Javisst skrev 2012-04-17 19:09:41 följande:
Jag följs gärna åt med er nu mot slutet

Är nu i v 34 med BF 4 juni, första barnet.
Jobbar sedan ett par veckor tillbaka endast halvtid pga mycket sammandragningar. Har även sökt och fått beviljad havandeskapspenning men valt att inte ta ut något ännu, tycker det är skönt att komma till jobbet och träffa kollegorna ett par timmar om dagen.
Är det bara jag som tycker det känns helt overkligt att det är så kort tid kvar?! Vi har försökt få barn i 2 ½ år och har tre missfall i bagaget men så nu snart är vi föräldrar! Det känns jätteoverkligt och väldigt, väldigt konstigt. Njuter av magen och sparkarna, känns nästan lite sorligt att den här tiden är snart förbi...
På fredag ska jag till BM igen och mäta magen då den inte växt enligt sin kruva de senaste veckorna. Har hela tiden legat över översta kurvan men nu har jag halkat ner mellan "mellankurvan" och "överkurvan". Om magen inte växt sedan sist ska vi på TUL. Vore kul att se lillan en gång till

men det vore såklart skönt om allt såg bra ut på fredag!
Grattis till bebisen efter allt kämpande!
Ja, det är helt sjukt kort tid kvar nu, tänk om bebisen bestämmer sig för att komma två veckor tidigare då har vi bara en månads väntan kvar nu.

Syskonen här hemma tycker att det borde bli dags nu och det är ett ständigt frågande om när han där inne ska komma ut, jag och mannen är alltså inte ensamma om att vara otåliga nu.

Känner precis som du att man kommer att sakna den lille i magen men samtidigt ska det bli skönt att bli sig själv igen, det känns som att jag har gjort mitt på barnafronten med fyra småttingar.
En riktigt jobbig sak är att man vaknar jättemånga gånger varje natt. Bortsett från de 3-4 nattliga toalettbesöken så tycker jag att jag är vaken i ett vilket måste innebära att jag vaknar till vid minsta lilla spark i magen eller så fort man ändrar ställning litegrann. Halsbrännan tar också kål på mig, har blivit en riktigt pillerknaprare av Novalucol. Har fått för mig att halsbrännehistorien måste vara en pojkgrej för det var likadant med förra sonen men inte alls i lika stor utsträckning med flickorna.
Hur mycket har ni andra gått upp nu? Jag vägde mig igår (vecka 34) och har sedan inskrivningen gått upp knappt 12 kg så jag kommer nog inte att gå upp mycket mer än vad jag gjort de andra gångerna då det varit 15-16 kg. Har dock en hel del vätska i kroppen främst benen framför allt på kvällarna. Mitt tidigare matbegär har nästan helt stannat av, är knappt sugen på mat längre och måste nästan tvinga i mig det och då är det lätt mat så som frukt, yoggi och cornflakes som är lättast att få ner och vatten att dricka. Varm mat och skräpmat som jag älskat under mina tidigare graviditeter går knappt att få ner.
Nästa vecka, tror att det var den 24/4 är det dags för bm-besök igen och det ska bli spännande att få veta hur stor man har blivit nu, midjemåttet har åtminstonne ökat en hel del.

Jag har tidigare legat mitt emellan mittenkurvan och den övre så det har varit normal ökning av sf-måttet.