• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-04-27 10:25:07 följande:
    Butterflie: Just nu är han truck/lastmaskinförare men han har mkt i bagaget han startade ett eget företag för  1 1/2 år sedan som han fortfarande driver men i mindre omfång , där gör han allt möjligt hyr ut sig inom diverse områden bla, som slaktare, sen har han en vedmaskin som han åker runt med i gårdarna och tar hand om veden åt folk den är rätt så nyinköpt, han var inhyrd på dessa företag som han är på nu till och börja med, men sen ville dom anställa honom om han skulle vara kvar där så firman som gick väldigt bra ett tag  ligger lite vilande och han  jobbar  efter jobbet och på helgerna med den.
    En alltiallo kille då, men då har han en massa erfarenhet vilket gör honom väldigt eftertraktad =)
    Ja håller tummar å tår, men tror inte det blir några som helst problem att hitta annat =)
  • amanda02

En till fet-förkyld här, det är andra gången på en månad! Näsan bara rinner så att man knappt kan vara bland folk, och lock för båda öronen... Är det vanligt att få sämre immunförsvar under grav eller? Har haft tre rejäla förkylningar, medan sambon seglar fritt trots att jag snorat ner hela lägenheten och säkert inte varit den mest hygieniska (orka tvätta händerna femtio gånger om dagen...)

• amanda02

En plötslig tanke: tänk om man är så här förkyld under förlossningen, då kan man ju inte andas genom näsan! Då kan man ju glömma alla föresatser att andas sig igenom smärtan...

• Kia82
    amanda02 skrev 2012-04-27 14:37:00 följande:
    En till fet-förkyld här, det är andra gången på en månad! Näsan bara rinner så att man knappt kan vara bland folk, och lock för båda öronen... Är det vanligt att få sämre immunförsvar under grav eller? Har haft tre rejäla förkylningar, medan sambon seglar fritt trots att jag snorat ner hela lägenheten och säkert inte varit den mest hygieniska (orka tvätta händerna femtio gånger om dagen...)
    Jag har haft nedsatt immunförsvar (läs icke existerande) under alla mina graviditeter och har dragits med den ena förkylningen efter den andra. Med mitt första barn var jag helt igenkorkad i bihålorna bara några dagar innan hon skulle födas men när det väl var förlossningsdags var det lugna pucka och alla spår av snuva var borta. Det är bara att hålla tummarna för att förkylningen har gett med sig till dess, i annat fall får man ha nässpray och en bunke näsdukar till hands. jobbigt.Tungan ute Tyvärr har inte min gubbe haft samma tur att slippa bli smittad utan han har också snorat som bara den, däremot har barnen klarat sig bra.
  • Ann Lis

Kia82: Ja med ny pappa så kan det ju bli något helt annorlunda snart v 36 wow vill oxå va där  helt färdigbakad snart jue!!

amanda02 : det är mkt vanligt med nedsatt immunförsvar under grav jag har varit sjuk nästan hela min grav nu!

Butterflie: Ja han är en riktig alltiallo har gjort mkt och är inte rädd att prova nya saker, så det löser sig nog    

• TereseL

Tack hörrni

Kia82: Krya på dig! Låter inte kul alls :-/

Amanda02: Krya på dig också! Man kanske kan nässpraya sig igenom en förlossning?

Ann-Lis: Hoppas han hittar ett långvarigt jobb snart *hålla tumme* Men gå inte och oroa dig för när du kommer att föda osv. Bara dumt. Antingen oroar du dig i onödan, och det är ju dumt. Och även om det nu skulle bli så att du föder just precis de veckorna, så kan ju varken du eller han eller bebis göra något åt det, så alltså är all oro helt i onödan

www.babydjungeln.se/ <-- Min väninnas tipsblogg för gravida samt föräldrar med barn 0-3 år
  • KnytetsMamma

Hittade denna tråd idag, vi väntar vårt första barn 5 juni så det är ju  mindre än 6 veckor kvar, häftigt och spännande men samtidigt lite läskigt, man har ju ingen aning om vad det innebär att få barn. Men vi är så lyckliga och längtar efter vårt lilla Knyte.

Var hos BM i onsdags och hon kände för första gången hur Knytet ligger, den ligger med huvudet nedåt men inte fixerad ännu. Dock trodde hon inte att den kommer vända sig  med tanke på att det är rätt trångt där inne hos en förstföderska. Bara att hoppas att hon har rätt. Alla andra värden var bra, blodtrycket var riktigt lågt, 90/65, men jag brukar ha lågt blodtryck så det var inget hon reagerade på.

Bifogar en bild på magen från i onsdags, v 35 (34+0). Börjar bli tungt och otympligt nu och större lär man väl bli.

Ha en skön fredag kväll och trevlig helg!! 
  • Cherish

Har oxå börjat känna mig riktigt otymplig bara de senaste dagarna. Nu är man verkligen höggravid :)!Magen känns enorm och blir andfådd av minsta lilla men ändå håller jag igång mkt. Svårt att ta sig upp ur säng och soffa vilket är lite småjobbigt när man blir sådär akutkissnödig! :) händerna har börjat att domna och likaså fötter och har jag suttit för länge så gör det nästan ont att gå och det värker i "muttan" :P Åka längre sträckor med buss eller bil går inte blir bara illamående plus får ont av att sitta så länge. Kan inte förstå att tiden gått så fort! Redan v 35! Det är ju inte klokt! :D

• Butterflie

Vilka fina magar ni har, å har ni ens gått upp nåt?
    Ni e så smidiga å fina i kroppen fortfarande, själv sitter ja här med världens kärringhandtag å ett arsle som bara hänger =(

Ne men lägger la upp en bild ändå, äsch de ska la va kärringhandtag när man har bebis i magen hihi

v.34 (22 april)

v.35 (25 april)
  • Ann Lis

Therese L : du har så rätt men oroar mig gör jag ändå utan att kunna styra över det, man är ju trots allt beroende av dessa penngar och det går ju en hel del när vi är så många redan och  så kommer det en till, utan penngar går det inge vidare :( . Men som sagt jag har en duktig karl så jag tror ju att det löser sig är ju bara de att OM bebis kommer när det är intr på nya stället så är det ju inge vidare att börja ett nytt ställe med att vara pappaledeig....

Butterflie: Va fiin du är syns inga handtag där inte, jag känner mig som en valross mot er andra i denna trådenTungan ute..

Knytets mamma: Jätte liten mage och jätte fin så klart!! Välkommen till tråden :)

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?