• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Ann Lis

hehe ,ja de har dom haft allihopa :) lite olika färg bara...

Ja hon e en liten goding!!! Hur går det med din lilla goding då?. Stina vägde i måndags 3880g vilket oxå är hennes födelsevikt  så nu är hon i kapp och äter gör hon hela tiden nu! :) hur går viktkurvan för er?  

• Butterflie

Min lilla goding mår bra, dock hård i magen =( Så hon har lite ont..
    Hon vägde 4050 i måndags, växt 5cm sen födseln med så hon växer så det knackar, gick bara ner 70g av födelsevikten typ.. men inte alls gått upp mycket sedan i torsdags förra veckan..
    Hon e stor min tjeja mot va de andra var å det märks så att ja gick över tiden, hon han mogna så där inne..
    Fäste blicken direkt, hade tårar å sådant som man annars brukar få vara med å uppleva.
    Känns verkligen att man missat en vecka.

• Butterflie

Emina med mig å pappa 5 dagar gammal.. (min mamma fick vara med på ett hörn med haha å lite av min stora flicka Julia som knappt syns bakom mig)

Emina för 2 dagar sedan (2v å 2dagar gammal)

• Ann Lis

Å  va fin hon är!!!

Ja hon fick ju en extra vecka i magen . :)

Min lilla gick ner till 3600 innan hon började vända i vikt när vi lämnade BB efter 3 dagar vägde hon 3645g hon har växt  2 cm sedan födseln och är nu 52cm .

Jätte härliga bilder och du ser så sommrig och fin ut!! Själv är jag fortfarande alldeles askgrå i huden efter blodförlusten så jag tänker inte posera med någon bild ännu.....      

• Butterflie

Smink döljer det mesta hihi.. Var ju på dop så fick ja rycka upp sig även om ja hellre stannat hemma.

Vår lilla är 56cm nu.. Helt otroligt.. hon bara drar i väg. Vill att hon ska vara liten extra längre då det e sista barnet.
    Men Emina håller då inte med. Fast e ju bra att hon växer med för då vet man att hon får den näringen hon behöver. Mina andra flickor sov ju jämt men inte denna lilla, var vaken från 3 i natt tills 9 i morses. Är din flicka sådan med eller? Piggers tös.

Ja hur går det med dig och blodförlusten? Antar att du e både matt å yr =(
    Å inte hinner du väl vila heller med en massa aktiva barn i hemmet hihi.
    Jag har tur som har Julia, min egna lilla hönsmamma som springer här å grejar.
    Önskar dock att hon kunde vara lite mer barn än å vilja va vuxen så tidigt i livet.

• Ann Lis

Hehe ja  det där med hönsmammor känner jag igen, har ett par här hemma med ;)

Ja det tar ju tid att återhämta sig efter stor blodförlust sägs det har ju börjat få upp HB igen ligger på 111 nu så det blir till att äta niferex hela sommaren men trög mage som följd ;(

Min lilla sover mest små skvättar sen vaknar hon och ska äta  det vill hon typ hela tiden. en riktig tuttfia är hon.      

• Butterflie

jag äter duroferon, var bm som rekommenderade det för det e billigare. inte alls lika äckliga som niferexen.

Skönt det =) ja hade ju lätt blodförlust, men efter de du gick igenom så kan ja bara tänka mig hur du mår.
    Hoppas du ber om hjälp å att mormor tar de stora barnen ibland så du får vila upp dig.

• Ann Lis

Ja ok det är lite mindre järn i duroferon så det är inget alternativ för mig, ja niferex smakar urk.

Tyvärr har jag ingen hjälp med de andra barnen  eftersom min mamma har så många sjukdommar och farmor jobbar hela sommaren, och sambon jobbar ju han med  och hitils har han bara fått jobba  kvällskift från 14 - 23 ,han ska ta en pappa vecka v 28 eftersom han inte tagit ut några av det 10 pappadagarna ännu...  så då ska jag prova sova lite middag känner mig ordäntligt trött vissa dagar nästan så ögonen åker ihop när jag sitter och ammar, så här trött har jag inte känt mig någon av de andra gångerna så nog märks det att det blev komplikationer denna gången:(

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-06-30 22:53:51 följande:
    Ja ok det är lite mindre järn i duroferon så det är inget alternativ för mig, ja niferex smakar urk.

Tyvärr har jag ingen hjälp med de andra barnen  eftersom min mamma har så många sjukdommar och farmor jobbar hela sommaren, och sambon jobbar ju han med  och hitils har han bara fått jobba  kvällskift från 14 - 23 ,han ska ta en pappa vecka v 28 eftersom han inte tagit ut några av det 10 pappadagarna ännu...  så då ska jag prova sova lite middag känner mig ordäntligt trött vissa dagar nästan så ögonen åker ihop när jag sitter och ammar, så här trött har jag inte känt mig någon av de andra gångerna så nog märks det att det blev komplikationer denna gången:(
    men då =( trist när det blir så..
    Klart du e trött, din kropp har gått igenom en jäkla pers =(
    Vila så ofta du kan ial. Du behöver det.
  • Ann Lis

Ja nästa vecka ska jag passa på att sova lite middag varje dag det går i alla fall......

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?