott om plats på längden men jag följer ju ändå sf-kurvan.
  • Butterflie
    Kia82 skrev 2012-04-12 17:52:13 följande:
    hihi, ja den kommentaren har man fått här med, eller mer men mamma vad tjock om magen du blivit! Fast hon menar väl mer att den är stor och säger även ofta att vilken fin mage du har.
    I början så hade man ingen mage alls och då sa hon ist att ja men mamma du har ingen mage å man måste ha mage om man har bebis i den, fast 'finaste' kommentaren var nog: Åh mamma nu har du nästan lika stora tuttar som Maria (bonusmamman).
    Jaha tack för den televerket! hihi
  • Kia82
    Butterflie skrev 2012-04-13 08:28:31 följande:
    hihi, ja den kommentaren har man fått här med, eller mer men mamma vad tjock om magen du blivit! Fast hon menar väl mer att den är stor och säger även ofta att vilken fin mage du har.
    I början så hade man ingen mage alls och då sa hon ist att ja men mamma du har ingen mage å man måste ha mage om man har bebis i den, fast 'finaste' kommentaren var nog: Åh mamma nu har du nästan lika stora tuttar som Maria (bonusmamman).
    Jaha tack för den televerket! hihi
    Hahaha, dem kan vara för goa de små.
  • Kia82

Igår var jag konstant trött och sov ett par timmar på dagen men sen när jag skulle lägga mig på kvällen så blev det tvärstopp, trots att jag var så trött så kunde jag inte slappna av och somna. Såklart så vaknade den lille och låg och sprallade för fullt och jag fick halsbränna, sammandragningar oh var uppe och kissade fyra gånger och spydde galla innan jag till slut efter mycket om och men hittade en hyffsat skön sovställning. Fy fasiken så jobbigt det var. Känner nu att jag hade behövt några timmars sömn till inatt så det får väl bli en powernap här sen, hade tänkt att pallra mig iväg och handla lite också och se om jag hittar några fler amningstoppar för nu börjar det ju att närma sig med stormsteg. Vecka 34 idag.

Några tips på middagsmat inför helgen för här står det helt still??

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?