• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Ann Lis

Hej på er alla! :) Idag ska vi in till Bvc läkarundersökning och spruta tycker inte om det alls!!!! Blir så ledsen av att veta att lillaHjärta ska få ont!! Fy rutti!!!

Går det bra för er och bebisarna som snart inte är några bebisar längre! Stina blev 5 mån i går snart ett halv år ju!!! 

• Butterflie

Hihi ja även Emina blev 5mån igår, knasmajan <3

Är bvc besök med spruta här med idag, urk hatar det men är ju ett måste.

• Butterflie

Emina sitter nu, eller ja hon håller balansen men tippar om hon lutar sig för mycket, sitter jag bakom henne å hon tippar bakåt så sätter hon sig upp igen utan hjälp.. Men hon har fortfarande inte vänt runt än..

• Ann Lis

Å stadig tjej! :) Stina sitter endast om jag håller i henne, tippar frammåt som en fällkniv annars, här har vi inte heller vänt runt helt men nästan  är en arm ivägen än. Nu är sprutan gjord i alla fall, uscha!!!

• Butterflie

Min Lilla vill inte ens försöka.. Hon gillar å ligga på mage men inte ens då försöker hon. Hon är in-med-allt-stadie dunkar allt i bordet, dunkar på pappa å misshandlar bebisgymmet.

Ja det skreks när den dumma sköterskan stack lilla mig.. Uch hatar!

7755g och 67cm var min Lilla. Knepigt för vikt å längd följer varandra men ändå så e hon knubbig å kan inte ha stl 68 å stl 74 drunknar hon i. Även om hon är perfekt i mina ögon så ser ja att hon e knubbig men det borde hon väl inte vara om vikten stämmer med längden?

• Ann Lis

Hehe här dunkas det inte så mkt men hon greppar ALLT snabb som en reptil och sen in i munnen. Vikten är nu 7030g längden 65cm. Läkaren kallade hennes lår för kycklingklubbor hehe. Stina är allt bra knubbig hon med fast hon följer med i längdkurvan också, alla mina har varit de, skönt men lite att ta av om det skulle behövas.. Idag är hon både varm och ledssen dumma, dumma spruta hon är alltd glad och nöjd annars, dåligt samvete man får :(

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-11-13 13:11:11 följande:
    Hehe här dunkas det inte så mkt men hon greppar ALLT snabb som en reptil och sen in i munnen. Vikten är nu 7030g längden 65cm. Läkaren kallade hennes lår för kycklingklubbor hehe. Stina är allt bra knubbig hon med fast hon följer med i längdkurvan också, alla mina har varit de, skönt men lite att ta av om det skulle behövas.. Idag är hon både varm och ledssen dumma, dumma spruta hon är alltd glad och nöjd annars, dåligt samvete man får :(
    Mina större tjejer va så små, lite otäckt att byta blöja å så för kändes som om de skulle gå sönder så ja jag håller med dig. Mysigare med en knubbis ^^
  • Kia82

Hej allihop, det var verkligen länge sedan! Minns ni mig!?

Min lilla Max blir 5 månader på torsdag och har varit och fått sin vaccinering idag och samtidigt blivit vägd och mätt. Det är ingen liten kille vi har med sina 8615 gram och 69 cm lång samt 44,5 cm runt hjässan. Tiden går så hiskeligt fort och det händer så mycket hela tiden. Vi har haft turen att gå en riktig liten glad-pelle och det är vi väldigt glada för.
    Mitt i allt har vi nu gett oss på att köpa ett ännu större hus som vi har mer eller mindre totalrenoverat på väldigt kort tid (intensivt som bara den) och vi flyttar in om ett par veckor.
    Det händer mycket nu men det är jättekul!Glad

• Butterflie

Min Lilla är jätte ledsen ikväll och svullen på varje ben efter sprutor, kan det komma dagen efter?

Ja klart vi minns, du gick ju över tiden massor väl.

Åh så kul, vill med ha ett större hus lite utanför byn men blir aldrig nåt ledigt

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?