• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Julia82

Tack, och grattis till dej också :) Vi har BF 18 juni, så jag är lite senare än dej.

Va kul med ett litet syskon till tjejerna, det låter som du kommer få mycket hjälp med bebisen när den kommer ;) Barn i den åldern brukar ju älska att pyssla om bebisar. Har du allt redo där hemma inför bebisens födelse?

• Julia82

Jag har hunnit med att köpa spjälsäng, passade på att ta del av IKEAs prinsess-erbjudande där man fick Hensviks spjälsäng på köpet om man köpte en madrass (tack Viktoria och Daniel för det!!). Häromdagen var jag i Ullared och köpte en massa söta kläder i neutrala färger, eftersom vi inte kommer ta reda på kön. Jag köpte även skötbordsmadrass och gose-filtar. Det fanns hur mycket som helst!!

Vi ska snart beställa barnvagnen, vi har bestämt oss för en Emmaljunga Duo Edge. Vill inte ha hem den för tidigt eftersom vi håller på att renovera huset nu, men det är nog klart inom några veckor. 

Det är så svårt att veta vad man ska köpa, och vad man ska låta bli. Tur att det är några månader kvar tills det är dags. Jag längtar jättemycket efter vårt lilla barn, fast jag älskar att vara gravid! Jag är sjukskriven sedan i februari eftersom jag har problem med foglossning, och har ett tungt jobb som jag inte klarar av nu när jag har ont. Så jag har haft gott om tid att fundera på bra lösningar här hemma, och hur vi vill ha det när bebisen är här :) Förutom foglossningen har jag mått väldigt bra under graviditeten.

Har du mått bra denna gången? Har du nån känsla av vad det är för en filur som gömmer sig i magen? Känns det som dina andra graviditeter?       

• Julia82

Hihi, jag känner fortfarande inte mig trött på graviditeten. Visst tycker jag att det känns jobbigt när det gör ont på kvällen och natten, och när benen somnar för jämnan. Men så fort jag känner bebisen sprattla eller röra sig fylls jag av lyckorus, jag tycker verkligen att det är fantastiskt. Vi har längtat och försökt få barn i över två års tid, så nu när det väl hänt så njuter jag och är lyckligare än någonsin. Men det hinner kanske ändra sig innan förlossningen. Jag längtar jättemycket efter mitt lilla barn, men samtidigt vill jag fortsätta vara gravid ett bra tag till :)

• Julia82

Det är tredje barnet för er allihop, va kul :) Tur att vi ska få i juni och inte behöver gå hög-gravida över hela sommaren! Jag tror att juni kommer vara en perfekt månad att föda :) Hoppas det blir en fin och solig sommar!!

• Julia82

Välkommen Tre blir fyra. Härligt att du får vara hemma och ladda inför BF. Jag har redan hunnit ladda ett bra tag eftersom jag blev sjukskriven redan i v 22 pga foglossning. Det är rätt segt att vara själv hemma hela dagarna, men det finns inte så mycket att välja på för min del. Jobbar som Personlig Assistent och är ensam på dagarna med tunga lyft, och det funkade inte alls. Men jag har hunnit vänja mig i att vara hemma, så nu flyter det på bra tycker jag :) Men jag har ju tre månader kvar innan BF så jag kanske hinner deppa ihop igen, tur att det är vår och går mot sommar. Då blir allt roligare och man kan vara ute och njuta i solen. 

• Julia82

Marre82 Välkommen hit!! Vi ligger väldigt lika, jag har bf 18 juni med första barnet :)

• Julia82

Bra idé med en BF lista!!

BF JUNI 2012

1.
    2.
    3.
    4.
    5. [Butterflie, 3:e barnet.]
    6. [TereseL, 3:e barnet, pojke enl UL]
    7. [Kia82, 4:e barnet, pojke enl UL]
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Ann Lis
    14. Apelsin81, 1:a barnet,  LottisT83, flicka enl UL
    15.
    16.
    17.
    18. Julia82, 1:a barnet
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Julia82

Jag är 29 år än... fyller 30 i november :)

Idag ska jag och maken på kurs på MVC, då känns allt lite verkligare, och jag brukar inse att vi faktiskt ska få bli föräldrar ÄNTLIGEN! Efter det ska vi åka till barnvagnsbutiken och beställa en Emmaljunga Duo Edge. Har längtat efter denna dagen en evighet känns det som, ska bli helt underbart att gå in i affären och beställa en vagn till liten i magen :D

Jag har gått upp ca 7 kg än sålänge, går in i v 29 imorgon. Det är väl nu och framåt man lägger på sig det mesta?! Jag har svårt att vara aktiv eftersom jag har foglossningsbesvär, men korta promenader och lite yoga-övningar har det blivit. Sen försöker jag att inte äta alltför onyttigt, fast nån sötsak blir det nog varje dag tyvärr...

Har ni andra haft några cravings än då?

Jag har haft lite olika, i början av graviditeten var det äpplejuice flera gånger om dagen. Så en dag var det plöstligt apelsinjuice istället, och sen efter nån vecka äpplejuice igen. Annars har jag ätit mängder av Granny Smith äpplen, Mariekex med extra saltat smör (minst tio varje morgon mellan v 20-25) och nu senast har jag vart extremt sugen på kokos. Har ätit lite kokosflingor, men vissa dagar har jag vart nära att öppna en burk kokosmjölk för att äta den stelnade kokosen med sked (vilket förmodligen är rätt äckligt!!!). Men jag har lyckats tygla mej där ;)

• Julia82

Haha, är det bara jag som tycker om att människor kommenterar min växande mage :) Jag tycker att det är jättekul att andra ser att magen växer, själv är jag lite "hemma-blind" och ser inte att det händer så mycket. Men det kanske är skillnad första graviditeten ;)

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?