• Javisst

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag följs gärna åt med er nu mot slutet Är nu i v 34 med BF 4 juni, första barnet.

Jobbar sedan ett par veckor tillbaka endast halvtid pga mycket sammandragningar. Har även sökt och fått beviljad havandeskapspenning men valt att inte ta ut något ännu, tycker det är skönt att komma till jobbet och träffa kollegorna ett par timmar om dagen.

Är det bara jag som tycker det känns helt overkligt att det är så kort tid kvar?! Vi har försökt få barn i 2 ½ år och har tre missfall i bagaget men så nu snart är vi föräldrar! Det känns jätteoverkligt och väldigt, väldigt konstigt. Njuter av magen och sparkarna, känns nästan lite sorligt att den här tiden är snart förbi...  

På fredag ska jag till BM igen och mäta magen då den inte växt enligt sin kruva de senaste veckorna. Har hela tiden legat över översta kurvan men nu har jag halkat ner mellan "mellankurvan" och "överkurvan". Om magen inte växt sedan sist ska vi på TUL. Vore kul att se lillan en gång till men det vore såklart skönt om allt såg bra ut på fredag!

Gravid vecka 34, bf 4 juni.
  • Javisst

Stort tack för välkomnandet!

Butterfly, jag var på UL i vecka 30 senast för att kontrollera så inte mina sammandragningar påverkat tappen och redan då var hon stor! Jättestor skillnad mot RUL i vecka 20 när hela bebisen fick plats på skärmen på en gång, nu fick man istället ta en del i taget, hihi

Skönt att höra att jag inte är ensam om overklighetskänslan och viljan att tiden ska sega sig fram. Ska försökta njuta så mycket det bara går nu de sista veckorna {#emotions_dlg.flower}

Kia82, jag har nu i vecka 34 lagt på mig 12 kg. Nu senaste tiden har jag gått upp runt ett kg i veckan så fortsätter det såhär slutar jag på runt 20kg. Jag hoppas det lugnar ner sig, hade varit skönt att slippa gå upp över 15.

Gravid vecka 34, bf 4 juni.
  • Javisst

Solstorm, jag har haft prematura sammandragningar sedan v. 26. Varit sjukskricven 50% sedan v. 27 då jag även fick förvärkar på kvällen om jag haft mycket sd under dagen. Men det är rätt som förlossningen säger, så länge de inte gör ont är det ingen fara, dock vet jag att även om det inte gör ont är det obehagligt och jobbigt! Jag var inne v. 30 för att se så inte tappen var påverkad, men det var den inte Mina sd har blivit mycket bättre sedan jag blev sjukskriven men nu hat det blivit lite värre igen, men det är nog bara för att det nu är dags att börja träna inför förlossningen

Gravid vecka 35, bf 4 juni.
  • Javisst

Just ja, glömde ju... Fråga din BM om du får lämna urinprov då mycket sd kan även vara ett tecken på en urinvägsinfektion. Jag hade inte UVI men GBS så kag fick äte antibiotika i två veckor och då blev sd lite bättre (ska även få dropp med antibiotika vid förlossningen, men det har med GBS-en att göra och inget med själva sammandragningarna).

Gravid vecka 35, bf 4 juni.
  • Javisst

ThereseL, jag känner likadant! JA, det är tungt och jobbigt nu men jag vill verkligen gå tiden ut, älskar att känna sparkarna från lillskruttan och vill inte att det ska vara över än. Detta är dock, till skillnad från dig , mitt första barn men det tog lång tid att "tillverka" henne Njuter så mycket det bara går och hoppas hon stannar kvar några veckor till (är nu i vecka 37).

Butterfly, usch vad trist med namnet, om jag var du hade dock tagit namnet ändå!

• Javisst

Lycka88, jag tänker ha kudde eftersom min mamma rekomenderade det (jobbar på BVC) då de kan få platta huvuden annars. Dock finns det vissa modeller hon ibte tyckte var bra, vet dock inte vilka.

Gravid vecka 37, bf 4 juni.
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?