• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Cherish

Och här är det en till som dragit på sig en förkylning :/ Känner mig inte alls kry idag. Ont i halsen, snuvig, huvudvärk, feber och känner mig allmänt sjuk i hela kroppen...Hoppas på att må bättre i morgon...har lovat dottern tidigare i veckan här att vi ska ha mysdag när pappa jobbar och gå på bio :) krya på er tjejer!

• TereseL

Krya på er alla krassliga töser här i tråden!

Senaste 1,5 dygnet kan sammanfattas med S A M M A N D R A G N I N G A R. Förvånad Urk.
    Men jag lär ju ha världens mest vältränade förlossnignsmuskler sen när det väl ska hända på riktigt  

www.babydjungeln.se/ <-- Min väninnas tipsblogg för gravida samt föräldrar med barn 0-3 år
  • Ann Lis

Hej på er nu tycker jag att det va dåligt med liv i denna tråden, hur går det med förlylningar och sammamdragningar mm, här snoras det fortfarande men är på bättringsvägen i alla fall..

Har endast haft riktiga förvärkar 1 ggn  denna grav  men det kommer nog närmare BF jag brukar då få ganska mkt av den varan har än så länge bara smärtfria sammandragningar ofta. foglossningen  går upp och ner med sina bättre och sämre dagar  igår var det en bättre dag.

Liten sprallar på som tusan i magen speciellt när jag ligger på  rygg.  Är era livliga än eller har det lugnat ner sig?

Idag har jag 51 dagar kvar till BF. Hur många dagar har ni kvar?    

• Kia82

Hej-hopp!

Min förkylning har blivit värre igen och jag dras även med huvudvärk, irritation i ögonen från och till, ont i öronen, förmodligen är det förkylningen som sätter sina spår överallt.

Jag har haft mycket förvärkar och massor med vanliga sammandragningar den här helgen. Satt i soffan igårkväll och hade det jobbigt och då kom minnena av förlossningsvärkarna fram igen. Mannen min känner sig otillräcklig och vill hjälpa till men det finns tyvärr inte så mycket han kan göra annat än att avlasta med de andra barnen och med hemmet när jag inte orkar. Jag är fruktansvärt trött och sover middag varenda dag så det var en himla tur att jag kunde sluta jobba tidigare än vad som egentligen var tänkt ifrån början.

Den här lille sprallar också för fullt när man lägger sig på rygg speciellt ja. Jag tycker att han är mer livlig nu än vad han varit förut.

Idag är det 39 dagar kvar till bf, vilket är hyffsat nära men samtidigt känns det väldigt drygt då jag är så himla trött på att vara gravid nu och den lille är välkommen att kika ut när helst han känner för det.

• Ann Lis

Meen fy farao, det räcker gott och väl med att vara gravid, är nog så jobbigt sen förkylning på de! Nej fy!

Hoppas du blir bättre snart, så du hinner sammla kraft tills förlossningen börjar! 

Jag tycker också att liten är mkt spralligare nu än förrut ville minnas att det blev lugnare mot slutet men icke sa nicke! ;)

Jag sover också varje dag är såå sjukt trött nu, hela kroppen skriker nu räcker det, men ändå är det  lång tid kvar, undrar hur jag ska ha kraft att orka.....

Jag såg på förlossning på tv:n i morse och kom då på hur eländigt det är och hur ont det gör att föda barn, GHA!!!!! Jag fick ångest, började storböla och ville plötsligt inte vara med på detta längre!!!

Jag har grinat i tre dagar på raken nu, hormonerna tar knäcken på mig, hoppas verkligen att denna bebis kan tänka sig att komma lika tidigt som förra, men skulle inte förvåna mig om jag går över flera veckor bara för det, då tror jag i alla fall att jag dör!!!          

• Kia82

Ja man tycker liksom att nu får det vara bra, det är väl inte meningen att man ska gå med dubbelt upp, dels graviditetskrämpor och tyngden i sig att vara gravid och sen också alla dessa förkylningar och andra nedsättningsförmådor. Gah! Jag blir tokig!!!

Jag har sovit 2,5 h på soffan idag igen, det känns som att min dygnsrytm är helt knäpp men det blir det ju mer eller mindre sen också när den lille anlänt.

Ja det är hemskt att titta på förlossningar nu när man börjar att närma sig och inse att sådär kommer man själv att ligga om lite drygt en månad men samtidigt så kan jag inte låta bli för det är så häftigt att föda barn.

Det där med hormonerna hör ju till men är skitjobbigt, jag är likadan som dig från och till. Tårarna kan komma ifrån ingenstans och sen hålla i sig rejält. Jag gick också och bölade som en lite unge för någon vecka sedan, tyckte så synd om mig själv och tankar som att sambon kommer att lämna mig om jag inte går ner i vikt snabbt sen, ungarna hatar mig för dem lyder inte, vad har vi gett oss in på som skaffar ytterliggare ett barn nu när de andra (äntligen) börjar att bli lite självständiga? Jag kunde t.o.m börja böla för att jag inte orkade att bädda sängen eller ta hand om tvätten på några. Hormonerna gör en verkligen helt cocco och till värsta känsliga nervvraket.

• Ann Lis

Jaa!!  De är sant!!  Usch va jag  får för mig saker nu under graviditeten som man blir knäckt av och grina över haha!!

Ja varför utsätter man sig för detta igen!!!???

Kan ju inte heller låta bli att se på förlossningar det är ju så farsinerande livets höjdpunkt,(fast inte när man är höggravid, då är det ångest att se på det).     

• Solstorm

Hej tjejer!

Hoppas allt är ok med alla! En fråga: Jag är nu i vecka 34 (33+5). Har under helgen haft sjukt mycket sammandragningar! Dom gör inte ont men är nog så jobbiga ändå. Upplever också att det liksom drar långt ner i magen...som att något töjs ut. Det här är första barnet för mig så jag känner mig så osäker på vad som är normalt. Har pratat med förlossningen på telefon och barnmorska där sa att så länge som dom inte börjar göra ont så är det ingen fara. Antar att jag får försöka lyssna på henne. Min fråga är nu: Är det någon annan härinne som besväras av mycket sammandragningar?

En annan fråga: Har bestämt mig för att föda på BB Stockholm. Nu när jag pratade med barnmorska där så sa hon att dom inte stoppar värkar efter v 34+0. Jag trodde att man försökte stoppa en förlossning fram till vecka 36 i alla fall. Hur är det där ni ska föda?

Ha det gott allihopa! 

• Butterflie

Hej allihop..
    Har sluppit alla förkylningar.. Tycker synd om er som måste stå ut med dem!

Ryggen värker dock fortfarande, var ju på Gekås igår å det var ingen höjdare för varken rygg eller hälar.. Satt med tårar i ögonen hela vägen hem =( Men det var de allt värt =) bebisväskan är packad och klar nu.

Tycker inte bebis blivit mer aktiv men däremot känns de som om magen blivit för liten och att det stramar överallt.. Gör svinont när bebis trycker ut foten eller armen å den ska envisas med att göra det på sidan, där tröjsömmen sitter.

• Javisst

Solstorm, jag har haft prematura sammandragningar sedan v. 26. Varit sjukskricven 50% sedan v. 27 då jag även fick förvärkar på kvällen om jag haft mycket sd under dagen. Men det är rätt som förlossningen säger, så länge de inte gör ont är det ingen fara, dock vet jag att även om det inte gör ont är det obehagligt och jobbigt! Jag var inne v. 30 för att se så inte tappen var påverkad, men det var den inte Mina sd har blivit mycket bättre sedan jag blev sjukskriven men nu hat det blivit lite värre igen, men det är nog bara för att det nu är dags att börja träna inför förlossningen

Gravid vecka 35, bf 4 juni.
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?