• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Butterflie

Ann Lis..

Just nu går det många olika slags magsjukor. Sitter jämt läppar om det på dagis å i skolan. Så du kanske åkt på en annan variant.

Antar att man blir annorlunda med när mån e gravid å bebis trycker på allt.

Hoppas det snart går över, krya på dig massor.

• TereseL

Hoppas du kryar på dig Ann-Lis!
    Jag har också haft känningar i magen. Började i natt, mådde illa men inte tillräckligt för att behöva gå upp till toan.
    Sen i morse mådde jag bra och har så gjort hela dagen. Dock har jag sprungit en hel del på toa och varit både hård och motsatsen typ varannan gång. Hur fasen det nu går ihop...?
    (Vad skönt det är att vara gravid,då kan man få skriva och prata om sådana här naturliga saker utan att någon höjer nämnvärt på ögonbrynen, hehe).
    Sen nu på kvällskvisten har jag börjat må lite halvilla igen. Skumt.

I morgon har jag tid hos BM på morgonen. V. 35-besöket. Därefter blir det varannan vecka tydligen.
    BARA FEM VECKOR KVAR! Tjena.
    Hoppsan sa vad tiden har sprungit fram!

Som gravid känner jag förstås att det ska bli rätt skönt att få ut lilleman snart. Det börjar bli tungt, och jag har flaggat på jobbet om att jag nog inte kommer orka hela dagar maj månad ut (har tänkt försöka jobba maj månad ut). Samtidigt känns det som att fem veckor ändå är ett tag liksom. Över en månad. Lång tid att vänta

Men eftersom jag också jobbar inom skolan, och studenten närmar sig med stormsteg, så tycker jag att fem veckor är en tidsmässig fis i rymden. HUR ska man hinna med allt som ska hinnas med innan läsårsslut?!?

www.babydjungeln.se/ <-- Min väninnas tipsblogg för gravida samt föräldrar med barn 0-3 år
  • Ann Lis

Haha ja man får ju faktist prata om  bajs mm nu när man är gravid det är ju fullt tillåtet ;)

Här går vi in i v34 imorgon, ska till BM nästa torsdag på 35 veckors koll. sen hoppas jag ju att det är sista kollen för min del max en gång till efter den men det kan ju bara liten och min kropp bestämma..... Tycker att mina 6 veckor känns lååååångt bort men har fått 4 av mina 5 barn tidigare  än BF sista barnet är född i v 36+4 hoppas ju så ¨klart denna lille har lika bråttom ut! ;) 

• Butterflie

Hej. Är det vanligt med 35v kontroll? Gick in i v 35 igår å ska inte dit förens 4 maj.

Hur går det med era magar? Mår ni bättre nu? Inge kul att vara sjuk ju

Nu ska barnen väckas, skola för äldsta å utcecklingssamtal för yngsta om nån timma. Sen ikväll har de kabaré på fritids. Ska bli kul att se skolbarnen uppträda

Känns som en bra dag idag, sovit gott i natt å inget ont i kroppen än.

• Ann Lis

Butterflie, vet ej om det är vanligt med 35 veckors kontroll, tror det beror på lite vilka tidgare veckor du varit dit. Jag går varannan vecka nu och har gjort det ett tag så om en vecka är det dax för mig igen.

Här har det sovits dåligt i natt sommna typ halv 5 imorse och halv 6 fick jag lov att gå upp till djuren och sen få barnen till skola, vi börjar med u-samtal nästa vecka, sen fortsätter det med alla barnen. Längtar tills dom får sommarlov  så jag får lite sovmorgonTungan ute

• Kia82

Jag var hos bm igår och allt var bra, blev dock lite förvånad över att sf-måttet inte var större, 33 cm och jag går in i vecka 36 på lördag.

Bebisen hade sjunkit långt ner men var ruckbar och kommer förmodligen att vara det ända fram tills förlossningen startar.

Bjussar på en bild på tjockismagen. (Oj, det blev en stor bild):-P
  • Ann Lis

Va liten och snudig mage du har, jag hade 32cm i v 33 så om du har 33cm nu så är det inte så stort, men du följer din egen kurva va , eller har den börjat gå under?

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-04-26 10:45:05 följande:
    Va liten och snudig mage du har, jag hade 32cm i v 33 så om du har 33cm nu så är det inte så stort, men du följer din egen kurva va , eller har den börjat gå under?
    Jag följer kurvan, ligger mitt emellan mellersta och översta så där är det bra. Ja, magen har en helt annan form denna gången också, toppig liksom och mer rakt fram bara (typiskt pojkmage ), med de andra har den mer brett ut sig på sidorna och varit rundare.
    Med de andra barnen har mitt sf-mått legat på 37 cm i vecka 39-40 så jag känner mig lite liten nu men den kanske får en växtknäpp nu de sista veckorna.
  • Kia82

Någon mer än jag som har fått klåda under fötterna? Jag har aldrig varit med om det tidigare, enbart på magen och låren men nu har det alltså kommit under fötterna. Kan det ha någonting med att jag samlar på mig vätska i benen att göra, tycker inte att fötterna känns extra svullna men det kommer kanske nu??

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?