• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Kia82

Ja visst är det så mycket smidigare med bil än att behöva passa buss och tågtider. Jag  har inte åkt kommunalt speciellt många gånger sedan jag tog mitt körkort för hundra år sedan, man blir lat och bekväm men vad är det för fel med det egentligen.Flört

Idag har familjen varit på shoppingrunda och självklart blev det även en rejäl hög med kläder till lillemannen i magen.

• troja80

Jag väntar nr2 och är i v 32. Har oxå gått på havandeskapspenning, inleder den med klipp och sling

• Cherish

TereseL: Tack :) Kan tänka mig att det är skönt att ha körkort :) Denna vecka ser det inte ut att bli någon övningskörning iaf....dotra är genomförkyld och hemma från förskolan så blir att pyssla om lillgumman istället :) Får ligga i lite extra med pluggandet nästa vecka istället. har ni mkt kvar att handla till era små då eller är ni nästan klara med alla inköp? vi har lite smågrejer kvar....ska bland annat försöka hitta en snygg smidig skötväska denna månad :) och även annat såklart :P

• Butterflie

Hej hej, hur är det med alla idag?

Här e de la lite gnälligt, möttes av snö när ja drog undan gardinerna i morse, inte alls kul =(
    Uch ser inte framemot att  gå i Ulricehamns branta backar upp till jobbet idag =(
    Men det positiva är att gubben fått jobb igen efter 1mån arbetslöshet.. Gått å oroat mig massor så var en tung sten som släppte.

Hoppas ial några av er har vår och värme =)

• Cherish

Kia82: Kan tänka mig att man lätt blir lat och bekväm :P Är säker på att det kommer att ske även mig ;) Troja80: ååå klipp och sling, måste boka tid jag med och få håret klippt och fixat! :) var alldeles för länge sen nu! rätt skönt att vara ledig. Min tredje dag nu kan man väl säga, gick mitt sista pass i lördags. I söndags blev det en lugn hemmalag med städ och tvätt, en tur till lekparken och fika hos svägerskan och igår blev det en lekdejt hos en vän jag inte haft tid att träffa på läääänge :) Resten av veckan blir lillgumman och jag hemma då hon i morse vaknade genomförkyld stackarn :/

• Cherish

butterflie: snö?? Här regnar det...usch för båda...nu vill vi ju ha sommar och sol!! :))

• Kia82

Vad trist att ni har sådant väder. Vi har solsken och blå himmel här på västkusten men det blåser en del. 

Har mycket "mensvärk" idag och trots att det inte är det trevligaste så är det ändå skönt att känna att kroppen förbereder sig. Denna veckan går jag in i vecka 35.

• Ann Lis

Här snöar det som tusan vinterväglag igen. Tur vi inte bytt till sommardäck än hörde på radion  i morse att ingen får böter som åker med vinterdäck  april ut för att byta den 15:e var tydligen alldeles för tidigt.

Vi har inte haft nå flyt på jobbfronten eftersom min sambo ringde igår och har blivit varslad,företaget han var anställd åt ska läggas ner, han har jobb 3 mån till sen är det slut, jobbigt att tänka på de där jäkla pengarna när man är gravid och har fullt i hormoner som gör livet jobbigt ändå,  känns extra kämpigt eftersom jag går hemma  obetalt och han är den enda med inkomst... Men man får tro det löser sig i alla fall.

Ska in på konrtoll på torsdag och få lyssna på lilla Hjärta de ser jag mkt fram emot och för varje kontroll hos BM så är det ju ett steg närmare  förlossningen....

Kia82: va härligt att gå in in i v35 det börjar ju verkligen dra i hop sig då längtar tills jag kommer dit. Jag går in i v 33 på torsdag så bebis får ju inte komma än på ett bra tag..... Och det känns ju lite frustrerande för visst vill jag  att bebis kommer ut när den är helt klar, vill självklart inte få ett prematur barn meen samtidigt önskar man ju varje dag att det är sista dagen som gravid eftersom det är så otroligt jobbigt nu och gör så ont i fogarna att jag blir tokig snart varje dag är en kamp att klara av. Usch jag gråter varje dag för att det gör så ont när jag går, förstår inte hur jag ska orka alla veckor som är kvar!!!

Jag känner oxå ett tryck neråt vet att huvet har legat neråt ett bra tag nu men bebis kommer ju inte att fixera sig eftersom jag fått så många innan, har mkt sammandragningar varje dag nu värst är det när jag gör något  tex är ute vid djuren eller går i trappen eller håller på me tvätt mm mm. Men även på nätterna när jag byter ställning eller är kissnödigt då  får jag jämt värsta sammandragningarna.

I morste låg jag med magen mot sidan på sambon och han fick sig några rejäla kickar, hehe verkar vara en riktigt livlig busunge i magen :D     

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-04-17 09:11:03 följande:
    Här snöar det som tusan vinterväglag igen. Tur vi inte bytt till sommardäck än hörde på radion  i morse att ingen får böter som åker med vinterdäck  april ut för att byta den 15:e var tydligen alldeles för tidigt.

Vi har inte haft nå flyt på jobbfronten eftersom min sambo ringde igår och har blivit varslad,företaget han var anställd åt ska läggas ner, han har jobb 3 mån till sen är det slut, jobbigt att tänka på de där jäkla pengarna när man är gravid och har fullt i hormoner som gör livet jobbigt ändå,  känns extra kämpigt eftersom jag går hemma  obetalt och han är den enda med inkomst... Men man får tro det löser sig i alla fall.

Ska in på konrtoll på torsdag och få lyssna på lilla Hjärta de ser jag mkt fram emot och för varje kontroll hos BM så är det ju ett steg närmare  förlossningen....

Kia82: va härligt att gå in in i v35 det börjar ju verkligen dra i hop sig då längtar tills jag kommer dit. Jag går in i v 33 på torsdag så bebis får ju inte komma än på ett bra tag..... Och det känns ju lite frustrerande för visst vill jag  att bebis kommer ut när den är helt klar, vill självklart inte få ett prematur barn meen samtidigt önskar man ju varje dag att det är sista dagen som gravid eftersom det är så otroligt jobbigt nu och gör så ont i fogarna att jag blir tokig snart varje dag är en kamp att klara av. Usch jag gråter varje dag för att det gör så ont när jag går, förstår inte hur jag ska orka alla veckor som är kvar!!!

Jag känner oxå ett tryck neråt vet att huvet har legat neråt ett bra tag nu men bebis kommer ju inte att fixera sig eftersom jag fått så många innan, har mkt sammandragningar varje dag nu värst är det när jag gör något  tex är ute vid djuren eller går i trappen eller håller på me tvätt mm mm. Men även på nätterna när jag byter ställning eller är kissnödigt då  får jag jämt värsta sammandragningarna.

I morste låg jag med magen mot sidan på sambon och han fick sig några rejäla kickar, hehe verkar vara en riktigt livlig busunge i magen :D     

Usch att du har det så jobbigt med fogarna. Själv så känner jag bara av dem när jag varit igång en längre stund eller på kvällarna när jag sätter mig ner i soffan efter en lång dag. Jag har också mycket sammandragningar/förvärkar och hoppas att han vill komma lite tidigare men tror tyvärr inte det då de andra trivts så bra i min mage, 3:an kunde sträcka sig till att komma en dag innan bf men de andra stannade några extra dagar. Ja fy sjutton, sammandragningarna blir mycket värre när man är kissinödig.

Nu börjar det att regna här och solen försvann, vad sjutton, jag som skulle bege mig ut nu.
  • Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-04-17 09:11:03 följande:

Har snöat, regnat, blåst  haglat i omgångar.. men nu under dagen så har solen varit så stark så det har försvunnit ganska fort det som kommit ner =)
    Jaha men då gäller det hela sverige eller? För vi har dubbdäcken på fortfarande, inte råd förens lönen kommer med sommardäck.

Ja man har oroat sig som satan här med huslån å allt sådant, inte alls kul å min lön räcker bara till mat och räkningarna som kommer inte till lånen.. Så e himlans skönt,
    Men hinner det hända mycket på 3mån så ja håller tummarna för er =) fast ja vet hur oron känns å den e inge rolig!

Åh va myspys =) vill med men 2v kvar tills ja ska dit igen..
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?