• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Cherish

Tack Kia82 för en bra beskrivning :) Förra gången var jag inte det minsta orolig, och när jag gått över tiden 15 dagar var jag mer än redo, då ville jag bara att bebisen skulle ut. Kommer kanske att ta det på samma vis denna gång när det närmar sig ännu mera. Går in i v 34 idag (33 fulla veckor). Hihi spännande Kia82! Då kan det snart vara dags! :D

• Tulpania

Hej på er, vill oxå hoppa in så här i sluttampen om det går bra =)

Har bf 2:a juni med vårat tredje mirakel!!!  Försöker njuta och ta det lungt fast jag längtar så hjärtat svider ibland, men så här nära har jag aldrig varit ;)

kram Linda      

• Butterflie

Hej alla, inte orkat skriva på ett tag..
    har så förbannat ont i ryggen nu mera, vet inte vart ja ska ta vägen samtidigt som krypningarna  vadern e jätte jobbiga =(
    Tänkte ju jobba fram tills bf men ne efter löningen så stannar ja nog hemma de sista veckorna, klarar inte av å bara stirra rätt in i väggen på jobbet å ha ont hela tiden =( Är nästan så man står med tårar i ögonen när kunderna kommer in.
    fick ingen hjälp på mvc heller, han kunde skicka mig till en sjukgymnast så jag fick en avlastningsgrej till magen men jag har inte tid för det då ja e ensam i butiken å ingen annan kan hoppa in.
    Min chef går inte heller med på att ja stänger i1h heller =/

Känner mig som en bitterfitta faktiskt =( Tur mina flickor får en att må så himla mycket bättre och ger en massa kärlek så man orkar med tillvaron om dagarna Hjärta

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-04-18 09:57:28 följande:
    Butterflie: Ja nog måste det gälla hela sverige, kanske det blir till sista april i framtiden eftersom det är för tidigt  den 15 april.

Ja dessa pengar jäkla skit!!! Men det ordnar sig alltid till slut är lite exra jobbigt att fundera på när man är gravid bara...

Idag skiner solen här oxå , inge mera snö nu tack!!      
    Skönt det =) Var lite orolig för resan ner till Ullared på söndag, står ju poliskontroller över allt hela veckan nu läste jag.. Men då har vi inget att oroa oss för =)

Ja pengar e faan skit, men ett måste i livet dock.. De gör en inte lycklig sägs de, men man e faan inte lycklig utan dem heller.
  • Ann Lis

Butterflie: Håller helt med dig, jag och sambon pratade om det senast idag att pengar inte gör en lycklig men nog underlättar det att ha dom och utan är man ju hur olycklig som helst!!

Fy tusan för att ha ont!!! Vet hur du känner dig, jag har nu under 2dagar inte haft så farligt ont i ryggen men  vissa dagar har det gjort så ont att jag gråtit flera ggr av att bara gå, helt handikappad har jag känt mig!

Skickar MASSOR med styrkekramar till dig!!{#emotions_dlg.flower}

Själv har jag åkt på ytterligare en dunderförkylning, hosta , ont i halsen, snor som forsar, ont i skallen feber nu på kvällen, har varit sjuk nästan hela denna grav , vi pratade om det idag jag och min ´BM, fy tusan, jag känner mig som självaste bitterfittan själv många ggr, men tycker att vi har rätt att göra det me, och dom som inte har förståelse för det har aldrig behövt känna detta....        

• Ann Lis

Ang bötern så tror jag inte du behöver vara orolig, men jag kan ju inte lova att det stämmer, utan jag hörde det ju på radion hoppas självklart de eftersom vi inte bytt på någon av bilarna än heller...

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-04-19 20:54:36 följande:
    Butterflie: Håller helt med dig, jag och sambon pratade om det senast idag att pengar inte gör en lycklig men nog underlättar det att ha dom och utan är man ju hur olycklig som helst!!

Fy tusan för att ha ont!!! Vet hur du känner dig, jag har nu under 2dagar inte haft så farligt ont i ryggen men  vissa dagar har det gjort så ont att jag gråtit flera ggr av att bara gå, helt handikappad har jag känt mig!

Skickar MASSOR med styrkekramar till dig!!{#emotions_dlg.flower}

Själv har jag åkt på ytterligare en dunderförkylning, hosta , ont i halsen, snor som forsar, ont i skallen feber nu på kvällen, har varit sjuk nästan hela denna grav , vi pratade om det idag jag och min ´BM, fy tusan, jag känner mig som självaste bitterfittan själv många ggr, men tycker att vi har rätt att göra det me, och dom som inte har förståelse för det har aldrig behövt känna detta....        
    Men uche =( Inge kul de där du.. hoppas innerligt det går över snart nu så du slipper va sjuk in i det sista! Man behöver alla krafter man kan få i slutet och när bebis har kommit =)

Myys de låter... när bebis har kommit hihi =)

Ne det e hemskt, hade inte ont med flickorna, men sen var ja yngre då och starkare i kroppen om det nu har nån betydelse.. Men kanske beror på det. har ial sluppit annan värk, kompisen lider ju av sammandragningarna just nu medans mina är helt smärtfria känner inte ens att ja har dem.
  • Ann Lis

Butterflie: Ja är det inte det ena så är det de andra, smärtsamma sammandragningar är inge kul de heller :(

Men helt krämpfri är det nog sällsynt att man är, tror dock  som du att det har lite med åldern att göra (och för mig många tidigare graviditeter)  jag har nämligen haft mera krämpor nu denna grav än med de andra:, värre foglossning, sämre imunförsvar, blödning i början av grav , smärtsamma förverkar  nu på slutet mm .Mina första 3 grav var helt okomplicerade och väldigt milda krämpor, sen har foglossningen blivit lite värre under  de två senaste men det är nog ganska naturligt eftersom kroppen är mer utsliten efter fler graviditeter sen mellan 4:an och 5:an skiljer det bara 10 mån och 4 dagar, men då kom 5:an nästan en månad tidigare han föddes i v 36+4. Jag blev gravid med 5:an när 4.an bara var 6-7 veckor så kroppen hade ju inte gått tillbaka till normalt läge alls då. Nu var det ju 5 år sedan sist så kroppen har ju fått vila och återhämtat sig men jag har ju  istället hunnit bli nästan 30 år....

Jag får vara nöjd ändå känner jag, eftersom det är  så många som har riktigt  jobbiga och  livshotande grav dom blir jätte sjuka och inlagda på sjukhus mm 

(fast det är inte lätt att tänka så när man själv mår piss!!)  

• Kia82

Det är skit med förkylningar och värk i kroppen, är själv också förkyld, har huvudvärk, är irriterad i ögonen, dras med en ständig halsbränna, mår illa och har nu börjat att få ont i ryggen igen, foglossningen ger sig också till känna oftare än förut. Skallen känns som deg, har blivit glömsk... Har såklart en massa möten, utvecklingssamtal osv inplanerat under de kommande veckorna.Rynkar på näsan
    Har så sjukt ont i ljumskarna och är stel när jag reser mig ur sängen, är sjukt trött på att ständigt springa på toaletten, ständigt vara trött men inte kunna sova ordentligt om nätterna. Måste säga att jag är väldigt glad för att jag inte jobbar nu så att man har chans att vila lite under dagarna annars hade jag blivit ett riktigt monster och inte orkat med någonting. Nu är det ju precis att man orkar med vardagssysslorna. 4-8 veckor kvar men tror inte att jag kommer att gå över så mycket. Vecka 35 idag eller imorgon?

Känner mig som en riktig bitterfitta jag med.

• Cherish

Butterflie: Låter jobbigt :/Förstår att u inte orkar när du har så ont :(

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?